Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 4 december 2020

Av Anneli Gustavsson - 4 december 2020 16:41


Inatt har det snöat så idag trodde jag inte att jag skulle kunna ta min promenad för jag har inga bra skor.

 

   

 

Det är ju så vackert med snön,, ja när den får vara vit o kristallig.. Men, hur som helst så sa jag till Rohde att jag ville försöka gå så vi gick rundan bak o fram i stället så det blev uppförsbackar i stället för nedförsbackar.. Det är mindre risk att man kanske drattar på ändan.. 

 

 

Det är ju väldigt backigt i Taberg så man får tänka ut hur man ska gå men det gick faktiskt bra idag oxo.. Lite sliringar blev det men ingen drattade på ändan.

 

   

Ja, träden börjar blomma igen det är ju inte klokt. Vi är mitt i vintern men på något sätt så börjar det knoppar sig.

 

   

Det var så grått idag o det duggade lite, det var ganska rått ute..

 

 

Någon hade gjort avtryck,, det är roligt när man hittar lite sånt här..

 

   

Den här cykeln har legat där sen i somras o jag har skrivit om det på fb men ingen har sett det o hämtat den..

 

 

Det blev en liten paus o en karamell för Rohde,, vi pustade ut en stund sen gick vi vidare. 

 

 

Våran tråkiga granne gick förbi oss,, han är så himlans trist =)

 

 

Dom lyssnar alltid när man smackar åt dom,, dom är så söta.

 

 

Det blev ingen bra bild ,, men i mitt huvud såg bilden jättebra ut,, jag älskade färgerna.

 

  

Rohde såg den här lilla snögubben,, den gjorde mig så glad. Jag sa det till henne,, tänk att så lite kan göra så att man ler .. Det behövs inte mer än så. Så den som gjorde den här lilla sötnosen tänkte nog inte på att han eller hon gjorde dagen för mig ♥

 

 

 

 


 

Vi var riktigt duktiga i dag oxo. Trots att det var halt o slaskigt så fick vi ändå en bra tid o att vi kom över 5 km.. Det blev 10808 steg,, inte illa. Jag hade min gördel på mig så det kändes lite bättre med bråcket i dag, det är precis som att det gör lite ondare när jag promenerar.

 

Nu är det ju så att jag hoppas att vi får en kall o vit vinter med mycket snö. MEN,, jag vill ju att det ska vara fritt från snö på trottoarerna men så lär det ju inte bli eftersom dom är så dåliga på att skotta. På vissa ställen fick vi på vägen men många av bilarna körde försiktigt o det uppskattas verkligen. 

 

Följde med Rohde in o fixade lite med datorn o mobilen sen gick jag hem. Har fortfarande inte tinat upp än.. Känner mig lite frusen o trött.. Men nu har jag druckit lite kaffe så jag tinar väl upp snart.

 

Önskar en fin kväll. 

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 4 december 2020 10:45


 


Polisen varnar för en ny form av bedrägerier kring betalkort som synts i hela Norden. Kriminella byter ut betalningsterminaler i butiker och caféer mot manipulerade läsare. Dessa sparar sedan kundernas uppgifter så att de kan stjäla deras pengar - en ny form av skimning. Polisinspektör Peter Enell berättar hur det går till.

 

 

 

 

Det är inte klokt att det är på detta sättet. Man måste tänka på allt o vara rädd för allt. Kan dom inte lära sig att det som är mitt ÄR MITT.. Om jag sen ska betala det jag har handlat så ska man inte behöva gå o känna en rädsla att man kanske kan bli av med dom små slantarna man har kvar efter alla räkningar som är betalda.

 

Lås fast dom så kan dom inte byta ut dom, så svårt ska det väl ändå inte vara !!

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards