Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Anneli Gustavsson - 7 december 2020 21:54


Idag bestämde vi oss för att gå lite senare,, när det började skymma lite för vi ville gå till Månsarps kyrka o ta lite kort. Det är så vackert där o det gick bra att gå både dit o hem.

 

           

Det är så otroligt vackert när det lyser upp så här. Men jag tycker att det är lite kusligt att gå där när det är mörkt.. Men Rohde sa att det inte är nån fara om det är nån som tar mig för dom släpper mig när det blir ljust igen hahahaha... Jo då, vi skämtar så o ingen tar illa vid sig.

 

 

Idag var det mest backar som vi gick i o vi kämpade på men det kändes riktigt bra ändå.

 

   

Nere i byn, det är fint där oxo.

 

       

Vårt älskade berg. Dom tänder alltid upp det i december, det är magiskt.

 

      

Kyrkan i Taberg hade ställt ut julkrubban så den tog jag kort på, det var lite fint.

 

 

 

 

Trodde inte att det skulle bli så långt, jag är värdelös på avstånd o mått men som jag sa så var det skönt o det gick jättebra. Det känns inte att man har gått så långt som vi gjorde ... 

 

Nu sitter jag i soffan o tittar lite på tv;n, men det är inget speciellt att ha..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 7 december 2020 18:08


 


Ibland kan man bli galen på alla dessa telefonförsäljare som ringer hela tiden. Jag har själv försökt sätta mig in i hur det är för dom o hur det är att sitta i en telefonväxel...

 

Dom flesta är ju faktiskt trevliga o låter en få en syl i vädret medans andra kan vara hur otrevliga som helst.. Men det går faktisk att säga till dom om dom beter sig dumt åt o då brukar man alltid få värsta förklaringen. 

 

För ett tag sen fick jag en otrevlig karl som ringde om elen. Han frågade ut mig o ifrågasatte varför jag betalade så mycket o att jag betalade för tjänster som dom inte hade talat om för mig. Men jag sa till honom att jag inte betalade för dom o att mitt bolag hade berättat att det var valfritt. 

 

Han sa till mig att jag får skylla mig själv som inte vill betala mindre o att det var mina pengar så jag skällde ut honom. Det var bara synd att jag inte kom på vilket bolag han ringde för för då hade jag gått vidare med detta.

 

Men,, nu är det så att många av dom är trevliga o hjälpsamma o vill faktiskt att man ska få bättre avtal än det man kanske har, sen kan det ju vara lite trevligt att prata med nån i telefonen =)

 

 

Av Anneli Gustavsson - 7 december 2020 10:00



         

 


 


Veckans promenader har resulterat i 79.890 steg o 42,75 km... Det är banne mig inte dåligt gjort av Rohde eller min del heller för den delen. 

 

Men jag måste ge Rohde en klapp på axeln för hon traskar på med sin rullator.. Det gjorde hon även i elljusspåret o det gick undan. Hon känner när hon behöver ta en paus då gör vi det,, annars är det hon som bestämmer takten o hur långt vi ska gå.

 

Vi säger som så att vi får passa på ifall det blir dåligt väder med snö eller slask eller att vi själva kan bli dåliga med värken vi har. Det känns så skönt att kunna gå o jag sa till henne i går att det är underbart att vara ute på detta sättet. 

 

Så jag hoppas att vädret o hälsan tillåter så att jag kan fortsätta att gå för det är skönt även att värken knackar på hela tiden.

 

 

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards