Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 8 december 2020

Av Anneli Gustavsson - 8 december 2020 20:46


Idag har det varit mörkt o grått väder hela dan. Vi var ute o gick en runda men det duggade hela tiden o det var tunga droppar, kändes nästan som det var lite snöblandat regn men det var inget som la sig.

 

 

Det var mycket dis o dimma, man såg knappt berget. Luften var tung o det var jobbigt att gå.

 

       

Rohde hade det ganska jobbigt idag så vi tog det lugnt.. Hon kände att hon inte kunde gå så långt idag men hon tragglade på nästan i 3 km ändå så det var bra gjort. 

 

 

Hon svängde av o gick hem o jag gick vidare. Jag kände att jag ville gå lite till när jag ändå var ute o det kändes ganska bra.. Förutom för värken, jag var så stel o det kändes tungt att gå för benen , men jag gick..

 

   

Jag gick nästan samma runda igen men jag gick inte ner ända längst ner utan gick upp o förbi skolan o förbi Änganäs så det blev en bra runda ändå.

 

   

Ja jag är nöjd, fast jag hade velat gå milen men det får jag ta en annan dag. Det var bra ändå tycker jag för det var riktigt jobbigt.

 

   

 

När jag kom hem så drack jag lite kaffe o vilade en stund. Sen kom en o köpte min tunika som jag beställde, den var lite för stor så det var skönt att jag blev av med den, den är jättefin. 

 

Sen började jag att laga min kycklinggryta, det är så gott o det känns så bra att ha o bara kunna plocka fram..

 

Nu ska jag lägga dom i matlådor o sen in i frysen.. Ha en fin kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 8 december 2020 10:30



 


Visaditt stöd för andra kvinnor – dina systrar – och få fina gåvor tillbaka.

Det är grunden för en ny bluff som sprids via poster på Facebook.

Nu varnar myndigheter för "Secret sister gift exchange".


Bluffen kallas för "Secret sister gift exchange" och går ut på att man ska lockas att gå med i något som sägs vara ett utbyte mellan kvinnor. Om du köper en gåva för ett värde av ungefär en hundralapp, så ska du få 36 lika värdefulla gåvor tillbaka.

 

Lauren Kidwell i Florida säger till tv-kanalen WFLA att hon sett många av sina kvinnliga vänner dela poster från bluffmakarna.

 

– Många vänner har postat om det, jag tycker inte det känns som en bra idé, säger hon.

Kelli Burns, som forskar i masskommunikation vid University of South Florida säger att det här är ett typiskt pyramidspel.

 

– Vi ser det på Facebook nu i stället för som tidigare i kedjebrev. Facebook gör också att det sprids mycket fortare, säger hon till WFLA.

 

Det är inte bara pengar du kan förlora på denna bluff. Eftersom pyramidspel bryter mot Facebooks användarregler kan du också förlora ditt konto där om du blir anmäld.

– Och chansen att du ska få 36 gåvor är minimal. Dessutom, vad skulle du få? En massa skräp som du antagligen inte vill ha ändå, säger Kelly Burns.

 

 

 

 

 

 

Facebook är bra till mycket. Man kan leta efter släkt o vänner som man har tappat kontakten med osv, men det är oxo mycket skit som man måste se upp med.

 

Ta alla dom som är militärer som vill lära känna dig,, som tillslut vill ha pengar för att dom har blivit rånade mm. 

 

Ta alla dom här "spelen" o testerna som alla håller på med, som tillslut ger en massa skit i mobilen eller datorn.

 

O nu detta,, att hålla på med pyramidspelen som har kommit in på fb är inte ok. Det är som dom säger att man kan få sitt konto spärrat för att man själv är med i detta. Men jag tycker att dom borde vara bra mycket hårdare när det gäller många profiler som ska spärras vilket dom inte gör. Dom går ut med att man ska hjälpa dom att "hålla" ordningen o anmäla sånt som inte ser bra ut,, men dom gör ändå inget åt det. 

 

Men vi måste själva försöka o tänka vad som är fel o inte, rätt eller inte ?... Tycker man att det är för bra för att vara sant,, ja då är det oftast det.

 

Ge aldrig ut din personliga information eller något annat.. Vill dom ha lösen mm så gå inte på det.. Gör inte dom där testerna, det skapar virus o sen skickas det vidare till dina vänner som du har på din lista o till grupperna du är med i. 

 

Gå inte på detta nu med att man kan byta sig till saker o ting, tänk er för !!!.

 

 

 



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards