Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 december 2020

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2020 21:53


Det är jätteskönt på promenaderna o det var det idag oxo. Vi gick hemifrån kl 13 o kom inte hem förrns 16.40

 

Ja, det var länge som den promenaden pågick.

 

 

Första uppförsbacken snart avklarad, men det gick bra. 

 

 

Det sägs spöka i detta huset,, men det var lugnt när vi gick förbi =)

 

 

Måste ju ta samtalen oxo =)

 

 

I detta huset bodde Rohde som ung.. Lite roligt att se o höra henne berätta lite.

 

 

På väg ner mot Tahe sjön..

 

 

Detta huset var fint o ganska stort.

 

   

Tahe sjön =)

 

 

Rohde är alltid redo,, det blev en clementin =)

 

   

Istället för att gå ner till sjön så gick vi rakt fram.. Jag har kört här innan men det såg inte alls ut som då.. Då var det en större väg så jag vet inte alls vart den här vägen skulle sluta.

 

 

Det satt ingen snygging här inte =)

 

 

Vi gick o gick o tillslut så kom vi fram till slutstationen. Rohde sa att det skulle finnas en väg över järnvägen men det gjorde det inte. Jag ville vända men inte hon,, hon knatade på så jag hade inget annat val än att följa med henne.

 

 

Jag kan ju säga att det var väldigt brant o svårt att gå, tänk er då med en rullator.

 

 

Lika svårt som det var att gå upp var det att gå ner på andra sidan spåret,, plus att det var ett till spår jämte det första men hon pinnade på ändå.

 

 

Det ser inte så farligt brant ut men det kan jag lova att det var. Jag fick sån där panikskratt för jag var så rädd att vi båda skulle ramla o båda har svårt att resa på sig, men det gick bra.

 

 

Äntligen på vägen så nu var det bara att hitta hem. Jag ville gå åt vänster för jag trodde att Torsvik låg åt höger.. Men så kom en bil o jag stoppade den o det var en kille där som sa att det skulle vara ganska långt att gå den vägen så han föreslog att vi skulle gå tillbaka samma väg som vi kom. Jag frågade honom om han inte kunde hjälpa oss över rälsen för det var så svårt o jag var rädd att vi skulle ramla,, han var så hjälpsam o nu har han något att prata om på lunchen =)

 

   

Ja då är vi på väg hem igen =)

 

       

Vi var ensamma på den här stigen, det var så lugnt o skönt. Men på hemvägen hade jag sån värk o började få svårare att gå.. Nästa gång ska jag ta med mig medicin som jag kan ta, men jag trodde ju inte att vi skulle vara ute så länge.. 

 

 

Nu har vi äntligen kommit ut på asfalten.

 

   

En sån där gammal mjölkpall.

 

 

Vi stannade till en snabbis på Ica, jag köpte mjölk o smör sen var det bara resten av vägen kvar.. 

 

 

Berget är så otroligt vackert, det borde lysa så här året om men på julen skulle dom kunna ändra färgerna lite.

 

 

Hemma på vår gata i stan där bor jag,,, inte långt kvar nu =)

 

 

Mitt älskade hem,, jag klarade det men det var inte smärtfritt den här gången. Men jag är ändå så otroligt stolt över hur långt vi gick o hur länge vi var ute. 

 

 

 

 

 


Ja som jag sa så var det inte smärtfritt men det var trevligt o vi har o prata om hela tiden,, det är kanske mest gallematias kan jag tro =) Klockan på runkeepern visar lite drygt 3 timmar men det är bara för att jag pausar den när vi tar en liten vila sen sätter jag på den när vi går igen.

 

När jag kom hem så tog jag medicin o sen slängde jag mig i soffan o här har jag suttit.. Ska väl lägga mig snart o försöka sova. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2020 10:30


Storbritannien bromsar vaccineringen mot corona för vissa målgrupper efter allergiska reaktioner.

Men enligt professor Matti Sällberg är larmet positivt.

– Hade man kört massvaccinering utan kontroll hade något mycket värre kunna hända.


 


Båda personerna har en historik av "allvarliga allergiska reaktioner" sedan tidigare. Enligt Läkemedels- och hälsovårdsmyndigheten MHRA är varningen, som uppmanar just dem som fått allvarliga allergiska reaktioner tidigare att inte ta vaccinet, en "försiktighetsåtgärd".

– Båda återhämtar sig också väl, säger chefsöverläkaren Stephen Powis.


 


– Nej, det här gäller två personer av tusentals som vaccinerats, så det är väldigt väldigt ovanligt. Det är jättebra att man kan avråda just dem som vet om att de har reagerat med allergiska allvarliga infektioner tidigare, men för oss andra kan jag inte se någon orsak till oro.

Enligt Sällberg lär uppmaningen om att Pfizers vaccin ska undvikas av vissa gälla även när vaccinet kommer till Sverige. Men det avgör Läkemedelsverket.

– Man får förstås utreda vilken komponent i vaccinet det handlade om. Men det här illustrerar ju också hur viktigt det är att vi får flera olika vaccin eftersom vissa kan vara känsliga för exempelvis det här.

Enligt Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström kommer hela Sveriges befolkning troligen ha vaccinerats vid sommarens slut år 2021. Sverige har i nuläget avtal med fem leverantörer. Pfizer, Moderna och Astra Zeneca har samtliga sagt sig kunna leverera doser under det första kvartalet nästa år – förutsatt att de godkänns.





  

Ja,, det är ju bara att vänta o se vad som händer med vaccinet.. Jag har ju allergier så jag kanske ska tänka över detta om jag ska ta det eller inte.. Jag kommer i alla fall som helst att prata med min läkare om detta för han känner mig så väl. Men jag hoppas verkligen att vaccinet kommer att vara bra o att det inte blir några biverkningar..

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards