Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 augusti 2021

Av Anneli Gustavsson - 25 augusti 2021 17:01


Sist jag var hos sonen o svärdottern fick jag såna goda plommon o jag har snålat på dom så jag hade dom felsta kvar. Jag har varit så sugen på att baka något o kom på att jag kunde baka en plommonkaka, ett recept jag hade liggandes här hemma. 

 

Eftersom min ugn är lite knäpp o inte bakar som den ska så får jag alltid ha inne det extra länge o det är inte roligt för kanterna blir klara före mitten blir det. Men,, den här kakan blev ganska god ändå om jag själv får säga det =) 

 

Börja först med att tvätta händerna =) Sätt ugnen på 175*. Kakan ska stå längst ner i 30 min.

 

RECEPT.

 

3 ägg

3 dl socker

3 dl mjöl

3 tsk bakpulver

4 tsk vaniljsocker

6 msk kokat vatten

 

Plommon efter smak, hur mycket man själv vill ha. Men jag halverade dom o la i, dom sjönk så jag hann inte fota för att visa er. Men häll först i smeten i formen o sen lägger ni på plommonen ovanpå.

 

Att ha på kakan innan du sätter in den i ugnen.

 

Pärlsocker

Socker

Kanel

 

Börja med att vispa äggen o sockret tills det blir fluffigt o poröst. 

 

Blanda i en ny skål mjöl, bakpulver o vaniljsocker. Blanda noga.

 

Häll i det kokande vattnet i sockret, ha sedan i mjölblandningen o vispa tills det inte är några klumpar kvar, till en slät smet.

 

 

 

Ingredienerna. Det är en enkel kaka att baka.

 

 

Jag smorde formen 20 cm med smör o sen ströade jag på ströbröd. Hällde av det som det blev för mycket av.

 

 

Vispar socker o ägg poröst o fluffigt.

 

 

Det är så gott =)

 

 

Blandar mjöl, bakpulver o vaniljpulver.

 

 

Sen blandar jag allt noga.

 

 

Ha ner smeten i formen. Häller på socker o kanel över smeten o sen tar jag på pärlsocker. 

 

 

Den blev hög o fin o den blev riktigt god. 

 

   

Det som blev över från fikat i dag frös jag in.

 

 

Jag har gjort allt på bilden utom munkarna, dom hade mamma köpt för jag hade inga bullar att bjuda på, men jag ska baka dom snart.

 

Jag hade lite besök i dag av Svante,, han lekt lite med Neo. Så därför blev det en fikadag med nybakad kaka. 

 

Plättlätt att göra.

 

LYCKA TILL ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards