Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 21 augusti 2021

Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2021 17:36


Ja jisses,, att försöka sig på att göra nåt glutenfritt är inte det lättaste, men det är alltid en rolig utmaning. 

 

Jag har gjort citronmuffins innan o dom blev jättegoda men nu ville jag prova med mina goda bullar som jag alltid gör. 

 

Jag har ju samma ingredienser som dom vanliga bullarna men jag byter ut mjölet i stället till Finax Mjölmix.. Det mjölet dammar som tusan så det gäller att inte vispa på för fullt utan ta det försiktigt annars har du mjölet i hela köket =) 

 

MITT RECEPT;

 

Börja först med att sätta ugnen på 250* , ja självklart tvätta händerna. Dom sa gräddas i mitten i ugnen i ca 6-8 minuter. Jag gör alltid dubbel sats o det beror på hur stora formarna är men den här gången var formen något mindre då blev det 50 bullar.

 

RECEPT DEGEN;

 

50 gr jäst

100 gr margarin/smör

3 dl mjölk

1 ägg

3/4 dl socker

2 krm salt

ca 17-19 dl finax mjöl. Man känner lite hur degen blir. Degen är lätt kladdig o när man försöker ha i mer så tar det en stund innan degen tjocknar till sig direkt så ta det lite lugnt en stund. 

 

Smält smöret/margarinet

 

Smula ner jästen tillsammans med sockret o rör om tills det har löst sig.

 

Ha i mjölken i margarinet/smöret, det ska vara fingervarmt.

 

Vispa saltet o äggen i sockret/ jästen. Häll i margarinet/smöret, tillsätt mjölet, sikta ner det.

 

Du kanske inte behöver 8 dl mjöl,, känn dig för lite. Degen ska inte vara lös o den ska inte heller vara för fast. Man ska kunna ta på den utan att bli alltför kladdig om fingrarna.

 

Sätt dom att jäsa i 45-40 min. Medans dom jäser så börjar du med fyllningen så är den klar, men du kanske behöver värma till den innan den ska användas.

 

FYLLNINGEN;

 

50 gr smör/margarin

3 msk socker

1½ tsk kanel

1½ tsk vaniljsocker

 

Jag brukar göra lite extra för det går det åt. Till dubbel sats gör jag 3-dubbelt av fyllningen för det är så gott =) 

 

Du ska pensla med ägg o sen ha på pärlsocker eller något annat om du önskar det. 

 


 

 

Ja detta är vad som går åt,, men jag glömde ställa fram pärlsocker o äggen till penslingen. 

 

 

Jag "smälter" alltid jästen med sockret. 

 

 

Neo väntar på att smöret ska smälta,, självkart ska ju han vara med o baka. 

 

 

Kluttar ut degen i formerna. 

 

 

Låter det jäsa i ca 45 min. Jäses i formarna.

 

 

Sen gör jag ett hål i dom där allt det gottiga ska i.

 

 

Ja så här ser det ut. 

 

 

Suddiga bilder o inte dom vackraste bullarna men dom blev så goda. 

 

LYCKA TILL ♥

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards