Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 16 augusti 2021

Av Anneli Gustavsson - 16 augusti 2021 21:38


Alltså jag måste vara ärlig o säga att mina bullar är förbenat goda. Mamma säger att jag bakar dom bästa bullarna,,, ja nu vet jag ju inte vad hon säger till syrran, hon kanske säger samma sak till henne o det gör ju inget =) 

 

Men dom är så goda, saftiga o lätta att göra. Jag råkade ta fel vispgrejer till elvispen så hela degen kröp upp o la sig under elvispen så jag fick ta dom andra sen så gick det bra =)

 

Börja först med att sätta ugnen på 250* , ja självklart tvätta händerna. Dom sa gräddas i mitten i ugnen i ca 6-8 minuter. Jag gör alltid dubbel sats o det beror på hur stora formarna är men den här gången var formen något mindre då blev det 50 bullar.

 

RECEPT DEGEN;

 

50 gr jäst

100 gr margarin/smör

3 dl mjölk

1 ägg

3/4 dl socker

2 krm salt

8 dl mjöl

 

Smält smöret/margarinet

 

Smula ner jästen tillsammans med sockret o rör om tills det har löst sig.

 

Ha i mjölken i margarinet/smöret, det ska vara fingervarmt.

 

Vispa saltet o äggen i sockret/ jästen. Häll i margarinet/smöret, tillsätt mjölet, sikta ner det.

 

Du kanske inte behöver 8 dl mjöl,, känn dig för lite. Degen ska inte vara lös o den ska inte heller vara för fast. Man ska kunna ta på den utan att bli alltför kladdig om fingrarna.

 

Sätt dom att jäsa i 45-40 min. Medans dom jäser så börjar du med fyllningen så är den klar, men du kanske behöver värma till den innan den ska användas.

 

FYLLNINGEN;

 

50 gr smör/margarin

3 msk socker

1½ tsk kanel

1½ tsk vaniljsocker

 

Jag brukar göra lite extra för det går det åt.

 

Du ska pensla med ägg o sen ha på pärlsocker eller något annat om du önskar det. 

 

  

Detta går det åt, men jag glömde ställa fram pärlsockret o äggen till penslingen.

 

   

Inte utgånget datum.

 

 

Men så här såg dom ut. Himlans tur att jag hade 2 extra. 

 

 

 

 

Sikta ner mjölet o använd elvispen.

 

 

Det ser så mjukt o fint ut när man siktar ner det.

 

 

En lagom kladdig deg.

 

  


När jag ska göra hålen i degen så använder jag en matsked o en dessertsked för att klicka ut det i formarna. Jag har ett glas ljummet vatten som jag doppar skedarna i så dom inte ska fastna i degen, det är lätt att dom gör det. 

 

 

Jag klickar ut så här mycket. Sen ska dom jäsa i formarna.

 

 

En liten klutt,, det kanske går att använda skopan som man tar glass med ? Det tänkte jag på nu.

 

     

Jag smälter först smöret o sen har jag i allt, det är bara att röra runt. Det doftar så gott.

 

  

Ja så här ser det ut =)

 

 

När jag ska göra hålen i degen så använder jag teskedar ,, jag doppar även dom i ett glas med ljummet vatten så att degen inte ska fastna. 

 

     

Dom jäser upp ganska mycket, men sen sjunker dom ihop lite när man gör hålen men det är ingen fara för dom reser sig i ugnen igen.

 

 

Jag tar i ungefär en tesked i varje bulle, ni ser hur mycket jag har.

 

  

Penslar med ägg o sen har jag på massor med pärlsocker, det är så gott o det ska vara mycket.

 

 

Det blev 5 bullar. En i min mun, 3 till mamma o resten till min kusin som har hjälp mig.

 

 


Dom är inte dom finaste men dom smakar så gott.

 

Hoppas att du oxo tycker om dessa bullar som är så lätta att göra.

 

LYCKA TILL    

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards