Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2011

Av Anneli Gustavsson - 20 november 2011 17:15


Lasse avled natten till söndagen..



Ännu en fantastisk person som har gått ur tiden. 


 

Av Anneli Gustavsson - 20 november 2011 14:20


Söndag hela dagen lång. Har sovit ganska gott inatt. Drömt ? Njae inte som jag kommer ihåg nu, så inga mardrömmar i alla fall.


Idag skulle sonen, svärdottern o lilla barnbarnet komma till mig på middag , men Marcus ringde i morse o sa att han har blivit sjuk igen. 

Självklart är de tråkigt att dom inte kan komma. Men det är ännu tråkigare att Liam är sjuk igen. Stackars liten.


Han o Nina ska till läkaren i morgon för en utredning, varför han är sjuk så ofta. De är bra att dom kollar upp de. Nu är de bara att hålla tummarna att de inte är nåt, utan att han är som vilket barn som helst som "bara" blir sjuk ...


Marcus va sjuk jämt när han va liten. De höll på i flera år, han va ganska gammal innan de vände. När han fick feber så va de 40 grader direkt o ofta så fick vi åka in för han hade öroninflammation oxo. De är jobbigt när barnen är sjuka.


Men som sagt va så hoppas jag att Liam blir frisk fort.


Nu ska jag fixa till en sallad. Ni får ha en bra dag. Va rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 23:43



15 minuter kvar på lördagen. Dagen har gått fort.

I morgon får jag fint besök, jag längtar. Jag ska bjuda på lite mat, får se vad dom tycker om den.


Hoppas ni har haft en bra lördag. O att ni får en fin söndag. Men innan den kommer så önskar

jag er en god natt. Dröm söta drömmar. 


Puss I Pannan  ♥



 

 

Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 22:15


Tänkvärt...


Skyll aldrig på någon annan för att ditt liv ser ut som det gör.


Andra kan bara vara med dej på DIN livsresa och du med på deras.


Goda människor ger dig lycka.


Dåliga människor ger dig erfarenhet.


Smärtsamma människor ger dig erfarenheter och underbara människor ger dej fina minnen. Och hur du tar hand om det du möter, sållar bort de som skadar och tar energi ifrån dej, så ger de dej en helhet i ditt liv.


Om du tar DITT ansvar… Så egentligen finns det inte dåliga och bra människor, utan bara människor, sen är det du som väljer om du tillåter dej påverkas negativt eller positivt av alla dessa olika människor..


Kalle Johansson 


Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 18:28


Nu va de längesen jag hade gissa bilden. 

Den här kan ni säkert gissa vad den föreställer. 


 

Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 15:29


Jag såg ju dokumentären om barn som vill  byta kön. Den va väldigt intressant o de fick mig att tänka lite längre.. Jag står fortfarande för de jag sa att de är alldeles för tidigt att börja behandla barnen redan i tonåren. Tänk om dom ångrar sig ?


Men när jag såg dom här små barnen som verkligen visste att dom va i helt fel kropp så blev jag lessen. De måste ju vara hemskt .. Jag menar/menade inte att detta är fel, eller att de är en synd på något sätt för jag tycker verkligen att dom är väldigt modiga som vågar berätta. Våga göra nåt åt de, för de är verkligen ingen lätt process . De är inget man beslutar över en kafferast. Detta är ju nåt man måste leva med resten av sitt liv precis som alla vi andra har våra liv.


Dom har absolut rätt att få må bra i den kropp som dom känner sig hemma i de är inget snack om saken.


Dom frågade den första lilla flickan, ja som egentligen är född pojk o hon kunde tänka sig att byta tillbaka 1 vecka o leva som en kille.. Men de kunde hon inte.


Jag förstår att dom måste tänka på sitt liv väldigt noga för dom har de inte lätt bland andra människor, vännerna i skolan osv.. Dom får många gånger kalla handen o få glåpord kastade efter sig. De är HEMSKT.


Det spelar ingen roll vilken sexuell läggning man har, Alla ska behandlas med respekt o med kärlek. Man ska inte döma andra, man ska stå sida vid sida. Det är inte svårare än så.


Jag förstår oxo att de kan underlätta för de barnet som vill börja i tid med en behandling för att slippa gå igenom puberteten. 

Jag lider med dom som har "fått" fel kroppar.. Men mest lider jag för alla vi som är okunniga o plumpa.. Jag försöker alltid att vara lyhörd, men framför allt är jag nyfiken för jag vill veta hur allt funkar.

Jag är inte nyfiken för att man SKA vara en nyfiken kärring utan för att jag även vill förstå de okända för mig.


  


Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 14:45


Avnjuter mitt goa kaffe med ett litet äpple, ska snart fixa o trixa lite sen gå ut en sväng med Teddy... 

De är sådär riktigt tråkigt väder ute. De börjar redan mörkna, men de kan ändå va lite mysigt om man tänder

lite ljus o myser.


I morse vaknade jag av att jag sa -  De låter haggedu,,,, de låter haggedu,,, de låter haggedu....

Jag hade inte kommit ihåg de om jag inte hade skrivit upp de. 


Betyder haggedu nåt ?  Nä jag tror inte de. Synd att jag inte kommer ihåg vad jag drömde, men de kan ju komma sen.


Jag har lite att göra Innan jag tittar in till er. Men jag kommer vartefter. Ha en härlig underbar Lördag.


Puss I Pannan  ♥





BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar

 

Av Anneli Gustavsson - 19 november 2011 00:42


Jag var på väg in till er men det börjar strula så jag får önska er en god natt så tittar jag in till er lite senare idag ..


Hoppas ni får sova gott inatt.


Här kommer en liten filmsnutt på Teddy när han får knäppen o vill in till mormor för att snika till sig en lussebulle.


Puss I Pannan ♥




 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards