Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 23:45


Det var en gång en man som var så störd av åsynen av sin egen skugga och så missnöjd med sina egna fotspår att han beslöt sig för att bli av med båda delarna.


Så han började springa så fort han förmådde. Men varje gång han satte ner fötterna fanns ett nytt och djupare spår, samtidigt som hans skugga höll jämna steg med honom utan svårigheter.


Han skyllde sitt misslyckande på att han inte klarade av att springa tillräckligt fort. Så han sprang fortare och fortare, fortare utan att våga stanna upp, tills han slutligen föll ihop.


Han förstod inte att om han bara gick närmare mörkret skulle skuggan förenas med det och inte förfölja honom längre, och om han lugnade ner sina steg skulle det inte bli lika svåra avtryck i marken av hans ständiga jagande framåt.



Med detta önskar jag er en god natt .. 

Nu är de snart "morgondagen" o jag är nervös.. 

Hoppas att jag kan sova nåt inatt.. 


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 22:26

 





BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar


Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 22:07



"Det avgörande är inte hur gammal du är, utan hur du är gammal."
 Femina
  

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 19:45


Missade Gordon första halvtimmen, men jag hann ju se lite ialla fall. De va en "tanna" lös kille som kom in med sin rätt, aligator nåt ?  Han fru älskade den rätten. Gordon ville prata med hans fru o dom va så gulliga mot varandra. 

När han kom med  i  uttagningen så kom tårarna på mig för frun blev så glad.


Nu ska jag se Bonden hur dom sköter sig de här avsnittet sen blir de nog en bra film på tv 8 - Nätterna vid havet.

Jag tycker "häst" bonden är en slemmig typ... 


Jag tog lite foton på mitt vardagsrum härom dagen så nu får ni se hur jag har de.

Jag börjar äntligen få till mitt hem som jag vill ha de, men jag är inte riktigt klar än..


         

Den här sista bilden har jag redan haft ute, men den fick haka på igen.


Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 16:24


OM du får frågan - Vad har du för drömmar ?


VAD svarar du då ?


Självklart ger du ett vettigt svar på den frågan, de trodde jag inget annat. 


Men om de nu är så att du heter Anneli så kan du få vilket svar som helst. O självklart blir de oxo ett helt knasigt svar.


A - Vad har du för drömmar ?


Jag - " jag höjer ögonbrynen o pekar upp o ner med handen " Ja du skulle bara veta ,,,,,,, vilken mardröm jag hade inatt. Jag skrev precis om de i bloggen !!!


A - Ok ? Men dina framtidsdrömmar då ?


Jag - Eh jo ,,,, osv ...........


Förstår ni att jag fick mig ett gott skratt medans A trodde de va kört för min del.. A undrade nog säkert om jag var utsläppt på "lånad" tid hahahahaha.


Men jag måste ändå erkänna att de är roligt att bjuda på sig själv o få sig ett gott skratt.. 

Jag gick t o m ute o skrattade högt , för jag hade gett vad som helst för att få se minen på A... 


Jag berättade detta för mamma för jag mötte henne i trappan när jag va på väg ut.. 

Hon frågade som vanligt vad jag hade gjort, o att jag i vanlig ordning inte är riktigt klok hahaha..


Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 15:46

Nu mina vänner får ni veta vad det är jag har smygit med... Ja ok, ni får vänta tills i morgon.. 
Jag kan ju säga så mycket att jag är VÄLDIGT nervös. 
Nä jag måste gå ut en runda så jag kan slappna av lite =)
Toodles  ♥

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 13:31


Jag är några mil hemifrån , men jag vet inte riktigt vart jag är mer än att vi får kämpa för fullt för att ta oss till ett säkert ställe. 


De är översvämning o folk kämpar för fullt. Jag förstår inte varför både Teddy (hunden) o Snobben (katten) skulle med, men jag skulle vara borta i flera dagar så jag ville ha dom med mig.


Vi kom äntligen fram dit vi skulle, men vi hade ingenstans att ta vägen för allt va förstört av allt vatten. På dom värsta ställena gick vattnet ändå upp till midjan o så va de så gott som nästan överallt. Jag bar både Teddy o Snobben men de va inte lätt för dom va så rädda så dom va inte stilla i famnen på mig. 


Nu sitter jag på ett ganska torrt ställe men jag har inte Teddy o Snobben där för dom har smitit från mig. I 1 vecka letar jag dag o natt efter dom. Jag är helt förtvivlad o vet inte vart jag ska ta vägen. 


En dag kommer Snobben tillbaka men han är så dålig så de fanns inget hopp för honom, han dog sakta i min famn. Jag gick till veterinären för att dom skulle se så han verkligen va död, men han vaknade upp, då sa veterinären att dom kan göra de så han tog Snobben ifrån mig o stoppade in honom i nåt som liknade en micro. De va bara de att de va som en liten frys så när veterinären satte klockan på några minuter så blev Snobben "nerkyld" o han va död.

Jag va så lessen, för nu måste jag berätta detta för mamma för de är hos henne han har bott dom sista åren. Hon fick reda på detta o blev självklart jättelessen.... 


En dag när jag sitter o funderar på var jag ska ge mig ut o leta efter Teddy så känner jag något som kittlar till vid mina fötter... Jag får en underbar känsla för jag känner så väl igen de där. Jag tittar ner o ser att Teddy står där helt slut. Han va så tovig , blöt o smutsig i pälsen o jag såg hur lessen o ont han hade. 


Jag lyfte försiktigt upp honom, o han kröp intill mig vid min hals som han alltid gör o låter huvet ligga ner mot min axel. Där kan han slappna av en liten stund, men sen får han de jobbigt o jag förstår vad som är på gång. 

Jag håller honom som man håller ett litet barn i famnen o tittar på honom. Jag försöker att vara lugn så han inte ska känna av min rädsla för vad som håller på att hända. 


I alla år har han älskat när jag pratar med honom, eller när jag sjunger. Jag började sjunga lite sen pratade jag med honom o sa vilken fin vän han är. 

Han kämpade med att hålla sig kvar o de va inte rättvist. Så jag viskade till honom att det är ok att släppa taget. Somna in, du är världens bästa hund, min vän, mitt allt.  De är dags att släppa taget ..................


Hans huvud nickade till o han somnade in. Jag trodde att mitt hjärta skulle stanna. Jag var fortfarande lugn, jag tog mig till veterinären o sa att jag ville ha tillbaka honom trots att han inte levde.


Veterinären sa att de tar ca 1 år innan jag kunde få honom...... Uppstoppad.... 

Nä tack, de vill jag verkligen inte ha, jag vill att han ska kremeras o komma tillbaka hem till mig. 


Jag lämnade Teddy ensam o gick hem. När jag kommer hem blev jag helt förstörd, jag skrek rätt ut för nu kunde Teddy inte varken se eller höra min rädsla. 

Jag blev sjuk av saknaden. O jag kommer ihåg att jag glömde klippa av lite av hans päls så jag hade, men de va redan försent. 

Hur kunde jag glömma de ? 


Tack o lov va detta ännu en hemsk mardröm. Jag va först lessen när jag vaknade för jag trodde att dom inte fanns mer. Men såg ganska snabbt att Teddy faktiskt låg jämte mig i sängen.


VARFÖR drömmer jag såna hemska mardrömmar ? VAR kommer dom ifrån ? 

Jag ser allt framför mig, de är sjukt !!!


Jag vet vad jag ska göra idag o de får jag inte glömma.. Jag ska klippa av lite päls från Teddy.




Ha en bra dag. Va rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2011 00:30



Nu önskar jag & Paul Anka er en god natt. Dröm söta drömmar o håll resten på långt håll ...


Puss I Pannan  ♥




 

...Just wishing and hoping and thinking and planning and dreaming...


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards