Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Anneli Gustavsson - 3 november 2011 23:49


Då är de dags att gå en fight med John Blund o hoppas att han vinner ganska fort.. De är väl enda gången som jag önskar att jag blir "knockad".. 


Hoppas ni har haft en bra dag. Trevlig helg. 


Dröm söta drömmar, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan  ♥



BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   Personligt bloggar

Av Anneli Gustavsson - 3 november 2011 22:38


Till er tränings freak som hela tiden är ute efter lite nya utmaningar.... 


Av Anneli Gustavsson - 3 november 2011 19:16


Ja då var de kväll igen. De blir mörkt så himlans fort så kvällarna blir så långa. Men det är skönt på ett sätt, särskilt när man lägger sig för då är de riktigt mörkt o gott. 


Jag har ringt o pratat med min gamla faster U ikväll oxo, vi pratade i nästan 1 timme. Måste ta reda på om de fanns granris på farmors , farfars o pappas grav ,, o de gjorde de. Så vi ska bara lägga dit en dekoration. 


I morgon måste jag städa, de har jag inte gjort på ett tag nu så de ska bli skönt. Jag har inte orkat göra de idag o jag tycker att de är skönt att ha de gjort innan helgen kommer.


Jag kommer snart att ha ett ERBJUDANDE till ER som läser bloggen, jag ska snart lägga ut de. Jag vill bara få till bilder o text  =)


Hoppas att ni blir  nyfikna   för de skulle jag vara.


Puss I Pannan  ♥



BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   Personligt bloggar

Av Anneli Gustavsson - 3 november 2011 16:27

Jag är så trött på att ha min förkylning nu o de känns i hela kroppen. Den skriker av trötthet men ändå vill den röra på sig, de är bara de att de tar på krafterna så jag gick o flåsade sista biten ändå gick jag inte långt.


Undra om jag kanske får åka ner så läkaren får kolla mina lungor ?  Ja ja, jag får se.


När vi gick förbi ett hus så började jag tänka på Zimba, mammas katt som inte finns kvar. Han var alltid med oss ute på våra promenader o de var så mysigt. På den här platsen brukade han runda av i en trädgård för att slippa gå ut på gatan. Så han var med oss på det sättet idag o jag blev glad. 


Nu ska jag ta mig nåt att äta, o sen ska jag ringa in till mamma o se så hon lever.. Ja hon ringer alltid o säger när hon har vaknat efter hon har jobbat natt. Hon sover Aldrig länge, men idag är klockan väldigt mycket för att vara henne.


Ha en bra dag.


  1. Anneli
  2. 3 november 2011 - 16:25
  3. Övrig träning - Gång
  4. 1,32 km
  5. 0:14:00
  6. 10:36 min/km
  7. 0 / 0



Jädrans förkylning , den här lilla rundan tog dom sista krafterna jag hade.

Av Anneli Gustavsson - 3 november 2011 11:56


Marcus (sonen) o hans vän Fredrik "brottades" o hade roligt när Marcus skriker till o ropar på mig att hans hand har gått av. 

Låt bli att "brottas" då säger jag o fortsätter med mitt.  


Nu ropar även Fredde på mig o Marcus ligger o vrider sig. Jag ser hur blodet rinner från hans högra hand o en benpipa sticker ut.. Jag får panik o försöker stoppa blodet o lugna dom båda. Jag ringer 112 men dom säger att vi inte får komma till Jönköping för dom har alldeles för mycket att göra så vi skulle få åka till en annan kommun.


Jag har ingen bil o deras ambulans kör inte hit då de inte är deras distrikt.. Vi får helt enkelt ta bussen o Marcus har jätteont. Helt plötsligt har han blivit liten så han går väl i 1;an o han blir väldigt mammig o vill inte att jag ska gå iväg från honom, utan jag måste stanna vid hans sida.


De tar flera timmar att komma fram o när vi är framme är de fullt med snö ute så de är väldigt svårt att ta sig till sjukhuset.  Vi fick "ploga" oss fram o när vi kom in så stod flera av personlaen som jobbade nere vid informationen o hjälpte patienterna dit dom skulle.. De fanns både rullstolar o britsar som dom kunde välja på. Marcus la dom på en brits o dom var inte försiktiga utan gjorde flera gånger så han fick väldigt ont i sin hand.


Till slut kom en yngre kille som skulle ta oss till ortoped avd för undersökning. Han hade bara fått information att vi skulle till w-hissen o de fanns 250 våningar. De tog oss 1 timme att komma ifrån entreplan o ändå kom vi inte till rätt hiss. Han gick runt o runt o jag blev förbannad o sa till honom att "när man jobbar som du gör så ska man kunna vartenda liten vrå o inte hålla på så här som du gör"

Han sa att vi snart skulle vara framme. Jag frågade honom om han var ny på jobbet o de var han så jag sa till honom att när jag jobbade med patient"transport - kontakt" så måste man kunna sina "rutter" inom sjukhuset o är de så man inte kan de ska man ha den lilla latmasken .. Den lilla kartan som visar vad gångarna o hissarna heter o vilka plan som är vilka... De här är skrämmande förstår du inte de ??!!!....


Men killen försäkrade oss att vi strax skulle vara rätt. 


Helt plötsligt stöter vi på Marcus pappa, då hade han kommit dit med någon kompis till honom. Så dom följde med oxo.. Men inte kom vi fram för de.


Till slut hittade vi till w-hissen o till rätt plan. Vi kom fram till världens största avd o nu tänkte jag att "jaha, nu kommer vi aldrig hitta rätt personer" så jag sa till killen att nu sköter jag detta. Dra britsen o följ mig för nu är jag trött på detta..


Vi kom fram till en sköterska som var så otrevlig så jag fick sätta henne på plats, jag hade nu tappat tålamodet helt. Jag sa till henne att hon skulle visa mig till läkaren som var i tjänst omg.... Hon visste inte riktigt vem det var o velade runt. 

Jag ställde mig o skrek rakt ut  " Är de ingen på de här jävla bygget som vet något ? "   Jag hittade till slut en läkare o en manlig sköterska. Jag sa till läkaren att Marcus har brutit handen o måste röntgas omg för sen behöver han opereras ganska snabbt .. 

Läkaren blev helt ställd o frågade om jag hade nån utbildning ??  Jag svarade att jag Inte hade de, men jag har ögon att se med.. 

Nu blev vi stående där en bra stund för att läkaren inte ville göra som jag hade sagt till honom. 


Marcus hade jätteont o jag bad dom att ge honom smärtstillande men de ville dom inte förrns han var röntgad. Däremot gav dom honom vatten o frågade om han ville ha nåt att äta ?

" Är ni inte kloka,,, han ska väl ändå inte dricka än mindre äta när han behöver opereras "

Vart har ni fått eran leg ifrån ?  De är många års pluggande svarar läkren o jag tyckte att de borde inte vara så många år med tanke på hur dom bar sig åt.


Medans jag försöker få läkaren att skicka Marcus till rtg så kommer sköterskan fram, ja den manliga o börjar prata med mig. Då är de den sköterskan som jag hade när jag var inne på mina kärl, när dom satte nålen i huvet på mig. Så de va lite komiskt men jag tänkte att nu kanske vi skulle få hjälp. 

Han gav mig en beskrivning över sjukhuset o jag sa till läkaren att skriva en remiss så skulle jag fixa resten själv.


Han gjorde de o Marcus fick en rtg till slut.  O vet ni vad ? Jo men det visade ju sig att de var ett sånt fult brott på handen så dom skulle bli tvungna att operera direkt. 

Jag gav läkaren rtg svaret o han fick planera in en operation. Jag fick påminna igen att Marcus hade väldigt ont o behövde smärtstillande så de fick han äntligen. 


Mot operations salen o Marcus blev jättelessen  o ville att jag skulle följa med tills han somnade. De fick man inte göra, men läkaren tillät detta den här gången... 


Det slutade med att jag o Marcus pappa stod o tittade när dom körde iväg honom in på salen o vi stod kvar där när han kom ut. Sen följde vi med upp till hans rum o jag fick stanna kvar över natten o hans pappa åkte hem till sitt. 


Allt detta tog en hel natt, då gick själva operationen väldigt fort när dom väl satte igång.


Jag har sovit väldigt oroligt o är så trött nu, men jag är så glad att de bara var en mardröm för jag skulle aldrig tillåta att Marcus eller någon annan fick lida så i verkligheten...


Innan idag fick jag ett telefonsamtal så nu är det bestämt till nästa torsdag =)

Ja de är ju de där som jag har sagt innan, att något ska hända ...


Ha en bra dag allesammans. 


Puss I Pannan  ♥




BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   Personligt bloggar

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards