Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2011

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 21:58


Love me tender sjunger Malak sen säger han att de betyder jag älskar dina tänder på svenska hahahaha.

Han är så skön den killen, jag skrattar både med honom men även åt honom. 


Jag måste nog erkänna att jag är född i rätt ände av världen. Jag skulle aldrig fixa ett sånt stort släkte där alla är med jämt,, eller ofta...

Visst är de underbar med en stor släkt som alltid ställer upp för varandra, men de blir lite för mycket för mig.. Eller de skulle bli lite för mycket för mig.


Jag har sagt de innan o jag säger de igen.. Jag älskar detta program.. Synd att de bara är 2 ggr kvar. Hoppas de kommer fler avsnitt...



Fick ett mail där jag har fått med fibromyali som ett datum... Intenationella fibromyali dagen den 12 maj... Inte illa..


Jaja,, de finns många dagar att fira utöver fibromyalgidagen.  Men den är precis lika viktig som vilken dag som helst =)



Sen tycker jag att de är mycket dåligt av tv3 att inte visa vilken tjej Martin valde utan man måste antingen läsa de på nån nättidning eller gå in på tv3;s sida o kolla där..

MEN hallå,,, alla har inte internet !!!

Alla valde precis som jag trodde. O för er som inte vill veta hur Martin valde blunda NU...





x

Han valde självklart Jane =)

Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 19:04


Just nu ;


Masterchef USA 
19:00 - 20:00   Tv3


Ensam mamma söker 
20:00 - 21:00  Tv3 


Mitt stora feta syrianska bröllop 
21:00 - 22:00  Tv3


Pengarna på bordet! 
00:00 - 01:00  Tv4  



En idiot på resa 
00:35 - 01:20  Tv1  ,, de kör ihop sig lite med programmet på tv4 för jag missade ju idioten i går.  

Plus att jag rensar ut i vänlistan inne på fb   ;o)


Så ,,, nu vet ni exakt vad jag ska göra ikväll .... Ja självklart ska ju lille Teddy ut oxo minst ett par gånger till innan vi nanar =)






Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 18:44






BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar


Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 16:45


Telefonen ringer............


Liam - Hej fammoo jag ska bo hos dig hela mitt liv ( lotta på bråkmakargatan )

Jag - Ja de får du gärna =)


Jag frågade hur de hade gått hos doktorn idag o de hade ju gått bra sa mamma Nina innan..


Liam - De gick bra, han hade den i örat på mig 

Jag - Vad bra,, va du duktig då ?

Liam - Ja de va jag

Jag - Ja de är du alltid

Liam - Den feber termometern kostade 79 hos doktorn


Liam tittar i en leksaks katalog o "visar" mig vad han önskar dig. En sån o en sån o en såååååån fammoo

En snowrace vill jag ha...

O en hjälm vill jag ha. O så en skydd me o en sån här me o sån me..


Jag önskar mig en sån här piano... O såna här pianos  o en sån här gitarr o alla pianon  o en trumma o trumpinnar me


Liam - Jag blir lessen om du (telefonen) trillar ner på golvet fammoo. Du får inte slå  dig.

Jag - De är ingen fara. Jag slog mig inte.


Liam - Mamma Är allt bra med dig ?

Mamma - Ja de är bra med mig

Liam - Fammoo vet du vad de är ?

Jag - Nää va är de ?

Liam - De är halsbandskulor


Sen blir de tyst en stund... Nu sjunger han för mig =)


Liam spelar lite musik o frågar om jag vill dansa med honom... 

Liam - Dansar du fammoo ?

Jag - Ja jag  dansar jättemycket.

Liam - De är roligt

Jag - Ja de är jätteroligt.


Nu visar han nån sol o jag säger ojjj vad fint.... Han visar mig saker hela tiden.


De är jobbigt men jag måste avsluta samtalet med honom för Teddy måste ut o kissa =(


Jag - Liam jag måste gå ut med Teddy för han behöver kissa lite.

Liam - Men du får vänta lite, jag måste prata färdigt först.

Jag - Ja men självklart ska vi prata klart först.


Liam - Fammoo har du mat hemma hos dig ?

Jag - Ja de har jag.

Liam - Har du frukt hemma ?

Jag - Ja de har jag.

Liam - Har du clementin ?

Jag - Nää de har jag inte.

Liam - Vad har du då ?

Jag - Jag har äppel o päron

Liam - Har du de ?


Nu spelar han för mig igen... 


Jag sa igen att jag måste gå ut med Teddy men han säger att han måste prata klart först "förstår du väl"..


Liam - Fammoo vet du vad jag har sett ?

Jag - Nä

Liam - Spöken ( viskar han )

Jag - Men dom är ju snälla, som spöket laban

Liam - Men fammoo de finns inga spöken, de är bara på film


Ja den lille skiten han kan allt =)


Jag kom ju på att jag kunde ju faktiskt ta med mig telefonen o gå ut med Teddy för Liam hade inte pratat klart. Vi pratade i 65 min o jag fick mig många goa skratt... O jag fylldes med kärlek så jag kan inget annat än att le med hela ansiktet. 

Så jag saknar den lille trollungen... Men snart,, mycket snart kommer han hit. 

Hoppas oxo att vi kan ta middagen med lilla mamma o pappa oxo..


Puss I pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 14:48


Har precis pratat med svärdottern en stund. Dom va hos läkaren idag med Liam o allt hade gått jättebra. De är inga större fel på honom trots att han är sjuk så ofta som han är. 

Han är med andra ord en frisk huligan =)


Har legat i dag, jag har sån värk i vä axel, nacke o skuldra. Men de är klart, de Ska kännas att man lever ,,, eller hur =)


Inatt gick jag till läkaren för jag mådde inte riktigt bra. Han undersökte mig o sa att jag hade en ovanlig sjukdom som inte gick att bota. 

Han frågade om jag hade klåda på halsen, vilket jag hade. Ja sa han, de är så de börjar sen blir de bara värre o värre.


Rätt som de är så är jag o 3 vänner från skoltiden hos min morfar i de huset han bodde i . Mamma skulle dit o hjälpa honom lite så vi fick lov att använda ett av hans rum till att sitta o "kalasa" lite innan vi gick ut.

De va jättekonstigt för jag somnade mitt i allt o när jag vaknade så va hela rummet fullt med okända människor o dom hade börjat dricka ur morfars sprit ( jag har aldrig sett honom dricka, jag vet inte om han drack ens ) .

Jag visste inte om detta förrns dagen efter då mamma kom in i rummet o såg flaskorna. Hon blev vansinnig på mig o skällde ut mig efter noter..

Lät du dina vänner dricka upp morfars likör ??  Den kostade 10.000  för den här lilla flaskan o jag fick panik.

Jag blev så lessen o förtvivlad för att jag inte hade märkt detta. Jag lovade morfar att jag skulle göra allt för att betala tillbaka detta. 


Dom hade även slitit upp hans tält ute på gården så allt låg utspritt, pinnar hit o dit. O de va inte lätt för mig att sätta tillbaka de som de skulle vara. 


Om ni bara visste vad glad jag blev när jag vaknade o inte hade nån obotlig sjukdom,, o jag va heller inte skyldig morfar 10.000 för nån likör...............

Jobbigt ,, jobbigt...


Javisst ja, jag måste ju ringa bröstmottagningen o kolla upp med en tid.


Ha en bra dag allesammans.


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 20 november 2011 23:37


Då börjar vi om på en helt ny vecka.. Nya utmaningar ? Tja, de hoppas jag.

Innan jag lägger mig ska jag spela word groove inne på fb.. Det är avkopplande även att

de går på tid =)


Hoppas att ni alla har haft en härlig helg. 

Dröm söta drömmar. 

Va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan  ♥


 

Av Anneli Gustavsson - 20 november 2011 20:02




BAKGRUNDER TILL DIN BLOGG ?

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar


Av Anneli Gustavsson - 20 november 2011 17:55


Här kommer rätt svar på gissa bilden.





Den här bilden är den lilla tagen ifrån.

En orkide,, eller rättare sagt två st. 

       

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards