Mitt Nya Liv

Alla inlägg under januari 2013

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2013 11:53


Ja, då är helgen här igen. Skönt skönt... Har varit ute med Teddy, vi har ätit frukost o nu väntar jag på att få åka o träna... 

Har haft ont av min ischias dom sista dagarna, men det har blivit bättre frampå da´n som tur är.


Så vad händer i helgen ? För min del, inget =)   Jo jag måste ev åka upp till A6 o fixa min mobil, den är skitdålig. Den har inte funkat ordentligt sen jag fick den.. 


Men nu ska jag göra mig i ordning. Ha en bra dag.


Puss I Pannan ♥




Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2013 23:58


Tiden har gått fort idag.. Jag har suttit o fixat med bilderna på Jack & Liam, men jag lägger ut dom i morgon istället. Det blev MÅNGA många bilder =)

Jag har ändå sållat ut några =)


Nu är det dags att lägga sig o försöka sova lite,  i morgon är det träning igen. Det ska bli skönt.


Var rädda om er o varandra. Dröm sött.


Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2013 19:19


Ja, nu är det slut ,, slut för gott den här gången. Det gick inte längre o jag är så ledsen. Hur ska jag klara mig utan dig ?

Vem ska jag nu få hjälp av ?

Jag vill inte ha nån annan, jag vill ha dig.


Jag har gjort flera försök att få dig vid liv igen, men jag får nog ge upp. Ge upp en allra sista gång...


Tack för den här tiden du trogna vän. Hoppas att du har haft lika trevligt som jag har haft.


Min älskade kära el-tandborste, jag kommer att sakna dig . Du kommer att få det så bra i tandborst-himlen ♥♥♥



Av Anneli Gustavsson - 17 januari 2013 18:16


Egentligen ska man inte bli chockad över hur vissa människor beter sig, men jag blir det ganska ofta. Särskilt i dag på morgonen när jag var ute med Teddy..

Jag gick den rundan jag brukar så jag kommer gående vid fotbollsplanen där jag bor. Det är en skolklass där o åker i backen med pulka, stjärtlapp, snow racer o stora madrasser.. Det är dags för barnen att gå hem för jag hör hur den ena fröken ropar o säger att dom måste skynda på för dom ska äta mat. 


Alla barnen i klassen o några av lärarna går i förväg medans en liten kille Petter sitter ner o vill inte gå av någon anledning.. Hans kompis säger till fröken att han kan dra Petter men hon ropar ganska högt på honom att han ska skynda sig för dom går.. Hon ropade flera gånger o sa till Petters kompis att komma med henne så stackars Petter satt kvar där själv. 


Nu vet jag inte varför han ville sitta kvar om han hade ont någonstans eller om han ville åka mer eller att han bara mådde dåligt o behövde en fröken där som stöd. 


Kompisen vänder o går till Petter o försöker för allt vad han är värd att dra honom i snön men det blir för tungt. Fröken ropar igen att han ska komma för dom måste äta. Hon har nu gått över på andra sidan så hon är vid Hembygdsgården vid snurran, där står hon o hänger på den o fortsätter att ropa. Petter är ända borta vid spelrinken på fotbollsplan o hans kompis har nu satt sig ner o pratar med Petter. 


Nu såg jag inte hur det hela slutade för jag var tvungen att gå in för jag hade så ont i huvudet.  Men jag ångrar mig så att jag inte gick ner till pojken o frågade om det var något som var fel. Hade det varit nåt så hade jag gått till den här fröken o "tagit" henne rätt upp o ner, så hon hade fått veta vad hon gjort. 


Ska det vara så jädrans svårt att ta hand om ett barn som inte ville gå med av någon anledning ? 

Får en fröken bete sig hur som helst ?

Jag hoppas att den här Petter pratat med sina föräldrar så att dom får reda på hur han hade blivit behandlad idag i skolan. Jag tror att det var nollorna som var i backen o åkte eller vad dom kallar sig idag =)


Detta är deras jobb o det ska dom banne mig sköta även om Petter nu hade varit grinig o inte ville som alla dom andra. 


Prata med killen o fråga vad som är fel istället för att bara lämna honom där.


Fy skäms, det är så dålig stil. Man gör INTE så....


Det är inte första gången som det händer att lärarna inte bryr sig. På somrarna så är barnen med sina lärare över till Hembygdsgården för att leka. Lärarna står för sig o "ljuger" om sitt medans barnen får springa o bete sig hur som helst. 

Dom klättrar på dom gamla husen, förstör husen o staketen. Lärarna ,,, vad gör dom ???


Nothing !!!



Av Anneli Gustavsson - 16 januari 2013 23:51


 

Av Anneli Gustavsson - 16 januari 2013 23:11


Då kör vi väl inlägget en gång till. Efterlyst behöver DIN hjälp !!!



Vi behöver din hjälp!
Dela och sprid bilden på dessa tre efterlysta personer så polisen kan ta sig vidare i utredningarna.

 

 

Klicka på bilden för att komma till EFTERLYST facebook-sida.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 16 januari 2013 19:57



Har precis varit ute med Teddy o de är ganska kallt, men skönt i luften. Den är inte så tung som den har varit innan. Dom är så dåliga på att skotta här på vägarna, vad är det dom inte förstår ? Att vi får snö varje år ?


Oh jisses, nu kom jag på vad jag har drömt inatt hahahaha... Jag drömde om att jag träffade en gammal klasskompis, ja han gick i A-klassen o jag gick i B-klassen.. Hur som helst så bodde han snett över mig så han började komma o hälsa på mig, det blev oftare o oftare o till slut så hade han väl försökt tala om för mig att han ville bli tillsammans, men han blev ledsen en dag för att jag inte fattade detta. Ja på något sätt sårade jag visst honom, men att jag var trögtänkt =)

Ja de var mer som hände men det är lite snurrigt.. Det blev vi till slut i alla fall.. Hmm kanske de blir så i verkligheten =)   NÄ de tror jag inte, vi är varandras motsatser ...


Har inte hunnit fixa med bilderna, men jag ska göra det.. Dom flesta bilder blev så bra, lite sämre bilder på Liam för han har lite svårt att vara stilla  =)


Pratade med en "vän" i telefonen innan, han sa att han älskar mig o de visste jag väl hahahaha.. Jag älskar honom oxo, o de har jag alltid gjort.


Nu får ni ha en bra kväll.. Jo, ikväll börjar Mia på Grötö på tv4,, Jag älskar henne hon är underbar...

 

Nåväl ....

 

Puss I Pannan ♥

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards