Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 23:33





Jag tävlar hos Min kamp i livet  om en valfri vuxen mössa eller pannband hos Spillevink!  

 

 

För att deltaga.

 

1. Gilla Spillevink på FB här

2. Dela tävlingen på din blogg med bilden ovan samt texten under med tillhörande länkar.

3. Kommentera inlägget här med din bästa motivering till varför just du ska vinna!!!

 

Kom ihåg att lämna din mail adress så att jag kan nå dig om du har turen att vinna!

 

Tävlingen avslutas 22 December kl.12.00

 

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 23:00


I fredags va jag o mamma o gjorde A6, där hon hällde ut en mellan o en liten cola på en tonårs kille. Mamma blev jätteledsen men killen blev inte arg utan vi skrattade tillsammans de sista. Ja detta va fredagen. 


Jag gick upp tidigt på lördagen för de va en mycket viktig dag för en liten kille. Mamma o jag åker tillsammans i hennes bil, men innan vi åker iväg måste jag lämna Teddy hos hundvakten.. När mamma har tagit ut bilen från garaget så slår hon ju igen garagedörren  o jag ser vad som håller på att hända. Några sekunder efter vrålar hon rätt ut o de är inga vackra ord kan jag lova.. Jag vågade inte skratta. Där står mamma o har fått en hel radda snö över sig från garage taket. 


 

Ni ser hela raddan som åkte ner, men hon fick inte allt över sig. Bara den delen som är vid andra dörren på garaget. 

När jag ser mamma så har snön åkt innanför hennes glasögon, fullt med snö i håret o hon flaxar med armarna o är fly förbannad..

De är inte roligt för vi hade gjort oss i ordning o sen händer detta henne. Men håret o sminket klarade sig som tur var.  Jag frågade om jag skulle köra bilen eftersom de inte gick så bra för henne den här helgen, men hon körde o allt gick jättebra. 


När vi kom fram var vi i Järstorps kyrka för lille Jack skulle få sitt namn som Liam sa. Man får sitt namn i kyrkan, de har jag oxo fått sa han. O visst stämmer de. Han visste precis vad han heter men även vad lillebror skulle heta.

Dom va så fina hela familjen. Liam va så duktig där framme när Jack döptes men även när han satt hos mig i bänken. 

Lille Jack charmade alla, han va så söt mitt lilla troll. Han va så duktig o han följde prästen när hon stod vid hans sida.


Efteråt blev de smörgåstårta o en jättefin bakelse som Nina hade gjort. Jag som ALLTID fotar, glömde bort att fota de vi åt.. Men jag tror att nån av syskonbarnen har tagit lite kort, annars tog mamma med sin gamla mobil.. De kommer bilder på de sen oxo.. 

Allt va jättegott o trevligt. Jag träffade Marcus gammelfarmor D,, de är en gumma med krut i.. De är roligt att träffa henne o resten oxo för den delen. 


Jag hade med mig båda mina kameror, Tilda tog några bilder inne i kyrkan medans jag filmade. Men jag förstår inte hur jag fotar längre för dom blir inget bra. Dom är så suddiga o hemska. Några bilder är jättebra. Jag tror att dom är lite suddiga för att jag va en bit ifrån dom o att jag använde blixten. Ah skit samma, dom blev inte bra i alla fall.


Här kommer dom.


 

Här är vi på väg till kyrkan, de va så vackert ute.


 

Jästorps kyrka, eller heter den så ? Den vid Dalvik ?


 

   

Prästen, hon va jättegullig. 


 

Charmtrollet ♥


 

Han va ganska trött.


       

Nästa charmtroll ♥


 

Min lilla familj ♥


     

Strax innan jag tog den här bilden tittade Jack så gott på prästen.


 

♥♥♥♥


     

Liam o jag tände varsitt ljus. Liam fick betala, ja alltså med mina pengar =) Men om de finns så tänder jag mer än gärna ljus.


     

Min son ♥♥♥


   

Fammoos lilla,, ok stora troll ♥


 

♥♥♥


 

Fammoo lilla trollunge ♥


 

Syrran o hennes familj, förutom Linus + Jack =)


       

Solnedgången, så här såg de ut när vi åkte hem på kvällen/eftermiddagen.


 

Den här bilden tog jag när jag hämtade Eva på kvällen. De är Månsarps kyrka o den är så vacker.


Tack Marcus o Nina för ett trevligt dop.. 


Sådär ja trots att mammas helg inte va lyckad så blev den de ändå på ett sätt =)

Tur att de inte hände nåt mer, då hade hon fått tuppjuck =)


De kommer några små filmer oxo sen på dopet.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 13:02


Nu tycker jag att Sverige o dess gubbar o kärringar borde tänka sig för lite när dom gör sina uttalanden.. 

En skola i Laxå har förbjudit barnen att klä ut sig till papperkaksgubbar i luciatåget  för att de är kränkande !! ?? ......


Dom får inte äta pepparkakor eller sjunga tre pepparkaksgubbar för att några barn kan ta illa vid sig. 


Är det bruna människor som påstås kränkas av sången? Eller människor med korinter till ögon? Eller människor som bär hatt? Går tre och tre? Bockar? Grisar? Tomtar? Män som går hand i hand?

 

Hur kan en lärare vara rädd för att bli anklagad för rasism ? Genom att ha den här traditionen som vi har varje år, de är ju för fan sjukt..

 

Vi firar inte våra traditioner för att reta upp utlänningar eller någon annan heller för den delen. Vi gör de för att vi vill umgås med våran familj o med våra vänner. 

 

Nu är de faktiskt så att alla ska vara välkomna till Sverige, till vårt land men då får dom oxo ta seden dit dom kommer.. Dom som kommer hit har sina egna seder som dom firar med sina familjer o vänner o vi har våra. Men de är oxo så att dom får finna sig i att ha ett luciatåg med papparkaksgubbar o allt som hör till. 

Att man firar en skolavslutning i kyrkan eller någon annanstans o sjunga våra sånger är oxo en av våra fina traditioner som vi SKA ha kvar. Vi sjunger inte för att reta upp andra människor, o vi äter inte pepparkakor för att håna någon som är mörk. 

 

Varför får vi inte ha traditionerna som vi har haft i många många år ? 

 

Varför ska VI anpassa oss efter dom som flyttar in hit ??????


Om vi , du o jag skulle flytta till ett annat land så skulle vi banne mig sköta oss o följa deras lagar, traditioner o seder, gjorde vi inte de så skulle vi oxo stå där ensamma o inte få nån hjälp alls. 


Jag vill säga att de är fel,, åt skogen fel med de som håller på att hända Sverige. Jag säger Inte att de är vissa utlänningar som se till att de blir så här, utan de är maktens gubbar o kärringar.. 


JAG ÄR INGEN RASTIST på något sätt. Jag ser INTE människor i deras färger, språk eller om någon är handikappad. Alla människor har lika värde, men nu får de banne mig skärpa till sig. 


Förstår inte de som vi har haft genom alla år med god mat, familj, julklappar, vänner, värme ja allt som hör till. De är våran tradition punkt jävla slut !!!!!





Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 12:48


Ja jag har några som är tokiga i golf i släkten, kanske man skulle köpa ett sånt här till dom =)


 

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 12:20


Döden är livets sätt att säga att du fått sparken.
R. Geis
 
 

Av Anneli Gustavsson - 10 december 2012 00:37


Har inte fixat med bilderna från lördagen, men de kommer de kommer =)

Nu är de dags att stänga ner o få lite sömn. 


Puss I Pannan ♥


 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards