Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2012 22:59


Så funkar det

Varje dag dör 19 000 barn av sådant som går att förhindra om man bara har tillräckliga resurser. Genom att handla våra fältprodukter hjälper du barn över hela världen att överleva och utvecklas.


Köp fältprodukter som räddar barns liv

Köp fältprodukter som räddar och förändrar barns liv. Välj mellan allt från myggnät till en jeep.

Fältprodukterna gör en konkret insats för att hjälpa barn över hela världen att överleva och utvecklas. Som att skydda mot malaria eller att nå fram med förnödenheter.


Du får gåvobevis att ge bort i present

Som tack för din gåva får du ett fint gåvobevis att ge bort per fältprodukt. I gåvobeviset finns information om fältprodukten samt din personliga hälsning.

Vi skickar gåvobeviset digitalt med e-post eller tryckt kort med Posten (tryckt kort kostar 20 kronor). Till dig eller direkt till mottagaren. Beställ senast 19 december för att hinna få korten innan julafton.

Du får välja mellan flera vackra illustrationer från svenska formgivare som till exempel Lotta Kühlhorn.


Vi levererar fältprodukterna dit de behövs mest

Vi skickar fältprodukterna över hela världen till de barn som för tillfället behöver dem mest.

UNICEF är världsledande när det gäller att leverera förnödenheter. Från vårt katastroflager i Köpenhamn, stort som tre fotbollsplaner, koordineras och skickas varje år cirka 8 500 laster med förnödenheter. Vi har även tre mindre lager i Dubai, Panama och Shanghai, och köper en del produkter lokalt, för att stödja lokala ekonomier, reducera transporttider och kostnader.


GÅVOSHOPEN HITTAR DU HÄR 


Dela ditt köp på Facebook så ger kafferosteriet Löfbergs 160 vattenreningstabletter. Det ger 800 liter rent vatten.

Hittills har 4 347 som delat gett 3 477 600 liter rent vatten.


Passa på att handla nån julklapp , födelsedags present eller varför inte bara köpa något för att det behövs för att hjälpa människorna. 


De finns vätskeersättning  65 kr  för 100 påsar till fyrhjursdriven jeep för 252 410 kr.. Man kan ju alltid börja med lite billigare som man har råd med. O ni som är skitrika kan ju köpa dom dyra sakerna.. 


Shoppa shoppa, de är för en god sak.


Dela detta vidare till era bloggar.. 




Av Anneli Gustavsson - 17 december 2012 21:27


Jag tänker ju ofta på döden, eller om de finns ett liv efter döden ?

Finns de ett liv efter döden ? 

Eller blir de bara svart ?


Vad är de för mening med att födas till den här världen när man måste bli ifrån tagen allt man har gått igenom ?

Sonen som jag älskar över allt, hans familj, mamma ja alla i min familj, nära o kära. Varför måste man dö ? Jag struntar i allt skit om att vi skulle bli överbefolkade osv. Om gud nu har sett till att allt detta har hänt så borde han ha sett till att jorden växte med antalet människor osv.


Vad händer om de inte finns ett liv efter döden ? Dom som lever kvar blir ensamma tex Marcus blir utan sin mamma, mina syskonbarn blir utan sin moster osv. Den dagen då min mamma inte finns blir ju jag o min syster kvar utan henne, den dagen vill jag absolut inte uppleva. De är ju vi som får leva kvar som blir ledsna o lämnas.


Men tänk om de finns ett liv efter döden o vi i familjen inte får träffas igen. Om jag dör, får jag träffa min son, mina barnbarn eller finns de flera världar man kommer till ? Vad föds man till ? Om jag lever vidare så vill jag inte leva utan att träffa min familj, då finns de ingen mening med att leva vidare. 


Jag vill absolut inte leva utan dom. Att inte få träffa dom, säga till Marcus att jag älskar honom eller till barnbarnen. Jag vill inte att dom ska glömma mig. Jag vet att bilden av någon som har dött bleknar , de har den gjort när de gäller min pappa. Han dog 92, jag kommer bara ihåg honom på ett visst sätt. Jag tänker inte på honom så ofta nu. Tiden har gått jättefort, o ibland känns de så längesen så de känns inte som jag har haft nån pappa trots att jag har de..


Jag vill inte ha dom här tankarna, de är så jobbigt. Varför måste bli ifrån tagen dom man älskar ? Varför måste man skiljas från dom man älskar ?


Får vi mötas igen ?


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 17 december 2012 10:57


Hasse på Sjökanten har blivit nominerade till 2 kategorier i Årets bästa i Jönköping.

Det är årets lunchställe och årets sommarställe.


Du behöver bara skicka två sms. Du skickar dom till ;


"JKP 41" till 72456 
(för årets lunchställe)
 
Skicka SMS:
"JKP 49" till 72456 
(för årets sommarställe)
 
 
Klicka på bilden så kommer du till deras hemsida..
 
Glöm nu inte att rösta.
 
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards