Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2012 18:06


"Ingen kan på samma gång vara förälskad och klok."
Robert Herrick
 
 

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2012 13:03


Vilken natt, jag har knappt sovit en blund. Har haft ont i magen osv.. 

Vid 5 i morse såg jag solen sken, då sa jag högt till mig själv att tänk om den kunde få stanna hela dan de skulle vara underbart.. 


Vad är de jag ser när jag vaknar igen ?? Jo solen skiner o de är jättevarmt ute.. De ÄR sommar tjohooo... Hoppas jag kan gå ut en stund sen, men nu måste jag först sova en liten stund till så jag blir piggare i magen. De kör än o jag är öm i magen..


Men för 17 de är sooool... Underbart.   Ha en härlig dag.. O ni som sitter ute i solen,, glöm inte att dricka vatten =)


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2012 23:18



En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår.. Äckligt !!!

 

I Tremonton är det förbjudet för en kvinna att älska med en man inuti en ambulans. Utöver de normala anklagelserna som bör påfölja ett missbruk mot denna lag kommer även kvinnans namn att publiceras i lokalpressen. Mannen får inget straff.   / Nä men är de inte alltid så att mannen klarar sig !!!

 

Corna, det tecken du gör med handen på rockkonserter, är egentligen en gest för att få det "onda ögat" att inte ta dig.

 

Sverige är det enda landet i världen där det är olagligt att förstöra pengar.



Båtmotorer på tomgång har aukustiska egenskaper som påminner mycket om gråvalens sång. I Mexico har yrkesfiskarna problem med valar som vill gnida ryggen mot fiskebåtarna.

 

Procentuellt innehåller vatten mer syre än luft.



I Libanon är det tillåtet att ha sex med djur om djuret är av kvinnligt kön. Är djuret manligt bestraffas man med döden.  /  Fy fan så vidrigt, de får inte vara tillåtet någonstans !!!

 

Ordet "testify" kommer från att romarna måste svära med sina testiklar över något.

 

Mer än 2500 vänsterhänta personer dör årligen av att använda produkter anpassade för högerhänta.  / Klantigt !!

 

Kolibrins hjärta slår 1 200 gånger och Gråvalens hjärta slår 9 gånger per minut.

 

En gris-orgasm vara i 30 minuter.




Ja de va de, de....  Nu är de dags att stänga ner datoriet o försöka sova lite.. Har drömt så läskigt i 2 nätter nu.. Dels har de varit underbara drömmar, men dom har slutat så hemskt.


Hoppas jag kan få sova utan att ha mardrömmar inatt, de tar så på krafterna. Dom jag har haft nu kommer jag ihåg i detalj, men jag vill inte skriva om dom för de handlar om människor jag känner.. 


Hoppas ni har haft en bra dag.. Va rädda om er o varandra.

Dröm sött.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2012 17:31


"Hat kommer från hjärtat, förakt från huvudet."
 Schopenhauer
 
 

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2012 16:34


Jag är så jätte trött på den här långa stekheta sommaren. Inte ett moln på himlen så långt ögat kan nå.. Hur länge ska de fortsätta att vara så här jobbigt varmt ??  Kan vi inte få lite ledigt från den gula som lyser så vackert vareviga dag.


Jag längtar så efter den regniga blåsiga stormande hösten då de börjar bli så där råkallt o härligt ute. De är annat än idag.... 


Sen efter den här underbart vackra sommaren med all sol längtar jag verkligen till en hård o kall vinter med mycket mycket snö... Tänk så mysigt de är att ge sig ut i full snöstorm o pulsa i snön som går ända upp till höfterna.. Jag får bära Teddy för annars drunknar han i den meterhöga snön... De är livet de...........


Längtar inte ni oxo =)))

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2012 22:02


Detta stämmer verkligen in på mig.


Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron. 

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat. 

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat… 

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.

 

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2012 17:51


Patricia Amoretti är Dotter till stadens brunnrävare och hans ögonsten i livet. Men när hon nyss fyllt 18 år visar det sig att hon väntar barn med rikemanssonen Jacques, som tvingats ut i kriget innan han får reda på att han ska bli pappa.

Arton år, ogift, gravid och utan en man som kan ta på sig faderskapet står Patricia ensam i världen då Jacques familj inte vill ha någonting att göra med en enkel brunngrävares dotter.


Brunnsgrävarens dotter är den romantiska och vackra filmatiseringen av Marcel Pagnols klassiska franska mästerverk. Skådelspelaren Daniel Auteuil regisserar sig själv och Astrid Bergés-Frisbey ( Pirates of the carribean ; i främmande farvatten ) i de vackraste lantliga miljöerna som Avignon kan uppbringa. Allt till fantastisk musik komponerad av den Oscar-nominerade kompositören Alexandre Desplat.


En sevärd film.. Något seg mellan varven men jag skulle kunna se om den.



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards