Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 juni 2023

Av Anneli Gustavsson - 27 juni 2023 20:17

 

Ja vissa saker går åt direkt när man bakar som tex fröknäcke. Det äter jag som godis. Det var inte så längesen jag gjorde dom men det tog slut ganska fort så idag bakade jag nya igen,, men dubbel sats. Ja det är lika bra att passa på när man ändå håller på o det var svalare i dag. 

 

RECEPT; 150* Varmluft. Kolla efter ca 40 min, jag hade inne dessa i dag 45 min o dom blev jättebra.

Jag hade även 4 plåtar samtidigt för det kan man ha när man har varmluft. Har du vanlig så ta en plåt i taget.

 

DETTA ÄR DUBBEL SATS;

 

4 dl majsmjöl 

2 dl solrosfrön

2 dl sesamfrön

1 dl linfrön

1 dl rapsolja

4 dl kokhett vatten

Flingsalt

 

Blanda ihop dom torra ingredienserna först o sen har du i olja o vatten. Blanda väl o låt stå i ca 15 min.

 

Detta blev till 4 plåtar. Jag delar upp smeten o sen jobbar jag med en plåt i taget. Först lägger jag på ett bakplåtspapper o sen smeten därefter lägger jag på ett till bakplåtspapper över smeten o kavlar ut det tunt. Jag använder en jättebra lite kavel för jag har sån värk o då frestar inte lika mycket på mina händer när jag har den. Annars är det lätt att trycka ut med händerna oxo,, tunt.. 

 

Ta bort det översta bakplåtspappret o skär så stora bitar du vill ha innan du sätter in dom i ugnen. 

Efter det tar du flingsalt o "strössla" över smeten, sen trycker jag till lite så att saltet ska sitta kvar.

 

Nu är det bara att sätta in dom i ugnen.. Håll koll för att alla ugnar är olika. Kolla efter ca 40 min. 

 

Nu är det bara att ta o njuta av dom. Jag äter dom som godis, har aldrig provat med smör o ost men det kanske är gott det oxo.

 

Mamma fick in några o sen gick jag upp till min granne med några oxo o hon blev så glad. Ja jag har flera så tant Rohde ska oxo får i morgon. 

 

 

Det är inte många ingredienser.


 

Blanda ihop det ordentligt. 

 

 

Ja här ser ni att jag INTE blandade ihop det ordentligt Innan jag hade i oljan =) Men det gick bra ändå =) 

 

 

Kokhett vatten. OM ni trycker ut smeten med händerna tänk på att det kan vara riktigt varmt så ni inte bränner er. 

 

 

Klickar ut på plåtarna så det blir lika mycket.

 

 

Min älskade lilla kavel den är så bra o som jag skrev så frestar den inte på på mina händer. 

 

 

Tunt ska det vara.

 

 

Dela så stora som ni vill ha dom.

 

 

Har på lite flingsalt , flingorna kan ju vara ganska stora så smula sönder dom lite mellan fingrarna.

 

 

Ja bättre än så här blev det inte. Nä det blev så gott så nu har jag ett tag. Men,,, hur ska jag bäst förvara dom så dom håller sig spröda ??

 

I den här värmen så blir dom fort sega o det vill jag inte ha, jag vill ha dom spröda så har ni nåt bra tips så dela gärna med er. 

 

Lycka Till   

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards