Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 5 juni 2023

Av Anneli Gustavsson - 5 juni 2023 21:12


Ja det kan man kalla den här bakelsen för lillknas älskade det jag gjorde. Jag gick först upp med en bit till min granne M-J o sen fick mamma en bit. Lillknas åt även han o njöt.. Det finns kvar lite tills i morgon,, då tar den slut kan jag lova. Men det är roligt att det får mer än godkänt. 

 

RECEPT;  200* i mitten av ugnen i ca 20 min. 

 

1 ark smördeg.

Vaniljkräm

Hallonsylt, eller sylt som du tycker om.

Pärlsocker

Strössel om du vill ha

Ägg till pensling

Spritspåse, inget måste men det underlättar.

 

Lägg smördegen på ett bakplåtspapper.

 

Spritsa ut en tjockare rand i mitten av smördegen. 

 

Vik smördegen så den går ihop kant i kant, på mitten.. 

 

Tryck till kanterna där vaniljkrämen är. 

 

Spritsa ut hallonsylt. Min var lite för lös, hade velat ha den tjockare. 

 

Spritsa ut en tjockare rand med vaniljkrämen efter hallonsylten. 

 

 

Gör snitt längst ner på smördegen.

 

Pensla med ägget.

 

Ha på pärlsocker, nötter, mandel eller vad du vill ha. Jag tog pärlsocker o strössel.

 

Ha in det i mitten på ugnen i ca 20 min. 

 

 

 

Fasen vad suddiga bilderna blir när jag laddar upp dom här, jag förstår inte det. 

 

 

Vaniljkrämen i mitten.

 

 

Här har jag vikt över den så den är "halv". Som ni ser är den lite "sladdrig" så nästa gång får den allt vara lite kallare, inte ha tinat upp helt. Jag har tryckt till kanterna o även haft på sylten.

 

 

På med vaniljkrämen, penslat, pärlsocker o strössel. Har även snittat den längst ner i kanten.

 

 

Nästa gång ska jag inte göra så många snitt,, utan ha dom lite större. Men det blev bra ändå.

 

 

Det blev jättegott trots att sylten var lite lösare än vad jag ville. Visste inte hur jag kunde göra den tjockare för det skulle gå undan =) 

 

Ja detta kommer jag göra många fler gånger, så gott var det. O lillknas älskade det så i morgon finns det inget kvar. Måste köpa mer smördeg, jag gör det inte själv. 

 

Hoppas att ni tycker om det, säg gärna till om ni gör det. 

 

Lycka Till   

 

 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards