Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 30 januari 2021

VÄLKOMMEN NEO TEDDY.

Av Anneli Gustavsson - 30 januari 2021 19:24


I går fick jag världens chock. Det ringer på dörren o utanför står mamma, syrran o hennes 2 döttrar o är lite "lustiga" =)

Jag frågar vad dom gör,, ja det var ju trevligt att träffa dom men efter en liten stund tar någon fram en söt liten valp ur jackan. Vem som höll i valpen hade jag inget minne av. Jag frågade om vems valpen var o om dom hade köpt den nu ... Ja jag vet inte vad jag sa eller vad dom sa för nåt.. 

 

Mamma sa att det är min hund o jag sa till henne att man inte skojar om sånt. Men när jag förstod att mamma faktiskt hade köpt den till mig gick jag in i hallen o började gråta. Tanken på att bli mamma igen, ja det hade jag aldrig trott o sen kom det tankar på Teddy, vad han skulle säga o sen den sista hemska som jag tänkte var när dom måste avliva Teddy,, att jag måste gå igenom det en gång till. Men dom tankarna försvann ganska fort o mamma sa att Teddy hade önskat mig detta.

 

 

Så jag säger Välkommen hem lille Neo o jag ska presentera honom för Teddy, ja Teddys tavla såklart.. Jag har tagit några bilder men dom blir inte bra. Det ser ut som Neo är tecknad på nåt sätt.Han har ett blått o ett brunt öga.. 

Neo är en shih tzu. Han har 5 syskon o han var nr 3. Han föddes den 3 december 2020 kl 15.04. 

Min son föddes den 3;e december 1985 kl 15;38 så nu har jag båda mina killar som fyller på samma dag. 

 

 

Han älskar sin lilla säng. Han sov i den i natt. Jag stängde in oss i sovrummet där hade han en skål med vatten ett draglakan för han kissar där ,, det är för kallt att gå ut med honom nu han fryser så men jag går ut korta stunder med honom på altanen. 

Han har varit så duktig i natt. Jag var helt slut efter allt detta som hände. Jag hade INGEN aning om att hon planerade att köpa en hund till mig. Ja jag har 80 % o mamma har 20 % =)

Han vaknade 02;40, gick o kissade, la sig i sin säng, gnydde lite så jag tände lampan då gick han upp o bajsade så det tog jag hand om innan vi somnade . Sen vaknade han 05;40 o kissade o sen somnade om efter lite mys. Men han har hela tiden legat i sin säng,, han är för lite för att komma upp i min höga säng,, men sen kanske =)  Jag vaknade 9;15 o försökte smygtitta på honom men han såg mig o tittade upp, men jag tänkte att jag ska ligga kvar tills han gnäller lite så märker han att han kan "prata" med mig så svarar jag genom att gå upp så lär han sig det.

 

 

Han äter o dricker duktigt. 

 

 

Han älskar att ligga så här o sova på mig.

 

   

Måste ju ta ett fint kort på honom o mammas fina gran.

 

 

Nä han ska absolut inte få vara på bordet sen,, vi skulle se hur Bailys mammas katt reagerade men han är lite mer rädd o inte alls intresserad.

 

 

Tänk att sängen är så skön.. 

 

 

När Rohde kom o hälsade på innan så ställde jag hans säng vid oss o när han skulle dricka vatten så "orkade" han inte kliva ur sängen helt utan stod kvar med bakbenen i sängen o drack =)

 

 

Jag har ju inte så mycket till honom eftersom jag inte visste om vad som skulle hända. Men han har fått lite av mammas katts leksaker o en liten boll av Rohde. 

Jag var nere innan o köpte lite mat, bajspåsar mm men jag måste åka in till stan o köpa lite mer till honom, så det ska bli roligt.

 



 
 
 
 
 
Lille söte Neo,, så underbart söt ,, mysig o lekfull. Jag hoppas att du ska trivas hos mig ♥

 

TACK ÄLSKADE MAMMA FÖR EN SÅN FIN PRESENT. Ja, jag vet inte vad jag ska säga ? Jag har fortfarande inte förstått vad som har hänt.. Ajjj,, jo nu förstår jag för nu bet han mig i tån =)

 

Nu ska jag fortsätta med att mysa lite.. Önskar er en fin kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

  

 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

30 januari 2021 20:03

GRATTIS!!! Är säker på att Teddy viftar glatt på sin svans uppe på sitt moln.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

1 februari 2021 21:41

Tackar.. Ja det gör han säkert, han vill att jag ska vara glad o de tär jag ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards