Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 31 januari 2021

JAG BÖRJAR VÄL SMÄLTA DET NU. ELLER KOMMER DET NÅGON O HÄMTAR DIG SNART ?

Av Anneli Gustavsson - 31 januari 2021 21:33


Ja, jag börjar nog smälta detta nu att jag har blivit mamma igen till en underbar liten trasselsudd Neo 9 veckor. Han älskar att busa o mysa o vill gärna vara nära o det är så mysigt.

 

I går gjorde han nåt riktigt äckligt,, han åt lite av sitt bajs o jag vet att valpar kan göra det.. Ja det finns även stora hunda som gör det o det ÄR vidrigt så jag hoppas att han inte fortsätter med det.. 

 

Första natten sov han så gott o var bara vaken 2 ggr men natten som va nu var inte så rolig för honom. Han gnydde lite o ville inte ligga själv i sin säng, men jag vill inte ta upp honom i min än för min är så hög o jag är rädd att jag somnar o han trillar ner. Han ska få en trappa sen men han får inte gå i trappor nu när han är så liten. 

 

Men han somnade till en stund o sen vaknade han o gnydde. Han gick på skyddet o kissade så han är duktig men sen gnydde han lite när han skulle sova igen så jag fick ligga halvt utanför med överkroppen för annars når jag inte ner o sen la jag mitt huvud på sängbordet så jag har haft så ont i nacken o axlarna idag.. Hoppas att han kan sova gott inatt..

 

Jag vägde honom idag, först vägde jag mig själv o sen när jag höll honom så han vägde 1,4 kg så han är inte stor,,, han är mer som ett lite större marsvin =)

 

 

Efter lite bus så är det mysigt att ligga på mitt bröst o sova en stund, det tar på krafterna när man är så liten.. Men han är en riktig tuffing ♥

 

   

Han har fått in 2 råttor av mormor som han leker med, jag har klippt bort svansen o morrhåren på dom så han inte ska få i sig nåt.

 

 

Lilla tungan sticker ut,, måste vila lite i sin egna goa säng en stund.

 

 

Sätter jag mig i soffan så kommer han o lägger sig vid mina fötter =)

 

 

Idag blev det en liten promenad med Rohde. Det var så skönt väder o solen sken hela dan tror jag. Hoppas att snön o halkan är på väg bort nu så jag kan gå lite längre sträckor.

 

     

Det blev inte jättelångt men vi tar det försiktigt. Det blev 5.475 steg.

 

 

Medans jag var ute så var Neo inne hos mormor o det hade gått bra. Han ska ju vänja sig o vara där inne oxo.. 

 

Det har varit en bra dag. Vi har lekt o myst o jag älskar när han vill gosa upp sig o vara nära.

 

Jag ska försöka att skriva lite varje dag om honom nu när han växer upp. Jag fick ett litet block där uppfödaren hade skrivit lite så det var roligt att ha så den har jag fortsatt på. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 
 
Amisa

Amisa

31 januari 2021 22:17

Grattis till att ha blivit matte igen, det måste vara kul med sällskapet! Mysko att han har olika färger på ögonen. Är det ovanligt som hos oss människor eller mer vanligt bland hundar?

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

1 februari 2021 21:42

Tack så jättemycket. Ja du, det är ju inte jättevanligt men det händer att dom har olika färger. Sen om han får ha det så när han blir äldre vet jag inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards