Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2012 19:12


Jag är helt slut,, har så ont men jag får skylla mig själv lite för jag tränade på idag även att jag har ont. Nåja,, min smärta puttade undan min dagliga smärta för ett par timmar så de kändes bra,,,, då. 


Har dammsugit, duschat. Jag stod länge i den varma duschen de va så skönt men nu börjar de bli kallt om musklerna igen.. Inte många timmar kvar tills jag kan lägga mig. 


Jag förstår inte vem de är som har snott innehållet i mina bröst ? De är två skinnpåsar som bara hänger där o ser dumma ut... Tänk om man kunde ta fläsket från magen o röven o dutta in i brösten,, de hade varit nåt.. Tja vem vet, de kanske går =)


Dom sista dagarna när jag o Teddy har varit på våra promenader så har jag haft med mig kameran,, jag har råkat spela in när vi går ,, lite tråkigt men jag tänkte lägga ut de i alla fall. Som ni hör så pratar jag ganska mycket med Teddy under våra mysiga promenader.. Detta va någonstans i mitten av rundan o han hade pinkat av sig rejält så vid ett tillfälle hörs de när jag säger att de är "tomt i slangen" o att han inte behöver lyfta benet så ofta   


Har inte orkat fixa till alla bilder men jag ska visa hur kallt de va igår kväll.. O hur fint de va,, jaja nu sitter Teddy o joddlar o vill ut igen. Lika bra att skynda sig.. Här kommer de ett par bilder.


Ha en mysig kväll , va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥



 

Måste ju vida hur de ser ut när jag är ute o flåsar,, skulle kunna tro att jag smygröker..


 


Något senare såg de ut så här på himlen....



 

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2012 15:49


  1. Anneli Gustavsson
  2. 12 oktober 2012 - 15:46
  3. Styrketräning - Allmänt
  4. 0 km
  5. 1:50:00
  6. 0:00 min/km
  7. 0 / 0

  8. 14 ganska ansträngande
  9. Idag va de jättejobbigt att träna. Har så ont, men jag kämpade på ändå.. 
    Cyklade i 7 km o gick på gå bandet i 30 min ganska snabbt + att jag gjorde allt de andra.

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2012 13:01


Låt oss säga att du kommer hem (ensam naturligtvis) efter en ovanligt hård dag på jobbet. Du är riktigt trött, orolig och frustrerad.

Plötsligt börjar du att känna en svår smärta i bröstet som börjar sprida sig ut i din arm och upp i din käke.

...Du är i ditt hem... ensam... men bara 2 mil ifrån närmsta sjukhus. Men du inser att du inte kommer att kunna köra så långt..

......Du har fått utbildning i HLR..., men den personen som lärde ut det berättade inte hur man gör det på sig själv!
Eftersom många människor är ensamma när de drabbas av en hjärtinfarkt och utan hjälp så har dessa personer bara ca 10 sek på sig innan de blir svimfärdiga och sedan förlorar medvetandet.

Därför är det viktigt att sprida följande kunskap!!
Under tiden man larmar 112 att göra följande:
Man kan rädda sig själva genom att ta ett djupt andetag och sedan hosta mycket kraftfullt. Och sedan upprepa detta varannan sekund, tills hjälp anländer.
Det djupa andetaget gör att lungorna får syre och hostans rörelse ”kramar” till hjärtat så att blodet hålls i cirkulation. Hostan kan göra att hjärtat återfår normal rytm. På detta sätt ökar chanserna till att man hinner till sjukhuset i tid!

Dela detta till så många som möjligt! Kanske just din delning räddar ett liv !!
 
 

Av Anneli Gustavsson - 12 oktober 2012 12:43


Usch vilken hemsk natt de har varit. Jag har drömt, ja den drömmen va nästan helt underbar.. Att jag hann drömma förstår jag inte för jag har knappt sovit. Jag har så ont i mina axlar, längst ut.. De känns som jag har tandvärk, som att något ska gå av o som att skelettet skaver mot varandra. De är mest på vä sida. 


Värken går upp i nacken o jag har ont i skallen så om de inte släpper efter min tid hos sjukgymnasten går jag hem o sover en stund.. Jag har ingen större lust att träna idag, men jag ska göra de ändå lite försiktigt. 


Har druckit nutrilett o kaffe så jag vaknar till lite =))


Såg ni Revenge igår ? Jag älskar den serien, den blir mer o mer spännande o hon spelar så bra. Har ni inte sett den så börja se den. 


I kväll är de några filmer, bla Notting Hill med Julia Roberts, den har man sett x-antal gånger men den är ändå bra.. Sen är de en film med Jane Fonda, henne gillar jag oxo.. Georgia rule  22:40 - 00:50, denna filmen är oxo jättebra, men de är väl för att Fonda spelar så bra som hon gör, de är hon som gör filmen. Dom är på tv3, sen kommer de en film på tv4 Safe harbour  00:25 - 02:45 med Melissa Gilbert som oxo är bra. De är konstigt att dom visar så många bra filmer på samma kväll när de nästan aldrig är nåt bra att se på helgerna.. Mitt i allt detta kommer Gustafsson 3tr, men de kommer väl i repris hoppas jag.

 

Nä jag måste lägga mig en stund innan jag åker till sjukgymnasten. Ha en härlig dag, trevlig helg.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards