Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Anneli Gustavsson - 4 oktober 2012 19:04


Tuuut tuuuut riiiing riiiing osv osv....... Bla bla bla de är många som ringer just nu bla bla bla bla vi beräknar att svara inom 12 minuter bla bla bla.

Tack för att du väntar, bla bla bla osv mm o allt de där.


Telenor - Hej du talar med,,,,,

Jag - Hej mitt namn är bla bla kan du vara snäll o ta mitt nr ifall de bryts.

Telenor - Javisst,, är de bla bla bla ?

Jag - Ja de stämmer.

Telenor - Vad kan jag hjälpa dig med ?

Jag - Jo de är så att sen jag blev kund hos er har inget funkat som de ska o jag betalar för något som inte levereras o de är jag trött på nu.

Telenor - Vad är de för fel då ?

Jag - Dålig täckning, samtal , sms som inte kommer fram men framför allt så kan jag inte komma ut på nätet via min mobil...

Telenor - Kan du vänta lite ska jag läsa lite vad som har skrivits innan.. 

Jag - Ja men du ringer upp mig om de bryts.

Telenor - Ja de gör jag. Dröj lite.

Tadaaadam dadatatadamm lalal lala  osv.

Telenor - Tack för att du väntade...

( jag tänkte svara att jag inte hade något val, men de gjorde jag inte )

Jag - Detta har inget med min täckning att göra att jag inte kommer upp på nätet via mobilen för jag får meddelanden från fb o jag får mailen till mig på min mob... Även nu när jag har varit inne i stan.

Telenor - Men de funkar för dina barn.

Jag - Va ?

Telenor - Ja funkar de för din son ?

Jag - Men han har väl inget med detta att göra.

Telenor - Ursäkta, men jag kanske hörde fel. Vad sa du ?

Jag - Ja du,, jag har inte pratat om sonen eller nåt barn. Jag sa att jag testade att lägga upp på fb inne i stan men de funkar inte där heller. 

Telenor - Oj ja förlåt, jag hörde helt fel.

Jag - De är ingen fara. De är sånt som händer. Men du märker ju själv hur galet de låter att de skulle hänga på täckningen här ute där jag bor. De går jag inte med på eftersom jag får aviseringar skickat till mig,,, alltså funkar de på den vägen.

Telenor - Ja de låter lite konstigt. Men jag tror nog inte att vi kan göra nåt mer än vi har gjort. 

Jag - Men sluta nu,, du skulle inte godta detta. De är ju nåt fel de fattar du väl själv. 

Telenor - Ja men jag får lägga en order till teknikerna då.. Dom får åka ut o kolla om de är nåt fel.

Jag - Va då lägga en order, de skulle gjorts för länge sen. O ingen har hört av sig.

Telenor - Va har ingen hört av sig sen i sept ?

Jag - Nej..

Telenor - Ok men jag ska skriva att dom får höra av sig till dig antingen att dom ringer eller skickar ett sms.

Jag - Nej tack,, dom får helt enkelt ringa mig för jag litar inte på att de kommer fram några sms.

Telenor - Nä de är klart,, de skriver jag här.

Jag - De är bra för nu får ni göra nåt annars blir jag riktigt förbannad. 

Telenor - Ja, här ifrån kan jag inget mer göra utan de ligger på teknikerna nu. Va de något mer jag kunde hjälpa dig med ?

Jag - Nej tack, detta är tillräckligt se till så att dom gör sitt jobb o att dom hör av sig till mig . 

Telenor - Då önskar jag dig en trevlig dag.

Jag - Tack desamma. 


Ja de va samtal nr 2 idag.. Hoppas dom får tummen ur röven nu o gör något åt detta. Jag SKA ha de jag betalar för annars får dom släppa mig.............



Av Anneli Gustavsson - 4 oktober 2012 19:01


"Det som inte tål att skämtas med, det förtjänar sällan att tas på allvar."
Sigfrid Lindström
 
 

Av Anneli Gustavsson - 4 oktober 2012 18:40


Som jag skrev innan så körde jag in I för att hämta hem sin lilla pudel hund.. Hon fick  livmoderinflammation o fick akut opereras. 


Många tror att de är "bara" att köpa en hund,, den största summan betalar man när man köper hunden men de är så fel.... Du har en skyldighet resten av hunden/djurets liv.. Man ska alltid se till så att ens djur mår bra. 


2001 när jag adopterade/köpte Teddy betalade jag 7000 kr,,, de är inget mot vad jag har lagt ut i veterinärskostnader under åren.  Teddy är stamkund hos veterinären.. De är inget roligt o de kostar hur mycket som helst. 

Idag är han 11 år o är inget värd i Folksams "ögon".. Jag får knappt ingen hjälp längre med försäkringen trots att jag har dubbel OM de skulle hända nåt jättestort.. 


Hur som helst så när vi va inne på djursjukhuset så hjälpte dom mig att klippa klorna på Teddy,,, japp de kostar 100 kr, men eftersom jag har lite svårt med händerna så är de värt dom pengarna. Tur att dom hade tid, för de va väldigt mycket för dom att göra. När jag hade betalat för mig så ser jag I gråta, jag trodde först att hennes hund inte hade klarat sig. Men hon verkade må bra tack o lov, jag hade inte sett henne ännu.


Hon sa att hon kommer att få en räkning på 15.000 kr..... Jag trodde först att hon sa 1.500 kr, men frågade en gång till... Nope de är 15.000 kr som ska betalas.. De är inte klokt, då har hon oxo en försäkring på hunden MEN hunden är gammal,,,, 13 år... 

Då kanske ni tänker att de hade varit bättre att avliva henne, men de är inte " bara " att tänka så.. Hade de gällt Teddy så hade jag gjort ALLT jag kunde OM veterinären inte hade sagt något annat...  De gjorde även I.. 


Sabina va helt medtagen, men lika go som vanligt. Usch de gjorde ont i mig o se henne, för hon hade ont. Men jag stannade till o plockade ut hennes medicin så hon har smärtlindring nu... 


Jag förstår inte varför de ska vara så dyrt att ta djuren till veterinärerna ? Varför finns de inget högkostnadskort till dom ? 

Dom kan vara sjuka precis lika ofta som vi människor..  Nä djuren är inte värda något.. 


Jag måste erkänna att jag tänkte flera gånger att jag är så glad att de inte gällde Teddy, de har inte enbart med pengarna att göra. Utan just att dom är sjuka är hemskt.


Ikväll börjar Revenge igen,, har saknat den serien.. Så har ni tittat på den innan ,, missa inte kvällens första avsnitt. 


Puss I Pannan ♥


   


Av Anneli Gustavsson - 4 oktober 2012 17:53


Du får nu några val bla bla bla. Välj de nr du behöver hjälp med. 

Jag väljer nr 9 för personelig service.


De är nu många som ringer till oss, men vi beräknar med att kunna svara inom 15 min. Tuuuuut tuuuut..

Tack för att du väntar, vi gör vårt bästa för att ta emot ditt samtal så fort som möjligt. Tuuuuut tuuuuuut tuuuuuut.


Vet du att du kan få internet bla bla bla bla tuuuuuut.. tuuuut.


Tack för att du väntar... 


17 min har gått..


Hej o välkommen de är bla bla bla.


Jag - Jag har problem med uppkopplingen till intetnet via min mobil.

Telenor - Jaha o hur länge har du haft de problemet ?

Jag - Eh, nästan från dag ett.

Telenor - Jahaa kan du vänta lite ska jag läsa vad de står här.

Jag - Javisst...


De tar 4 minuter o sen börjar de ringa i mobilen,,, hej du får nu några frågor att besvara ang telefonsamtelet..


VAAAAAAAAAAAA ,,,, va hände med mitt samtal ??

Här blir jag kopplad direkt till de som ska vara en extra hjälp för dom, som man har EFTER de sk samtalet.. 


Varför ringet tjejen INTE upp mig när hon märker att jag är borta ??


De är så jävla dålig stil så de är inte klokt.. 


Så här har jag haft de sen jag gick över till Telenor.. Dom gör inget för att hjälpa till,, vissa har varit otrevliga oxo. 



Av Anneli Gustavsson - 4 oktober 2012 14:46


Ska alldeles strax åka in till djursjukhuset med Rohdes vän, ja hon ska hämta sin hund som fick åka in akut för livmoderinflammation , så nu är livmodern bortopererad.. Hoppas allt har gått bra.

Är väl en ganska bra dag när de gäller min nutrilett,, de smakar skit men de funkar. Ska fortsätta tills i morgon oxo.. Ja fredagen ut. Sen ska jag äta lite i helgen.


Nä jag lägger ner detta, de går knappt att skriva nåt. Får se om de går bättre när jag kommer hem. Ha en bra dag allesammans.


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards