Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 december 2021

Av Anneli Gustavsson - 27 december 2021 12:35


Jag ville göra nåt gott o bjuda mamma på så jag hade siktat in mig på den här goda brownien. Jag har aldrig gjort den innan o tänkte att den inte var så svår att göra,, o det var den inte heller.. Jag gjorde den dagen innan o lät den stå över natten i kylen. Kanske inte skulle stått där så länge för den blev väldigt kompakt, men smaken var god. 

 

RECEPT;  175* i mitten av ugnen i ca 25 min. Den ska vara fast i kanterna o lite lös i mitten. Smörj o pudra formen ,, en avlång brödform ( 1,3 L ). Pudra med kakao.  Jag fick ha den inne lite längre för den var alldeles för lös i mitten. Men,, det kanske skulle varit så ändå jag vet inte för jag har aldrig gjort den innan. 

 


250 g smör
3 dl socker
4 ägg
2,5 dl mjöl
1,5 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

 

Pynta kakan med vad du vill ha på den =) Endast dina fantasier sätter gränserna =) 

 


Chokladgrädden.


4,5 dl vispgrädde
1,5 dl florsocker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker


 

 

Smält smöret, blanda i socker o vaniljsocker. Låt det svalna så det bli ljummet. Ha i äggen o se till att blanda med en slickepott hela tiden... 

 

Medans du låter det svalna så blandar du mjöl, kakao o bakpulver ordentligt i en skål.  Detta har du i när smöret är ljummet, se till att blanda ihop allt så det inte är några klumpar.. 

 

Häll över detta till formen nu o sen in i ugnen i mitten på 175* i ca 25 min. 

 

Låt kakan svalna o ställ in den i kylen i ca 4 timmar. Jag hade min över natten men det kanske var dumt för den blev stabbig. Detta är en mäktig kaka men smakerna är goda.. 

 

När du ska göra chokladgrädden så blandar du alla torra ingredienser.. Ta 2 dl av grädden o vispa först så det inte blir klumpar, sen har du i resten av grädden .. Detta vispar du med elvisp.. 

 

Allt klart,, bara att dekorera kakan o njuta av den.

 

 

 

Jag väger allt så att det ska bli rätt.

 

 

Blanda ihop alla torra ingredienser ordentligt.

 

 

Smälter smöret, har i socker o vaniljsocker o rör om. 

 

 

Smort o pudrat formen med kakao, låter smöret bli ljummet.

 

 

Innan jag blandar i allt. 

 

 

Rör till du inte har några klumpar kvar.

 

 

Allt ska i formen o sen in i ugnen.

 

  


Kakan blev så fin o hög...

 

 

Tills den sjönk i mitten,,, men det gjorde inget =) 

 

   

Blanda till gräddfrostingen.

 

Med elvisp.

 

   

Oj oj så gott det blev =) 

 

 

Så här ser min kaka ut efter en kylig natt,,, ja i kylen =) 

 

 

Det var så gott med hallon till för det bröt av det söta. Jag hade på lite mer godis men det plockade jag bort,, ja detta fick duga. 

 

Alltid roligt att prova på nya saker =) 

 

Lycka Till ♥

 

 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards