Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 december 2021

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2021 21:45


Ni får jättegärna skänka en liten slant till Musikhjälpen som Neo har skapat.. Om alla hjälps åt med nån liten slant så blir det ju lite så snälla hjälp till, Neo har gett en liten peng.

 

Ni hittar hans insamling HÄR.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 17 december 2021 11:22


Jag vet att jag inte är ensam om att vara rädd för coronan. Ska det nånsin bli bra igen ?

 

Många tycker kanske att jag är löjlig som inte vågar mer. Men jag är inte riktigt frisk, mitt immunförsvar är inte som det ska o jag blir lätt sjuk när det väl gäller. 

 

Jag har redan varit mycket sjuk o vågar inte utsätta mig för något nu. 

 

Jag vet att jag kan bli smittad när jag går o handlar, men jag måste ju ha mat. Aldrig att jag skulle säga till mamma att hon måste åka o handla åt mig för att jag själv inte vill vara bland folk. Hon kan ju bli smittad o då utsätter jag henne ännu mer OM jag ber henne, så nej det skulle jag aldrig göra. OM hon själv inte ska handla o jag ber om nåt litet.

 

Men när det gäller att träffa människor så väljer jag OM jag vill träffa dom eller inte. Ja vill o vill för det är ju självklart att jag vill träffa mina älskade barnbarn men jag vågar inte så där är skillnaden. 

 

Jag skulle haft barnen förra helgen men så blev Liam sjuk, inte i corona för han testade sig. 
Då blev jag ju ledsen. I dag skulle jag haft Jack, men då har det blivit corona i hans skola så jag sa att vi får avvakta men det var fler som var sjuka så jag vågar inte. 

 

När han ringde i går o sa detta så började jag gråta, jag gjorde allt för att han inte skulle märka nåt, jag hoppas att han inte gjorde det. Jag försöker att prata med honom o förklara varför jag inte vågar o han säger att han förstår,, men han blir ju ändå ledsen. 

 

Han ringde i dag o sa att det var värre men han mår bra. Vi pratade lite om när han som är 9 år får ta sprutan men han sa att det är inte i Sverige än,, han trodde att det var i Asien som barnen fick ta den. Han sa att han inte var rädd o jag sa att den gjorde inte alls ont att ta men att jag fick lite ont i huvudet efteråt.. Då förklarade han för mig att man kan få lite biverkningar o det kan man även få av medicin... Gullungen min,, han kan han. 

 

Vi pratade en stund till, han sa att han tyckte att det var skönt att vara hemma själv, ja han o katterna.. Han har blivit så stor på sista tiden.

 

Jag känner att jag blir lurad på min tid med barnen. Jag har knappt haft dom sen 2019, ja det var då jag var så sjuk o var det nästan hela det året, sen kom coronan.  2020 träffade jag knappt min egna mamma än mindre barnen. 

 

Jag trodde att detta året ,, nä jag trodde väl inget men jag hoppades att det skulle bli bättre o det blev det lite nu så jag vågade ha dom hos mig,, ja jag har tom kramat dom, men efteråt har jag blivit rädd.. 

 

Jag är rädd o känner mig fången i min rädsla o det är hemskt. Jag kan inte styra något, jag kan inte göra så att allt blir bra. Ungefär som när jag lovade sonen när han var liten att om han hade slagit sig så skulle det gå över med lite pussar o plåster. 

 

Det blir inte mycket juklappshandlande i år,, det får bli pengar o nåt som jag har skickat efter. Men, jag måste ändå åka in till stan o göra det sista o hoppas på det bästa. 

 

När ska det bli bättre ? Det lär dröja för nu kommer det att bli hemskt igen. Det är bara att hoppas på det bästa. Att folk ta sina sprutor o hjälper till på det sättet. Att man håller avstånden o tvättar o spritar händerna. Dom 2 sista åren har det knappt varit nån vinterkräksjuka pga att alla har tvättat sina händer o det säger ju väldigt mycket. Så bara att tvätta händerna kommer man långt med.

 

Den här Julen lär bli som förra. Jag får åka ner o lämna klapparna till barnen o sen åka hem. Jag går bort en snabbis till Rohde o lämna hennes o sen är jag hemma. Jag vågar inte träffas när det är så här. 

 

Hoppas att vi håller oss friska så att jag kan gå in till mamma detta året dan innan julen o spela bingolotto, det gjorde jag inte förra året . 

 

Snälla,, ta vaccinet.. Håll avståndet, tvätta o sprita händerna.. Ta fram orken igen o fortsätt kämpa så blir det bättre om vi alla hjälps åt..

 

JAG ÄR FÅNGEN I MIN RÄDSLA O DET VILL JAG INTE VARA . 

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards