Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 16 december 2019

Av Anneli Gustavsson - 16 december 2019 14:38


Jag har haft tur när jag har skaffat djur.. Först hade jag mina katter ,, en som hette Snuttan o en Snobben 1...

 

Snuttan var med mig överallt o hon skulle innanför mina kläder o ligga där o sova. Snobben 1 var likadan, dom var väldigt mammiga o goa,, helt underbara..

 

Jag har ju pälsallergi så jag fick efter mycket övervägande lämna dom hos djurens vänner i Nässjö så dom fick komma till nya hem o det var jag så ledsen över länge. Jag undrade så hur dom hade det. Jag fick bra information av djurens vänner att dom hade det bra så det kändes bättre.

 

   

Detta är Snuttan o henne kunde man hitta var som helst så jag fick alltid kolla i diskmaskinen o tvättmaskinen innan jag körde igång dom så hon inte låg där o sov.. 

 

Hittade henne flera gånger oxo sittandes o äta direkt från spisen,, plattorna var inte på så det var ingen fara. Hon hoppade inte upp om hon kände att det var varmt så det var tur de.

 

Jag har tyvär inga kort här nu på Snobben 1 men det har jag i nåt album men jag orkar inte leta reda på det, men han var lik Snobben 2 bara det att han var mer strävhårig o mer åt det gråa hållet inte det bruna som Snobben 2 var.

 

Båda katterna var underbara o ville alltid vara med mig, dom fick inte vara ute för jag var så rädd att dom skulle komma bort eller bli påkörda. Jag gick ut med dom i koppel o det fann dom sig i..

 

   

Detta är Snobben 2 o mammas katt Zimba, dom var så mysiga o lekte tillsammans. Dom blev som bröder när mamma flyttade ut hit där jag bor.. Snobben ville väl leka lite mer än Zimba så man fick säga till honom ibland att ta det lite lugnt men Zimba fann sig i det mesta.

 

   

Min älskade Snobben 2, han kom till mig tidigt en morgon, det var en granne som hade hittat honom i ett bageri inne i stan. Han var så rädd, mjölig o såg helt bedrövlig ut. Han var inte så gammal o han var tanig. Jag la honom på min handflata o spolade försiktigt av honom under kranen, han låg o njöt länge..  Han kände sig trygg med mig direkt. Jag sa att jag inte skulle skaffa fler katter pga allergin o jag skulle ha honom hos mig tills jag hade hittat en bra familj.. Men veckan efter så hade han fått sitt namn plus en försäkring , så han var min. Han var ju bara en liten bebis.

Han lämnade inte min sida. Han ville gärna krypa in under mitt skinn om det hade gått, han låg slingrad runt nacken på mig när jag satt ner, eller så tryckte han sig mot min hals.. På nätterna låg han på halsen, ju närmre desto bättre. Annars låg han ansikte mot ansikte o jag kunde vakna av att han låg o dreglade på mig.. Det var så varmt att ha honom så nära men jag kunde ju inte ta bort honom även att jag kände av honom..

 

Han började vara ute lite, han var så rädd o försiktig. Han vågade knappt visa sig när det kom någon. Men det blev lite bättre ju längre tiden gick. 

 

Han bodde kvar hos mig ett par år när jag hade skaffat Teddy ,, dom var så roliga tillsammans. Dom låg o sov ihop,,,, PÅ mig.. Ja det började bli lite tungt o trångt i sängen men jag skulle aldrig kunna ta bort dom när dom sov så gott så jag låg som jag gjorde .. 

 

Men det gick inte sen så Snobben fick flytta in till mamma, men han kom fortfarande in till mig,, ja han gick mellan mig o mamma.. Jag var så ledsen för det kändes som jag ersatte Teddy mot Snobben men det gjorde jag inte. Innan jag skaffade Teddy så fick jag chansen att umgås med en Bichon Frise en hel dag o kände att jag tålde den rasen så där hade jag tur.

 

Men jag ersatte honom aldrig, han fanns fortfarande o finns fortfarande i mitt hjärta. Men det kändes så dumt, jag kände mig så elak. Men han var ju van vid mamma så det var inget nytt för honom o det gick bra.. 

 

Jag kommer inte ihåg vilket år han fick somna in men det är ett tag sen nu. En katt på gården slet sönder hand hals så det gick inte att rädda honom.. Stackars liten, jag var så arg på den här katten o ägaren för dom hade ingen koll på honom.. Men så är det, så kan det bli.



 

Teddy fick väga in sig ,, här var han inte gammal, det var innan han kom hem till mig. Kan ni förstå att jag fick bli den här lille skruttens mamma... 


 

Här sprang Teddy o busade med Snobben när jag höll på att packa.. Ja dom kunde stå på bakbenen o brottas,, det var alltid lek o dom var alltid sams,, förutom när någon låg i mitt knä så ville den andra oxo göra det så det var tur att jag hade två ben =)


 

Teddy älskade att sitta i sitt fönster o titta ut. Hålla koll på området o vad som hände. Han sa alltid till om det var nåt =)


 

Jag kommer ihåg den här dagen när vi träffade en grannes hund, Smilla.. Oj så kär Teddy blev.. Det var oftast alltid hanhundar som vi träffade o det gick inte,, bara med 3 stycken resten var bara att gå förbi.


Ja, här hade jag satt upp saker på hans plats, han började bli blind men jag tog bort sakerna så han fick en filt att ligga på.. Det var ju hans ställe,, men det sista året brydde han sig inte om att sitta i fönstret, då var han inte långt från mig. Det blev för mycket med att han blev blind, döv o dement.. Han var där jag var.


 

Han kämpade på med sina ben. Det här benet åt han aldrig upp, det hade nog legat kvar om jag inte hade slängt det. Han nöjde sig med , ja nu kommer jag inte ihåg vad dom heter,, tandborstbenen ?? Dom var supergoda o dom fick jag alltid gömma åt honom.  Har aldrig varit med om att en hund ska ha hjälp med att gömma sina ben eller sitt godis men han litade på mig o när jag hade gömt sakerna så la han sig tillrätta o sov lite.. 


Tänk vad dessa små underbara pälsbollar kan göra för ens liv. Vilken trygghet dom ger oss. Den vänskapen man får. O man får dessutom den trognaste vännen nånsin.

 

Jag älskade mina katter över allt, men det var ändå nåt speciellt med Teddy som gjorde allt mycket svårare när han fick somna in. Jag var jätteledsen över att behöva skiljas från mina katter,, men separationen med Teddy är fruktansvärd än idag. 

 

Jag pratar med  honom varje dag, säger god natt till honom o då kommer katterna med på ett  hörn.  Jag saknar Teddy så mitt hjärta värker.. Han var min vän, min snuttefilt mitt allt.

 

Självklart är det sonen som kommer först men han är en självklarhet, han har sin familj o jag hade Teddy som familj o det var det som gjorde allt svårt.

 

Nu är jag ensam, jag har ingen vän, jag har ingen trygghet, jag har ingen snuttefilt. Det är tomt på alla sätt o vis. Men vilken glädje dom har skänkt mig.

 

Men jag får dom aldrig tillbaka men jag har mina minnen, korten o det är jag tacksam för..

 

Saknar Er ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards