Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2015

Av Anneli Gustavsson - 18 november 2015 18:34


Jag har alltid o kommer alltid att tycka att det är för jävligt att människan anväder sig av djuren, det spelar ingen roll vad det är.


Det är så sorgligt att så många människor som får sätta livet till pga dessa terrorister. Men jag tycker i alla fall inte att man ska ta hjälp av djuren på något sätt. 


 

Av Anneli Gustavsson - 18 november 2015 16:44


Ja, jag lär nog aldrig förstå vad hon ser i honom ? Jo jag förstår det när det gäller hennes man för han är en mycket trevlig, glad människa. Men jag förstår inte hur hon kan ha en man vid sidan av sin man ?


Men han är visst mångas kvinnors o mäns drömman. Dom påstår att han är Kungen, men jag undrar vad Siliva skulle säga om detta ? Ja det kanske är hennes man oxo, vem vet..


Många undrar vem f-n Zlatan är (skoj) men här kommer han i alla fall. Håll tillgodo sis.


 

Av Anneli Gustavsson - 18 november 2015 15:46


Vad har hänt med Icas reklam ? Den har blivit värdelös, fullständigt värdelös. Det finns inget i den som lockar mig att handla nåt längre. 


Den sista reklamen dom har gjort med mjäll.. Hur f-n tänkte dom där ? VEM blir sugen på att ens längta till snön eller till att köpa nån falukorv mm ??

 

Gå ut o hoppa i mjället nu barn, nu får vi passa på innan den försvinner med nåt schampoo, sen ätar vi lite god mat som tex lite falukorv ..............................


Jag mår illa när jag ser den reklamen. 

Av Anneli Gustavsson - 17 november 2015 16:17


 


35 åringen som dödade o skändade Lisa Holm fick livstid.

 


Hur många år är livstid i Sverige ? Jag vet att om dom sköter sig så kan dom få tidsbestämt. Men Livstid borde oxo vara Livstid o inget annat.

 

Kommer 35 åringen att överklaga ?

 

Vad hände med hans fru som begick mened ? Får hon nåt straff ?

 

Det finns inget tillräckligt straff för vad han har gjort mot Lisa o hennes familj, men jag hoppas att det känns något bättre för familjen. 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 16 november 2015 20:51




Jag är så less på att läsa om en massa elände o hot om att det ska slås till här o där.

Tv som bara pratar om terror o om den här sjuka världen.


Många är så rädda för att gå ut. Det kryper ända intill husknuten snart. Kommer dom att slå till mot rikstaden i morgon ? Eller är det ett tomt hot ?


Vad kommer att hända ?  Vem kommer att drabbas ? 

Ja vi alla drabbas på ett eller annat sätt. 


Vi måste på något sätt tro att det finns något ljusare än detta. Varför kan inte kärleken vinna över terrorn ?

Var finns all respekt ?

Ingen ska behöva gå o vara rädd.


Vi måste tro på en bättre värld än den vi har idag även att det är svårt med tanke på vad som händer.


En människa kan inte göra allt men alla kan göra något. Börja med att säga något positivt till dina vänner, eller varför inte någon du möter ute. Ge någon en kram. Det  vinner inte över terrorn men den får oss att må bra när vi gör något för att glädja någon.


Jag tänder mina ljus för kärlek & för respekt samt en ljusare framtid ♥



Av Anneli Gustavsson - 15 november 2015 22:09



 


Idag har jag o syrran med familj varit hos mamma på mycket god mat. Det var så trevligt. Vi firade mamma som fyllde år idag. Grattis ♥


Vid sex-tiden kom Marcus o lämnade Jack, han är sjuk o har fått ögoninflammation igen. Så han sover hos mig inatt.

Man kunde inte tro att han hade feber så som han har tjatat hela kvällen. När vi hade kommit in från gammelmormor så ville han ha en macka med lite yoghurt o cornflakes, men han åt bara en halv macka. Sen ville han spela lite spel på min dator, det blir ju jag som får sitta o spela medans han hjälper mig, men han tycker att det är så roligt. 

Sen tjatar han om att han ska ta kort med min mobil för jag har en rolig app så det har blivit x-antal bilder ikväll igen ..Vi låg i min säng o tog lite kort. Han tjatjade, snurrade runt i sängen, tjatade lite till o snurrade, boxade till mig några gånger o pratade om döden så jag fick säga till honom att vi skulle vara tysta o sova.

Nu sover han gott i alla fall o jag ska lägga mig oxo o hoppas att jag somnar snart.

Helgen har varit bra, men den går fort som vanligt. 

Hoppas ni har haft en bra helg. 

Var rädda om er o varandra. Sov gott. Puss I Pannan ♥


 

Jack ville visa sin fina mössa.


 

Marcus stannade hos mormor en stund innan han åkte hem till Liam o Nina.


     

Nu ska vi sova fammoo hela natten =)



Av Anneli Gustavsson - 14 november 2015 16:45


För många blev fredagen den 13;e en otursdag, minst sagt. Det är fruktansvärt vad världen har blivit hatisk.


Mina tankar går till dom drabbade i Paris ♥


 




Av Anneli Gustavsson - 13 november 2015 23:19


Trots att det har varit fredagen den 13;e så har det varit en mycket bra dag. Jag o min granne Lasse har varit inne hos mamma o ätit god mat o druckit vin. Vi 3 delade på en flaska vitt, ja ok, jag drack nog  ½ glas mer än dom =)

Hon gjorde en ny rätt som hon hade ätit när hon var i Uppsala hos sina nya vänner, hon var inte nöjd med rätten men jag o Lasse tyckte att det smakade gott. 


Vi satt o pratade i flera timmar, jag har precis kommit in. Teddy har varit så duktig men nu är han trött. Det är nog lite jobbigt för honom att vara "borta" även att han är van att vara hos mamma. Det är lugnast för honom att vara hemma.. 



Mamma fyller år på söndag, men jag köpte dom här blomorna till henne idag för dom var färska. 


  Mamma fick så tjusiga rosor av Lasse. 


  Synd att bilderna blev så suddiga.


  Till kaffet fick vi ostkaka med tillbehör, det har jag inte ätit på länge . Det är riktigt gott.


  Teddy slappnar av , han har varit så snäll ikväll ♥


  När jag åkte till ica så tog jag det här kortet, det var så fina moln.


  När jag kom hem från ica så såg det ut så här.. Det mörknar fort nu.


När Lasse hade gått in så började mamma prata om min nästa födelsedag. Hon vill att jag ska ha nåt eftersom jag aldrig firar mig själv. Jag fyller 50 nästa gång så jag får väl tänka på det.. Jag vet inte när jag firade mig själv sist ?

Tja,, det kanske skulle vara roligt ?!. Eller,, nja jag får se.. Jag kollade nu o jag fyller visst på en tisdag nästa gång.


Ja nu glömmer vi de .. 


Hoppas ni har haft en bra dag o ingen otursdag. 

Nu är det dags att krypa ner i sängen o sova lite.

Dröm Sött. Var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Tack mamma för en trevlig kväll med god mat ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards