Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Anneli Gustavsson - 12 november 2015 20:14


Jag har suttit o tittat på Dr Phil nu o det handlade om mobbing. Först handlade det om två vuxna kvinnor som bar sig så jädrans dumt åt så dom kan gott ha det som dom har det. 


Sen handlade det om en ung tjej, Amanda Todd som träffade på en kille på nätet. Hon trodde att han var i hennes ålder 13 år, men det visade sig att det var en vuxen man.

Han sa till henne allt en tjej vill höra, hur vacker hon är osv samt att han ville se hennes bröst. Hon trodde verkligen att den här kille gillade henne så hon visade sig i webcamen o han fotade/printade det för att sen använda emot henne. Han sa att om hon inte visade upp sig igen skulle bilden hamna på nätet o det gjorde det,, på en porrsajt. 

Hennes klasskompisar började mobba henne, hon var inte vatten värd. Det gick så långt så att dom flyttade o hon fick byta skola några gånger men det blev inte bättre ändå.

Hon fick ångest, svår ångest o fick äta medicin. Hon gick inte ut, utan höll sig hemma på sitt rum. Hon såg alla kommentarer om henne att hon skulle ta sitt liv. Hon hade försökt några gånger men inte lyckats. 

Hon började skära sig för att dämpa ångesten , men den blev bara värre.


Hon orkade inte till slut utan tog sitt liv. Det blev inget slut på mobbingen så därför valde hon att ta sitt liv. En ung flicka som har levt med ångesten o tanken på att inte tillhöra livet på jorden. 


Vi får ofta höra att ingen gillar en skvallerbytta, ja det är så MEN när det går för långt som det gör för många så MÅSTE man berätta, inte skvallra. 

Se till att prata med vänner, föräldrarna, en kurator, psykolog vem som helst som kan o vill lyssna. Det får inte fortsätta, man får inte mobba. 


Ingen ska behöva må dåligt pga några val man gör i livet som Amanda gjorde. Hon litade på den här killen att han tyckte om henne. 


Det är fruktansvärt , jag får ont i magen när jag tänker på hur hon kände sig, hur många känner sig. Den ensamheten , det svarta dom har omkring sig.


OM ni ser någon blir mobbad, säg till personen/personerna som mobbar. Berätta för dom vuxna så dom kan göra något. Stå inte o se på.


Detta är Amanda Todd, en ung tjej som fick sluta sitt liv pga mobbing. 




 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards