Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 11 augusti 2023

Av Anneli Gustavsson - 11 augusti 2023 00:00


Ja, tänk att man bara kan komma på ett recept sådär. Men skam den som ger sig =) 
 
I dag blev det lite muffins, dom ville jag göra för mina gårdsbarn skulle åka iväg över helgen så då tänkte jag att dom kunde få med sig nåt att smaska på. Mamma o jag smakade o sen fick dom resten. Det blev 32 stycken så det borde räcka över helgen =) 
Jag mötte upp dom ute o vi pratade en liten stund innan vi gick hem. Barnen är så goa, dom kommer alltid o krama om mig o när vi skulle gå så blir lille E ledsen. Han hänger med underläppen o gråter lite. Han tackade för det han fick o jag sa att vi se snart igen. Så när han ska gå in till trapphuset vänder han sig om o säger - Mimmi, jag kommer att sakna dig när jag är borta. Det värmer i mitt hjärta. En annan gång stod han i sitt fönster o tittade ut, han knackade på mig o ropade - Mimmiii,, jag älskar dig.. Jag ropade tillbaka - Jag älskar dig oxo =) Ja det är sånt man behöver få till sig. Jag ska ringa o se om inte lillknas vill komma hit nån dag snart. Ska fixa lite först. Jaja,, tillbaka till receptet =) 
 
RECEPTET; 200* mitten av ugnen/över o under. 15 minuter. Det blev 32 stycken.
 
200 gram smör eller margarin
4 st ägg
4 dl socker
6 dl mjöl
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
 
Chokladknappar 2 stycken i varje muffins
Pärlsocker
 
ev om du vill ha chokladmuffins så hade jag i lite drygt 2 msk
 
1. Smält smöret eller margarinet, låt det svalna.
2. Vispa ägg o socker vitt o fluffigt med elvisp
3. Sikta ner mjöl, bakpulver o vaniljsocker direkt i socker o äggblandningen. Vänd runt det försiktigt.
4. Häll mjölken i smöret - margarinet, det kan vara lite ljummet
5. Häll ner det till allt det andra o vänd försiktigt med slickepotten. Håll inte på för länge för då går "fluffet" ut smeten.
6. Häll upp i formarna 2/3 delar.
7. Grädda i över o undervärme, i mitten. 200* i 15 min.
 
 
 
Alla ingredienser.
 
 
2 stycken såna här choklad la jag i varje muffins
 
 
Vispade socker o ägg vitt o fluffigt. 
 
 
 
 
 
Jag vispade nästan i 4-5 minuter.
 
 
Jag har 2 olika silar, den här är så dum för om man inte sätter "stopp" på den så åker den alltid ner i bunken,, så då sätter jag i en sked i "öglan" på silen så håller den sig där.
 
 
Siktar ner alla dom torra ingredienser
 
 
Vänder försiktigt innan jag tar i smöret o mjölken.
 
   
Här häller jag ner smöret-margarinet o mjölken o fortsätter lite till med slickepotten.
 
 
Jag har snott mammas muffinsformar, det är så bra för jag vill inte att dom ska flyta ut. I med chokladen.
 
 
På med lite pärlsocker o sen in i ugnen.
 
 
Ja då var dom klara, jag smakade 1 o mamma fick som sagt 1 oxo. Vet inte vad hon tyckte om dom för jag glömde fråga =) 
 
 
Sist när jag var på Dollar Store köpte jag dessa måtten o dom är så otroligt bra. Man behöver inte köpa allt det dyraste hela tiden. Den här går alldeles utmärkt att "hälla" ut smeten i formarna. 
 
Ja,, det var muffinsen, hoppas nu att dom tyckte om dom =) 
 
Hoppas att det ska smaka. Lycka Till   
 
 
 
 

Vem uppfann muffins?

 
Muffins såldes på 1800-talet i England av kringvandrande, högljudda försäljare som bar en bricka på huvudet.
De kallades för ”muffin men”. Muffinsen blev populära och i en tid innan de flesta hus hade en egen ugn,
vilket blev vanligare först i slutet av 1800- och början av 1900-talen.
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards