Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 26 september 2021

Av Anneli Gustavsson - 26 september 2021 21:27


Ja jag gjorde ju dumlekola kaka för ett tag sen men jag tyckte nog inte att dom blev tillräckligt bra för att ge bort så jag gjorde nya i dag igen =) 

 

Det är samma recept som jag hade innan, skrev av från mamma för många år sen men sen la jag själv till en liten chokladbit,, nobless på toppen o det blir ju så gott =) 


Börja med att sätta på ugnen på 175* . Mitten på ugnen i ca 10-12 min. Den här gången blev det 49 stycken.

 

RECEPTET; Detta är dubbel sats.

 


400 gr margarin/smör Rumsvarmt.

 

6 dl mjöl

 

2 dl socker

 

2 tsk bakpulver,, jag tar lite mer

 

2 tsk vaniljsocker, detta la jag till i dag annars har jag tagit utan. 

 

Dumlekolor

 

Noblesse, den vanliga


 

Som jag skrev så är detta dubbel sats men det blir ändå inte så många =) 

 

 

Börjar som vanligt med att vispa smör o socker poröst.

 

 

Fluff fluff =) 

 

 

Sen blandar jag bara ner allt o vispar en liten stund, sen tar jag slickepotten o sen knådar jag ihop den lite.

 

 

Dom skulle lätt kunna hamna i min mage =) 

 

 

Jag vägde dom idag o dom låg på mellan 19-20 gr o dom blev perfekta i storleken.

 

 

Det ser inte mycket ut i formen men det är precis lagom. Ja ni bestämmer ju själva hur stora ni vill ha dom.

 

 

Plutta i dumlekolan,, ha is i magen o ät inte upp dom =) 

 

 

Suddigt ja, men visst ser det gott ut. O det är så otroligt lätt att baka den här kakan.

 

 

Dom är fluffiga o fina när dom kommer ut ur ugnen, men sen sjunker dom ihop något. 

 

 

När du har tagit ut kakan så glöm inte att lägga på noblessen,, den smälter så gott på den varma kakan.

 

 

 

Nu ligger dom inne i mammas frys för jag får inte plats med mer här.. Jag vet inte hur jag ska göra för jag ska baka bullar nån dag nu oxo.. Tur att mamma är i Fuengirola,, nu bestämmer jag ju över hennes frys i 1 månad till =) 

 

Ja,, plättlätta kakor att baka så LYCKA TILL   

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards