Mitt Nya Liv

Alla inlägg under maj 2020

Av Anneli Gustavsson - 16 maj 2020 20:25


     

 

Vilket väder det har varit idag. Det har regnat o blåser som tusan. Men jag plåstrade mina fötter o tog lite värktabletter o sen gick jag ut kl 15.. Ja som ni ser så är jag noga med att täcka hela fötterna på undersidan o sen har jag även på mina tåtutor så att tårna inte ska skava mot varandra.. Jag gör allt jag kan för att fötterna ska må bra. Jag har mina plåster som är 15x15 som jag klipper till så att det ska passa ...

 

     

Ja jag går ju samma runda så det bli exakt samma bilder,, det är bara molnen som skiftar =)

 

     

Detta är taget nere vid Konsum när jag handlade lite först på Ica o sen Konsum.

 

 

Jag träffade även på Texas i dag igen, han är så fin den killen o så mysig. Ja han är så stilig, så vacker o han hälsar gärna på när man kommer.

 

         

 

Ja, jag blev ju påkörd idag av en liten kille som kom på sin cykel. Dom var vid Åsaplan där dom håller till med sina cyklar o hoppar med dom, men så kom en kille på vägen som inte såg sig för o körde på min högra häl,, hjulet åkte ner i min sko o det förstår jag inte hur det kunde gå till ? Men,, det gick bra,, jag fick lite ont i början men nu är det bra. Tänk om det hade kommit en bil där istället för mig ?? Det hade kunnat gå så illa..

 

Jag hade tur i dag oxo med mitt högerben, jag hade inte dom kramperna som jag alltid får när jag är ute o går. Det kändes lika lätt i dag som igår.. Jaja,, lätt o lätt men det kändes lättare än vad det brukar göra o jag var så glad för det så jag tog ett extra varv idag. Det blev 2 varv rung Änganäs, 2 varv runt Hyttevägen o 2 varv runt parkeringen så jag är mer än nöjd.. Så trots regn, hagel o massor med blåst så har det gått bra..

 

Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 maj 2020 21:04


Jag plåstrade mina fötter innan o tog en promenad. Jag tog det lite försiktigt för jag har inte mått bra på ett par dagar men det gick faktiskt riktigt bra att gå. Jag brukar ha värk o kramp i mitt högra ben men det hade jag inte idag så jag var så nöjd.


     

Den här lille sötnosen sprang precis framför mig men jag hann inte med att fota så jag fick sträcka mig över staketet för att försöka få en bild =)


             


Jag är glad att jag klarade av att gå så långt som jag gjorde. Även att det kom lite regn o hagel så gick det bra. Jag känner mig nöjd nu.

 

Men jag somnade gott när jag hade kommit hem sen o sovit lite till o från =)

 

Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 maj 2020 14:44


Jag står för mitt smuts och mitt skamliga beteende” – pratar ut i TV4

 

Efter misstänkta sexköpet: Paolo Roberto talar ut i TV4.

Tv-profilen berättar själv om händelsen – och hur han sent natten till fredag greps av polis.

– Jag har köpt sex, säger han i TV4 Play.

 

Paolo Roberto väljer att tala ut i TV4 efter det misstänka sexköpet natten mellan torsdag och fredag i en intervju med Jenny Strömstedt.

– Jag har köpt sex, säger han i intervjun och tillägger att han inte gjort det förut.


– Nej. Det här var första gången, säger han.

”Inga ursäkter och jag står för mitt smuts och mitt skamliga beteende”, skrev han tidigare under fredagen på Instagram.

Då hade Aftonbladet redan kunnat berätta om polisens razzia mot misstänkta sexköpare på torsdagskvällen och hur en känd tv-profil gripits vid en adress på Östermalm i Stockholm.

Razzian genomfördes av människohandelsgruppen vid polisens nationella operativa avdelning, Noa, och Norrmalmspolisen, som spanade på Östermalm i centrala Stockholm.


 

Efter förhör och utredning har det framkommit att Paolo Roberto misstänks ha betalat en kvinna 1 500 kronor för sex, enligt uppgifter till Aftonbladet. Kvinnan uppges komma från ett av Europas fattigaste länder och ska ha annonserat på nätet om sin verksamhet.

Tidigt på fredagsmorgonen, efter att han släppts av polisen, skrev också Paolo Roberto ett kryptiskt inlägg på Instagram om hur han alltid lyckas sparka undan benen för sig själv när han är som lyckligast:


”Den här gången finns det ingen förlåtelse... För att krossa sig själv är en lång process. Som kräver total hängivenhet. Det betyder att du behöver gå emot 100% av vad du står för. Det betyder att du måste förlora varje gnutta av hopp. Det betyder att du måste strunta i all typ av moral du någonsin stått för”, skrev han i inlägget som illustreras med en bild där han sitter och ser ut över en vingård.

”I natt har jag fattat ett riktigt dumt beslut”

I inlägget, som fick hundratals kommentarer innan Paolo Roberto stängde kommentarsfältet skriver han också:

”Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas! I natt har jag fattat ett riktigt dumt beslut som kommer ta ifrån mig min kärlek, min barns respekt mina företag, tv-kontrakt och allt vad jag kämpat för under alla dessa år. Och vet ni vad? Det är rätt åt mig!”.

Han avslutade också inlägget med att han ska söka hjälp:

”Nu är det dags att en gång för alla söka hjälp för att reparera hålet i mina själ”, skriver Roberto på Instagram.

 

 

 

Stackars lille Roberto,, han tar på sig offerkoftan direkt.. Det är inte ett dugg synd om honom, han får stå för det han har gjort.. Han visste hela tiden vad han gav sig in i o ändå gjorde han det. Nä, han ska inte få jobba kvar på tv eller några sociala medier o få betalt.. Han kommer inte åka dit på detta utan få lite smäll på fingrarna som alla andra får när dom gör nåt dumt.. 

 

Av Anneli Gustavsson - 15 maj 2020 10:00


 

Visste du att uppemot 80 procent av ditt immunsystem finns i din tarm? Med några enkla livsstilsförändringar kan du hjälpa din tarmflora på traven och stärka ditt immunförsvar – samtidigt som du ökar ditt välmående.

I mag-tarmkanalen finns biljoner bakterier som är avgörande för din hälsa. En tarmflora i obalans kan orsaka alltifrån hudbesvär och sömnsvårigheter till magproblem och försämrad motståndskraft mot infektioner. Å andra sidan bidrar en balanserad bakterieflora till ditt välbefinnande på flera sätt.

En frisk tarm innebär ett starkt immunförsvar

Tarmfloran, som också kallas mikrobiota, består av biljontals bakterier av tusen olika arter som tillsammans väger runt två kilo. Deras roll är mångsidig. Tillsammans med magens slemhinna verkar de som en skyddande barriär mellan tarmkanalen och blodomloppet och hindrar på så vis skadliga organismer att passera därigenom. De sköter även nedbrytning av såväl gifter från läkemedel som mat du inte kan smälta. Tarmbakterierna producerar också vitaminer och andra viktiga beståndsdelar som fyller funktioner för hormon- och nervsystemet. Ett exempel är serotonin – en signalsubstans som bland annat reglerar sömnrytm, matlust och sinnesstämning.

Tarmfloran kan hamna i obalans vid exempelvis långvarig stress eller efter en antibiotikakur. Även kosten påverkar bakterierna i tarmen ‒ för mycket processad mat utarmar tarmfloran. Samtidigt kan bra näring stimulera bakteriernas skyddande och uppbyggande funktion.

Varje tarmflora är unik

Även om alla människor har en tarmflora, så är just din sammansättning av bakterier unik för dig. Två personer, båda vars tarmflora är i balans, har ändå helt olika bakteriesammansättningar. Därför kan det finnas en utmaning i att ge generella råd kring exempelvis kost. Men även om det finns en stor individuell variation finns också gemensamma nämnare och rutiner för hur du kan få din tarmflora att blomstra.

5 vägar till en blomstrande tarmflora

Det finns en mängd saker du kan göra för att se till att din tarmflora är i balans. Här är fem sätt att stödja dina biljoner invånare i tarmen.

Ät fermenterad mat såsom surkål, kimchi, kombucha, yoghurt och kefir. Livsmedel av den här typen innehåller mjölksyrebakterier som hämmar och tar död på oönskade bakterier. Dessutom ökar mjölksyrabakterierna upptaget av flera viktiga vitaminer och mineraler.

Få i dig tillräckligt med prebiotiska fibrer. Prebiotiska fibrer är kostfibrer som blir till näring för de hälsofrämjande bakterierna i tarmen och hjälper dem att trivas. De tarmvänliga fibrerna finns bland annat i frukt och grönsaker såsom lök, vitlök, jordärtskockor, sparris, havre och vissa baljväxter.

Välj grönsaker i olika färger. Färgstarka bär, frukter och grönsaker är rika på polyfenoler – antioxidanter som verkar inflammationshämmande på en genförändrande nivå. De innehåller även olösliga fibrer som förutom att ge näring till de hälsofrämjande bakterierna även bidrar till en smidigare matsmältning.

Rör på dig regelbundet. Den där dagliga löpturen eller promenaden är avgörande för din tarmhälsa såväl som för ditt psykiska välmående. Motion bidrar till ett bra arbetstempo i tarmarna och är dessutom ett effektivt sätt att förbättra andningen och minska kroppens stresskänslighet.

Begränsa ditt intag av raffinerade kolhydrater och socker samt processade livsmedel och mat som är friterad. Sådan mat rubbar tarmflorans balans.

Samspelet mellan bakterier och kroppens immunförsvar är av stor betydelse för vår hälsa, men det är också vårt beteende till mat och ätande. Så ofta du har möjlighet, ge dig själv tid att sitta ner och äta i lugn och ro med sinnesnärvaro ‒ det hjälper matsmältningsprocessen och håller tarmfloran i balans.


Om våra livsstilsråd

Här vill vi inspirera och informera om olika metoder som du kan prova för en hälsosam livsstil. Vi tänker att det kan vara motiverande och utvecklande att översätta forskning till handfasta råd. Med det sagt passar inte alla råd alla människor.

Råden är inte avsedda att ersätta behandling från din läkare eller psykolog. Om du har, eller misstänker att du har ett medicinskt problem så kan du vända dig till oss på KRY för att få hjälp.

Referenser

Allt vi gör är baserat på forskning. De här artiklarna tyckte vi var intressanta. Kanske vill du också läsa mer?

  1. Wu, H. J., & Wu, E. (2012). The role of gut microbiota in immune homeostasis and autoimmunity. Gut microbes, 3(1), 4–14.
  2. Lazar, V. et. al (2018). Aspects of Gut Microbiota and Immune System Interactions in Infectious Diseases, Immunopathology, and Cancer. Front Immunol. Aug 15;9:1830
  3. James, K.R et. al (2020)Distinct microbial and immune niches of the human colon. Nat Immunol 21, 343–353

Av Anneli Gustavsson - 13 maj 2020 19:38


Igår hade jag tagit ut lite fläskytterfilé som jag skulle göra en gryta på. Men det var väldigt längesen jag gjorde det så jag visste inte hur den skulle bli.

 

Jag är ju så tråkig så jag gör på samma sätt som med min kycklingfilégryta, jag bara byter ut köttet..

 

Jag tog inte i majsburken för det blev ganska mycket i grytan ändå.

 

 

Jag vill gärna ha lite mindre köttbitar när jag tillagar det.. 

 

 

Den här gången hade jag köpt hem morötter så det blev jättebra med det i.. Det blir en liten sötma..

 

   

Det är bara att brya köttet o sen lägga det i den stora grytan o i med resten.

 

Det blev mycket o det blev väl sådär. Ja det gick att äta i alla fall o jag har i frysen nu så jag har till några middagar.. Det är rätt skönt att bara kunna plocka ut lite.. O det känns bra att göra lite mat nu o inte köpa färdiga fryspizza mm.. Liam lärde mig att älska en pizza,, den med 4 ostar, jag vet inte vad den heter men den är så otroligt god.. Botten är frasig o osten är seg =)  Men nu känns det bättre att göra min egna mat även att det blir enformigt, men så får det bli.

 

Det tar drygt 2 timmar för mig att göra den här maten bara för att jag får så ont när jag står vid diskbänken en stund, då börjar kroppen skaka men det går.. Jag har ju diskmaskin o det är jag väldigt glad för.

 

Idag har jag varit liggandes, har haft sån huvudvärk, nästan migrän o frusit o värken har varit hemsk. Men nu ska jag lägga mig igen så kanske det känns  bättre i morgon. Idag klarade jag inte att gå nåt, får se  hur det blir i morgon. Hoppas att det är fint väder nu, att vi får en varm, solig o underbar lång sommar.

 

Jag ringde o pratade med min älskade Liam innan, dom mådde bra. Sen ringde sonen så jag blev glad att höra hans röst. 

 

Önskar en fin kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 13 maj 2020 10:00




Visst är det väl svårt att bestämma sig hur ens hem ska se ut ? Vilka möbler som man vill ha. Det finns ju massor att välja på men man måste ju tänka på pri set många gånger så det är inte alltid man kan köpa det man vill ha..

 

Men det gäller att se sig om när det gäller priserna o vad man kan tänkas trivas med..

När man har skaffat möblerna så vill man ju ha nåt snyggt på väggarna oxo o där har jag hittat en riktigt bra sida där man kan köpa posters på decor of Sweden

 

 

Den här vackra tavlan skulle verkligen passa till mitt hem. Jag gillar färgerna, den är mjuk o vacker..

 

Ibland kan det vara svårt att hitta bra ramar o det har ju den här sidan oxo, stilrena o snygga.. Det bästa är ju att dom är ganska billiga oxo. Titta man även under tavelväggar så kan man få bra tips om hur man kan  hänga upp dom fina posters man har köpt.

 

Så varför inte slå till ??

 

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 12 maj 2020 21:07



 


Idag har jag stått i köket i flera timmar o lagat en ytterfilegryta så nu har jag lite mat att plocka fram. 

 

Det blev en promenad nu på kvällen istället. Är ganska mör nu så nu ska jag lägga mig.

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 12 maj 2020 03:15


Oh fy fan, jag bara skakar o har hjärtklappning. Jag vaknade av ett ryck nu av att en glasdörr gick i tusen bitar.. Det hände inte utan var en mardröm. Jag drömde att mitt ex kom tillbaka till stan igen o att vi försökte men jag kände direkt att det var som innan o jag ville att han skulle flytta. Efter ett tag så hittade jag inte min plånbok o min mobil så jag fick skaffa nytt. Men när jag pratade med honom så började han gå emot mig o jag knuffade bort honom så tappade han min mobil så det var han som hade haft den hela tiden. När jag såg detta så sprang jag upp till min granne o in till henne o han efter. Jag sa till henne att inte öppna dörren o som tur va så var hennes son Uffe hemma så han hjälpte mig. Men när han skulle kolla i ögat på dörren så var han inne i hennes lägenhet o där skulle Uffe stänga till en glasdörr o det var den han hade sönder. Han hade sett mig o Uffe tillsammans nu o hitta på roliga saker o mitt ex blev förbannad o skulle hämnas som vanligt. Han hade alltid koll på mig vad jag än gjorde så jag vågade ju inte vara med nån överhuvudtaget.
 
Nu när jag vaknade så hade jag mitt sovrumsfönster öppet lite men det tog en bra stund innan jag vågade röra mig o gå upp o stänga den helt. Jag hoppas verkligen inte att jag ska få hemska mardrömmar om honom igen, ja han var hemsk, ja på riktigt.. Tack o lov att det "bara" var en mardröm. Men han förföljer mig hela tiden ,, jag blir aldrig av med honom.
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards