Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Anneli Gustavsson - 15 augusti 2013 18:13


Så fort vi närmade oss veterinären började Teddy skaka o bli nervös.. Vi gick in o anmälde oss o satt sen o väntade på våran tur. 

En kvinna började prata med mig o sa att Teddy var så söt o hade väldigt fina ögon. Vi pratade en stund sen blev det hennes tur att gå in..


Rohde ringde precis när det blev våran tur att gå in så jag sa till henne att jag skulle ringa upp sen. Nu hade jag suttit o varit så nervös i väntrummet, men blev ännu nervösare när vi fick gå in. Teddy stretade emot o ville inte gå in, jag fick dra honom hela vägen in till rum nr 3... 


Djurskötaren var jättegullig, hon frågade om jag hade tempat honom men det hade jag inte gjort så hon tog en temp.. Men Teddy skakade så, så jag sa att nu skakar han väl ner tempen så det inte visar något =)

Jo då,, den visade 39,5 så lite temp hade han. Men jag sa att den har nog bara stiget pga att han är så rädd o det trodde dom oxo. 


Veterinären kom in o hälsade på mig, hon hade kalla händer, jag hörde inte vad hon sa att hennes namn var. Jag bara tänkte,,, jag vill ha hem Teddy o han får inte vara sjuk, jag vill ha hem Teddy  o han får inte vara sjuk,, snälla låt honom inte vara sjuk.

Hon frågade ut mig lite om han bajseri o hans blödningar. Sen skulle hon lyssna på honom men det var inte lätt för hon hörde hans skakningar, men det hon hörde lät bra. Hon tittade i öronen för han har lite eksem, men det såg ganska bra ut, lite rött i hö-öra. 


Hon frågade om han har några problem med analsäckarna, men det är inget som jag har märkt nåt av. Hon klämde för att se hur det såg ut där o det såg bra ut, inga blödningar. Han hade en fistel under analöppningen o det är lite den som blöder i bland men även från analen kommer det blod. Hon undersökte o Teddy var så duktig, trots att han höll på att skaka sönder. Men jag stod o pratade med honom hela tiden. 

När hon sen undersöker runt analen så säger hon att han har knölar,,, flera knölar som är väldigt ojämna. Hon frågar om han har haft dom innan , eller hur länge han har haft dom. O dom har funnits där ett tag. Hon fortsatte att undersöka honom o vill ta lite prover..


När hon är klar med undersökningen så frågar jag hur det ser ut ? Då säger hon att hon kan inte avgöra nåt nu utan vi skulle ta blodprover, sen ska hon kontakta mig i morgon för svaren o sen ska han komma tillbaka för att göra en biopsi... Först ska dom försöka dra ut o se om det är nån vätska, ja nåt sånt sa hon. Sen ska dom ev klippa en liten tårtbit om det skulle behövas. 


När hon säger till mig att han har knölar o att dom kan vara godartade eller vara tumörer så blev jag kallsvettig, kroppen kändes som bubbelvatten på mig.. Jag frågade även att jag visste att hon inte skulle kunna ge mig nåt snart NU om det kan vara nåt. Vi ska avvakta tills i morgon för att sen bestämma mer. 


När hon sitter o skriver lite på datorn så säger hon oxo att vi måste ta med i beräkningen att han faktiskt är gammal o ta det därefter. NEJ NEJ NEJ NEJ tänkte jag,, inget sånt. Han är frisk o han ska leva med mig i många friska år till. 


Teddy fick bandage på lilla benet o sen fick vi åka hem. Han var helt slut så han la sig i buren o var tyst hela vägen hem. Han ligger i min säng nu o sover, han har äntligen fått äta mat .. Mormor hade gjort spagetti o köttfärssås så det har vi smaskat på nu. Jag ska snart väcka honom så vi ska gå ut lite.. 


Jag ska hålla koll på hans bajsande o det gör jag alltid för jag vill veta så att det är normalt.. 


Jo veterinären frågade oxo vad han får att äta, så jag svarade att han får blötmat, torrfoder o frolic.. Hon frågar om den är rätt anpassad till Teddy o jag svarar tveksamt jaaaaa, vad då ?

Jo säger hon, han är ju gammal nu, han ska ha mat för seniorer... Jag svarar , ja herre gud, han ÄR gammal. Det slog mig när hon sa det.. Han är faktiskt gammal 12 ½ år... Jag ser honom inte som gammal, han är ju min bebis. 


Ja det var vår eftermiddag. Håll tummarna att allt kommer att sluta lyckligt med Teddy.. Han behöver alla tankar han kan få.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 15 augusti 2013 13:56


Nu har jag gjort iordning så nu sitter jag o dricker mitt kaffe. Väntar på att tiden ska gå så vi ska åka in till #veterinären. Usch usch o dubbel usch, jag är så nervös för vad dom ska säga om Teddys lilla rupma.. 


Hoppas allt går bra o att det inte är nåt större fel. Håll tummarna ....


Ha en bra dag allesammans.


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards