Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Barn som vill byta kön

Av Anneli Gustavsson - 17 november 2011 19:46


Nu tycker jag att de går för långt när man redan som barn får byta kön... Man har kanske inte hunnit o tänka igenom de som man har gjort när man är vuxen. Jag kanske säger nåt plumt nu, men jag menar inget elakt.. 

Om de skulle handla om min son då han va i tonåren så skulle han inte få tillåtelse att göra nåt så drastiskt som ett könsbyte. 

Som ungdom/tonåring går man igenom väldigt många känslor o tankar om allt möjligt. Man ska hitta sin identitet , man ska hitta sitt rätta jag som man ska leva med resten av sitt liv.

De kan ta väldigt lång tid att göra de. 

Jag menar att man kan visst känna i väldigt tidig ålder att man är i fel kropp osv.. Men att få hormon behandling så tidigt är inte klokt. När man väl har gjort en behandling/operation så är de Ogjort....

NÄ när de handlar om barn så tycker jag att de är alldeles för tidigt o helt fel... 


När man är vuxen så kan jag bara säga go for it. Jag tycker att de är väldigt starkt gjort att "våga" byta kön i det samhället som vi lever i idag. Den som byter kön är verkligen en stark människa på alla sätt o vis.


Eller vad tycker ni ? Ska ungdomar få ta såna beslut ?



TV 4 00:00 - 01:00 



Brittisk dokumentär från 2009. I Amerika är det lagligt att ge barn under 16 år hormonblockerare för att stoppa den annalkande puberteten. Det görs för att man sedan ska kunna följa upp med hormonbehandlingar så att de kan byta kön. I den här dokumentären möter man tre familjer där barnen känt att de är födda med fel kön och därför vill genomgå ett könsbyte. Åttaåriga Josie föddes som pojke men har levt som flicka sedan två år tillbaka. Kyla är också åtta år och föddes som pojke men har alltid föredragit tjejiga saker. De två har båda fått diagnosen gender dysphoria, transsexualism. Sextonårige Chris föddes som flicka och började sin behandling för att byta kön när han var 14 år.

 
 
ANITA

ANITA

17 november 2011 20:42

Håller fullständigt med dej...tänk på alla små tjejer som älskar o leka med killar o klä sej i långbrallor o klättra i träd för att pappa kanske ville ha en grabb.. bara en tanke ska dom kunna fixa så hon blir en han då..ok kanske drog på lite men andemeningen finns där så jag menar ju inte bokstavligen att alla ska göra så! däremot så är det jäkligt strongt gjort när man verkligen tänkt igenom vad det innebär att ändra kön ser verkligen opp till dom som är så modiga men då har dom åldern inne som du säger o de e dom själva som vet vad dom vill inte förälrarna...kram

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 november 2011 20:57

Ja jag kanske är ute o cyklar men jag tycker i alla fall att de är alldeles för tidigt att börja behandling på ungdomar..

Kram ♥

 
ANITA

ANITA

17 november 2011 23:01

Mors du e ju inte ute o cyklar jag håller ju med dej....lagen e förjävlig ju jag har nog skrivit lite tokit tror jag men ok de e ju inget ovanligt..puss självklart e ere för tidigt jag menar ju förstås dom som är äldre kram....

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 november 2011 23:08

Ja de vet jag väl.. Jag gjorde väl som vanligt att jag inte lyssnade på dig.. Jag läste väl inte heller de du skrev.. Ungefär som när vi pratar i telefonen...
Självklart håller jag med dig. Jag blev som dig för ett ögonblick =)

kram

 
ANITA

ANITA

17 november 2011 23:50

ÄNTLIGEN...KRAM

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 november 2011 00:14

bla bla bla =)) kram

 
Viktiga vägen vidare

Viktiga vägen vidare

18 november 2011 20:56

Jag håller med dig men det finns ett krux på det här. Vanessa som var med i senaste Big Brother har ju bytt kön från kille till tjej. Hon gjorde det innan hon blev könsmogen. Hon sa att det gör det lättare för henne för hon fick aldrig skägg eller manlig behåring. Tydligen en stor fördel att upptäcka det tidigt.
Däremot är jag som du tveksam om alla ungdomar tar rätt beslut.
Kan lägga till att jag är för alla former av homosexualitet och transexualitet m.m
"Kärlek är vacker i vilken form den än kommer"

http://viktigavagenvidare.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

19 november 2011 19:21

Hej o tack för din kommentar.
De är svårt detta tycker jag, för visst tycker jag att alla ska få må bra o vara i den kroppen som passar dom.
Jag skrev om detta innan igen o ja de är svårt. Men jag är bara rädd att dom kanske förhastar sig så går de sen inte att göra ogjort. Så de har inget att göra med att jag är mot allt sånt här, de är tvärtom.

Sen är de som du säger, att kärleken är vacker i alla former.

Ha en mysig kväll kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards