Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 6 mars 2023

DET ÄR BARA FÖR MYCKET DÅ BLIR DET SÅ HÄR !

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2023 19:45


Ja det är verkligen för mycket med allt nu. Häromdagen skulle jag ta ut blandfärs till Neos köttbullar, la dom i kylen direkt o där låg dom på varandra över natten.. När jag ska ta ut frukost så ser jag att jag har tagit ut fel färs, jag hade tagit ut min färs,, kycklingfärsen.. Jag kände på det o dom var fortfarande frusna så jag la snabbt in dom i frysen igen. Räddningen var väl att jag hade lagt dom på varandra så dom inte hade hunnit tina upp mer än så. Eftersom jag har flera paket till Neo med blandfärs så vill jag behålla Min färs,, kycklingfärsen. Jag kan bara inte äta nån annan färs o så har det varit länge o det blir bara värre o värre med min mat.. 

 

Jag har svårt för kött, färs mm... Allt smakar dött.. Jag mår illa, jag kan inte göra annat än att spotta ut det när den känslan kommer, det är inget jag kan rå för.. Förr gjorde jag köttfärssås ofta o jag bara älskade det,, på blandfärs eller fläskfärs,, inga problem alls. Allt började när jag gjorde min magsäckoperation 2010, jag blev mer o mer äcklad av maten.

 

Hur som helst så har jag varit sugen på hamburgare ett tag o jag visste ju att jag hade min färs.. Jag köpte hamburgebröd o jag tror faktiskt att jag redan hade det hemma,, strunt samma..

 

Jag hade tagit ut färsen så den hade tinat upp. Sköljt av salladen, skivat rödlök, tomater, picklad rödlök o såklart osten... Jag hade även en god dressing till,, 2 olika.. 

 

Mamma ville ha en oxo så jag gjorde en till henne.. Sen gjorde jag så jag skulle ha 2 extra till dagen efter så det bara var att värma till lite.. 

 

Jag monterade ihop dom o det såg faktiskt gott ut. Jag gick in till mamma med en o sen gjorde jag mina.. Jag riktigt kände snålvattnet o kunde knappt bärga mig.. 

 

Första tuggan var inte så mycket burgare utan mest bröd o sallad,, så gott. Nästa tugga,, njae, det tog ner mitt sug på en burgare.. Dom andra tuggorna nää fy fasen vad är detta ??

 

Men,, jag tvingade mig själv att äta lite för jag var ju hungrig.. Men det gick inte, jag gick ut i köket o slängde allt. Jag ringde in till mamma o frågade vad hon tyckte.. Nej, hon tyckte inte om det heller så då var det inte mig det var fel på.. 

 

Besviken slänger jag även morgondagens mat o surar,, fortfarande hungrig... 

 

Nästa dag kände jag fortfarande den här äckliga smaken i munnen, jo då klart att jag borstar mina tänder =) Men den satt där.. 

 

Jag vet inte varför men jag fick för mig att titta i frysen så jag räknade färsen... F-N,,, tror ni inte att jag hade tagit Neos blandfärs !!! Jag avskyr ju dom andra, det är bara kyckling som funkar för mig. Inte konstigt att jag mådde illa o blev äcklad.. Men,, den var inte god i alla fall, det var nåt konstigt.. 

 

 

Titta här det ser väl gott ut =) 

 

 

Jag gjorde mig till o stekte på bröden. 

 

 

Sen fick den tyvärr sluta här hos mig. Nä tvi vale så äckligt. Jo då man får säga att nåt är äckligt.. 

 

Det lär nog dröja innan jag blir sugen på burgare igen.. Men,, jag är glad för att det finns ett hopp om att det Kan bli gott nästa gång OM jag tar rätt färs =) 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 


 
 
Synnöve Kjerstad

Synnöve Kjerstad

7 mars 2023 11:35

Är det magen som säger ifrån? Hört flera som säger de fått problem efter en sån operation. Vet inte om det hjälper dig då. Men hamburgaren såg god ut.
Kram.

http://nabolandet.blogspot.com

Anneli Gustavsson

7 mars 2023 11:39

Dom har förstört min mage när jag opererades 2019 så den är förstörd. Jag får ingen hjälp med det alls.

Att jag inte kan äta viss mat för jag blir äcklad har att göra med min magsäcksoperation, det började redan då o blir värre med tiden.

Hamburgaren var såååååå äcklig..

Kram ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 mars 2023 11:56

Jag tycker nästan all mat är god men nu när jag har haft coronan kan jag inte dricka kaffe. Det smakar som en rostig plåtburk. Inte te går heller för jag får plåtsmak i munnen. I förrgår försökte jag äta varmkorv men jag fick slänga den för den smakade äckligt. Så jag förstår hur du har det. Det kan inte vara kul.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

8 mars 2023 15:36

Oj då, ja jag har hört att dom som har haft corona kan bli så. En del får inte tillbaka smak o lukt heller..

Nä det är jobbigt för jag blir så begränsad när det gäller mat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards