Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 20 januari 2021

JAG GAV ETT NYÅRSLÖFTE.

Av Anneli Gustavsson - 20 januari 2021 20:56


Idag hade jag klipptid så jag var där redan på morgonen. Det går undan men det blir rätt bra ändå, men det tar tid innan jag vänjer mig vid att vara kortare än innan.

 

 

 

Efter det fick jag åka till apoteket igen för att ta ut den andra medicinen, det är alltid olika dagar o det är så trist. Sen hade jag beställt en medicin den för mitt eksem den är på licens så jag måste beställa den varje gång så jag frågade om den hade kommit men det hade den inte, jag frågade om hon var säker o det var hon. När jag kommer hem så får jag ett sms där det står att medicinen finns att hämta på mitt apotek,,, då blir jag lite sur.. Men dom har satt upp skyltar nu att man bara får vara 4 åt gången o det är jättebra, men när jag kom dit var dom många fler så dom fick säga till. Jag tycker att man har ett eget ansvar att hålla reda på det. Det är bara att ta en kölapp gå ut o vänta på sin tur för man ser nummerskylten utifrån.

 

 

När jag kom hem plockade jag lite.. Jag kollade bland mina mediciner o rensade där o satte allt på sin plats så det känns skönt. 

 

Sen,,,, blev jag sugen på att kolla mina kläder.. Kläder som har suttit som korvskinn på mig innan var lagom nu eftersom jag har gått ner så mycket i vikt. Så jag blev glad,, hade även några byxor som jag kan ha. Slängde några samt en t-shirt som var hemsk.. 

 

Men ,, det är ganska mycket som jag måste sy in så jag får fjäska för mamma o be henne om hjälp..

 

Den här svarta har jag nog bara använt 1 gång för många herrans år sen, den är virkad o den ska man ha ett linne under,, den är så fin. Även den kommer nog att bli stor snart.

 

 

Den här satt oxo bra nu, den satt tajt innan, men jag vet inte om jag trivs i den,, jag får "köra" in den =)

 

 

Den här ska man oxo ha ett linne under. Den är jättefin men den är något kortare baktill så jag vet inte om jag kommer att använda den ?

 

 

Den här är jättefin o jag får försöka ha den. Jag har kunnat ha den ett tag men inte använt den.

 

 

Den här är grön o så fin, bilden är lite missvisande. Den är ganska stor, men jag älskar den så den kommer jag nog att ha o sen ev sy in lite.

 

 

Även den här kan jag ha o har kunnat ha ett bra tag, men den kanske oxo måste sys in sen.

 

Den här är fin o den kan jag ha nu så den känns bra. 

 

   

Den här har suttit tajt innan men det gör den inte längre o den är så läcker.

 

 

Den är älskar jag oxo men den kanske kommer att bli lite stor för jag har tänkt att fortsätta gå ner i vikt. 

 

 

Ja den här har jag nog bara använt 1 gång oxo,, den är så fin. Den har ett linne fastsytt inuti o är genomskinlig ,, så fin.

 

 

Den här har jag kunnat ha ett tag men den har suttit lite väl tajt så jag har inte känts bekväm med den, men nu var den perfekt =)

 

 

Älskar den här o den sitter bättre nu efter att jag har gått ner i vikt o det känns så roligt.

 

Jag har fortfarande lite kläder kvar att gå igenom o jag vet att några är lite stora men jag ska se om dom inte går att sy in. 

 

Jag hoppas verkligen att jag klarar av att hålla mig till att gå ner i vikt, jag vill inte misslyckas igen. Jag är både glad o stolt över att jag har klarat mig så bra hittills så jag vill verkligen fortsätta.

 

Men jag sa till mamma nyss att jag är så sugen på godis eller nåt gott o jag har massor med både godis o gott hemma.. Det är så lätt att trilla dit o det vill jag inte.

 

Jag gav ett nyårslöfte o det var att jag skulle försöka att göra mitt absolut BÄSTA detta året o det vill jag hålla. Jag har inte satt att jag ska gå ner i vikt att det är ett måste utan det är mitt bästa som jag ska göra när det gäller allt o det inkluderar självklart att gå ner i vikt.

 

Jag ska ta mig nåt att äta nu,, men det blir inget gottigt utan det blir keso, kvarg, hackat äpple o hackad päron,, det är oxo jättegott men man får inte glömma att det är kalorier i det oxo. 

 

 

 

Allt kostar så man får välja med omsorg på vad man ska äta.. Du kan även äta en påse med Icas micro popcorn o det blir 400 kcal o det är inte så farligt mycket. Förr åt jag popcorn varje kväll men nu har jag bara ätit popcorn 1 ggr på säkert 3 veckor för jag har ätit min keso med kvarg o frukt. 

 

Ja o i dag blev det ingen promenad, min värk har inte varit rolig o sen har jag haft så ont i magen i natt igen. Den svullnar upp o det känns som den ska explodera så jag får ligga o massera den, inte roligt alls. 

 

Nä nu ska jag fixa nåt gott att äta. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. 

 

BE SAFE STAY SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards