Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 27 november 2020

Av Anneli Gustavsson - 27 november 2020 22:29


Trots att sjukhus är i stabsläge och att smittan ökar för var dag som går stoppade det inte fyndsugna shoppingkunder under Black Friday.

Sjuksköterskan Charlotte möttes av en sorglig syn när hon gick förbi gallerian i Nordstan.

– Jag tänkte bara hjälp.


I dag är det Black Friday vilket är startskottet på den mest intensiva handelsperioden i Sverige. Trots coronapandemin och stränga råd från Folkhälsomyndigheten och regeringen gav sig många ut och shoppade.

När sjuksköterskan Charlotte gick förbi shoppinggallerian Nordstan i Göteborg fick hon en chock.


 

FOTO: PRIVAT.
På Nordstan i Göteborg trängdes folk.
 

– Det var jämntjockt av folk överallt, det var så mycket människor och det fanns inte en chans att de skulle kunna hålla lämpligt corona-avstånd, säger hon.

Trots att många butiker hade kösystem resulterade det i att folk trängdes i resten av gallerian, berättar Charlotte.


– Hjälp, tänkte jag. Det var väldigt sorgligt att se att det var så mycket folk. Det var inte direkt 70 plussare som var ute och handlade utan mest unga människor.

Hon säger att hon innerligt hoppas att inte dessa unga människor nu går hem och träffar sina mor- och farföräldrar.


”Sorgligt att se”

– Det är en väldigt hög risk att smittas i den miljön. Det är sorgligt att utsätta sig, både för att bli smittad och att sprida smitta.

Charlotte som arbetar som sjuksköterska både på vanlig vårdcentral och med coronasmittade säger att sjukvården just nu är enormt pressad.

– Vi räcker inte till, vi hinner inte med. Vi har inte ens resurser att ta hand om de vi har i dag. De som var i gallerian kan bli våra patienter allihop eller deras släkt och vänner.

Samtidigt tycker hon att både Folkhälsomyndigheten och Stefan Löfven har varnat tillräckligt och att det måste vara upp till var och en.

– Jag förstår att man lockas av att göra fynd. Men vi som medborgare har ett eget ansvar. Jag tycker inte att Black Friday var särskilt lämpligt att ha i år. Om folk beter sig så här kommer vi att få leva med viruset ett bra tag till.


 

FOTO: PRIVAT.
På Nordstan i Göteborg trängdes folk under fredagen.
 
 
 
 
Vad är det folk inte förstår ?? Att ge sig ut på detta sättet är ju för tusan idiotiskt. Kan dom inte tänka på hur det kan bli o hur det kommer att bli nu med smittan. Att gå o köpa en tv något billigare,, eller något annat som dom får för nån krona billigare o bli smittad o föra smittan vidare. Jag har sagt innan att om dom själva inte bryr sig om dom bli smittade så är det ok men då ska dom banne mig hålla sig inne o inte föra smittan vidare. 
 
Dessa idioter som ränner ute bland alla människor är inte kloka nånstans.. Borde inte butikerna tänka lite längre oxo ?? Kan regeringen inte se till så att dom inte får ha Black Friday?? Dom kunde hoppa över det i år med tanke på hur det är med pandemin.. 
 
Dessa korkade människor,, någon av dom kommer att bli smittad,, kanske hamnar på Iva o där ta upp en säng.. En säng som någon annan hade behövt som har blivit smittad men som verkligen har gjort allt för att skydda både sig själv men även sina medmänniskor,, nej, den sängen är upptagen bara för att den där idioten ville ut bland flera hundra o köpa en pryl som var några procent billigare. 
 
Tack till er korkade idioter som inte vill att coronan ska försvinna. Tack till er som gör så att vårdpersonalen sliter häcken av sig o även många av dom har blivit smittad pga att många av er idioter har hamnat på Iva pga att ni har varit dumdristiga. Det måste väl kännas bra ??
 
Till all vårdpersonal vill jag bara säga att ni är fantastiska som står ut,, som räddar liven på alla som ligger sjuka, som gör allt för att dom ska bli friska o få leva vidare. Ni är guld värda.
 
Så för tusan,, ta er i kragen, skärp er coronan kommer inte att försvinna med ett sånt här beteende !!!
 
 

Av Anneli Gustavsson - 27 november 2020 21:58


Idag var det kallt ute,, o halt.. Jag hade vanliga gympaskor på mig men det gick bra ändå. Solen värmde upp isen på gatan så det var tur de.

 

Vi mötte flera som var ute o gick oxo, det är trevligt när man hejar på varandra.

 

       

Vi gick rundan runt hästarna, Änganäs för det är så mysigt där, lugnt o fridfullt. 

 

Hembygdsgården som är precis där jag bor, där är det så mysigt o där gick jag alltid med barnen när dom var små o berättade om Tomten att han bodde där. Jag har lurat sonen, ja han var precis i den åldern då han ifrågasatte mig =) Sen har det varit syrrans barn o mina barnbarn.. Får se om vi hälsar på Tomten nåt i år =)

 

   

Man fick passa sig så man inte halkade =)

 

   

Frosten är så vacker.

 

 

Här hade solen gjort sitt.

 

       

Jag gillar den här skylten så jag sa till Rohde att hon skulle ställa sig där =)

 

Det blev inte så långt idag för Rohde hade varit uppe o bakat pepparkakor o lussebullar men det blev i alla fall drygt 3 km.. Jag hade pausat runkeeper när jag var inne hos Rohde men sen när jag var där så startade jag om mobilen så det registrerades inte idag =) Men jag hann ta en print till Rohde för hon ville ha det så därför vet jag hur mycket vi gick.

 

   

Rohde frågade om jag ville ha lite gott, men jag tackade nej. Jag ska inte äta sånt här, jag måste låta bli men det är banne mig inte lätt men jag gör så gott jag kan.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

BE SAFE ♥

 

Puss I Pannan ♥

 

 


Av Anneli Gustavsson - 27 november 2020 10:50


Förra året när jag var så sjuk så var jag så otroligt tacksam för all hjälp jag fick av alla människor.. 

 

Min familj, mina vänner fanns där när jag behövde prata o sjukvården. Det är så otroligt viktigt att man ska kunna få känna sig trygg o säker när man har med andra att göra.. 

 

 

 

Man vet ju hur familjen fungerar men du har ingen aning om hur det är att ha personlig assistans.. Man kan ju få vem eller vad som helst, men jag måste säga att jag hade sån tur både när jag låg inne på sjukhuset o här hemma.. Jag kände mig trygg med dom som kom hem till mig. Det är viktigt att ha en bra relation till dom.

 

Så om man känner att man inte klarar sig själv så man absolut inte känna att det skulle vara jobbigt på något sätt eller att man känner sig utlämnad för det finns så många underbara människor som vill hjälpa till.. Har du behov av hjälp så sök den, tveka inte.

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards