Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2018

Av Anneli Gustavsson - 25 april 2018 19:00




Det finns mycket bra musik, men på sista tiden har jag fastnat för dessa killar.

Vilka underbara röster dom har, något att "drömma" sig bort till när man vill slappna av lite.

 

 

 

Ni har väl inte missat min insamling till Barncancerfonden H Ä R...

 


Av Anneli Gustavsson - 25 april 2018 17:44


När Laki åkte hem åkte jag ner till Ica o handlade. Jag lallade runt o plockade på mig det jag skulle ha.. Nää jag plockade inte PÅ mig det utan la det i vagnen =)

 

När jag hade gått där o tittat ett tag så möter jag en kvinna som jag har haft turen att jobba för en gång i tiden.. Jo kan ni tänka er,, jag har faktiskt jobbat även att det inte känns som det. 

 

Detta var på akuten på Ryhov o min chef E-B... Jag blir alltid så glad när jag träffar på henne eller någon annan från den tiden då jag jobbade där. Jag fick sluta -93 då värken tog över helt.

 

E-B är en varm människa som alltid har tid att prata en stund. Jag sa till henne att jag träffade på Gunbritt för ett tag sen som oxo hade jobbat där o det är oxo en fantastisk människa. E-B hade slutat jobba helt nu, ja hon sa att hon hade jobbat några dagar men annars är det slut för hennes del oxo.

 

Det finns inte många av dom "gamla" kvar där nu o det märkte jag ju själv när jag fick åka in akut sist när det nu var ?

 

Jag fick ett tips om vem jag kan vända mig till om hudmottagningen inte kan hjälpa mig med mina sprickor .. Det finns någon i Månsarp som håller på med lite hopkok =)

 

Har varit lite frusen idag men jag är så trött för jag vaknade halv 8 o jag har inte sovit många timmar inatt så jag hoppas att jag kan somna tidigt o sova några timmar för Laki kommer 6;20 i morgon. 

 

Det blir till att titta lite på tv;n o slappa lite. Har haft riktigt ont av värken idag oxo.. Från höger axel upp mot halsen o ner över bröst o bröstrygg.. 

 

Ja se där ja,, nu tittar solen fram men så brukar det ju vara när det har varit dåligt väder på dan =)

 

Ha en mysig kväll där ute. Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 25 april 2018 13:30


Ja det ska ju ta hur lång tid som helst innan man ens får något svar. Det är inte första gången som det är så här, men detta är en av gångerna som jag HAR fått svar så det tackar jag för.

 

 

 

 

 

Detta var svaret ifall någon annan undrar varför det har strulat;

 


 

Hej Anneli

Nu borde det fungera att koppla bloggen igen. Facebook hade gjort en uppdatering som krävde att vi ändrade lite kod för att det skulle fungera.


Med vänlig hälsning
Support Bloggplatsen
 
 
 

 

Av Anneli Gustavsson - 24 april 2018 19:58



När man mår dåligt o går till läkaren så får man alltid frågan ; På en skala från 1 - 10 hur ont har du ?


Är det någon som VET hur svårt det är att sätta "betyg" på sin värk ?

 

Men, nu har jag haft värk i så många år så det är nog det lättaste som finns för det finns inga mellanlägen längre. Det finns "normal" värk, värkande värk eller krampande värk.

 

Alltså, mao var det längesen jag låg på 0-5 på skalan. Jag ligger alltid mellan 6-10 o det ska ni veta är fruktansvärt jobbigt o det tar på spyket.

 

Inte nog med värken, fibron utan det är ju mina hemska sprickor som jag har på fötterna o min eksem som spricker upp på mest på höger handen.. Det är inga små sprickor utan ibland känns det som att jag kanske måste till läkaren så att dom får sätta ett stygn eller två så att det ska hinna växa samman för det spricker alltid upp så fort jag antigen stiger ner med fötterna eller rätar ut mina fingrar.. Tänk dig själv att någon drar med ett rakblad precis som när du öppnar upp en dragkedja o det svider satan i gatan så otroligt mycket.. O varje gång du måste tvätta händerna så svider bara vattnet jättemycket men det är bara att "dundra" på o göra det jag ska så försvinner det fortare.

 

Så ja, den här skalan kan ju användas även vid mina sprickor,, den går ända upp till 10 o jag hinner oftast bara med att vara sprickfri ett par dagar tills det är dags för nästa spricka/sprikor.

 

Idag hade jag tänkt följa med mamma till stan men jag fick säga att jag inte kunde pga att det hade kommit en ny härlig spricka i vänstra hälen så nu går jag på höger häl o vänster trampdyna så jag belastar helt snett, men det har jag iofs gjort länge så det är inte konstigt att jag har mina kramper i kroppen.

 

Nog gnällt... Nu ska jag hoppa in i duschen för sen ska jag titta på Parnevik .. I morgon kommer Laki till mig kl 08, det ska bli så roligt, hoppas att vädret är bra i alla fall uppehåll.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Love You. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 23 april 2018 19:58



Nu har jag tittat på Robinson, sen blir det Farmen VIP..
 
Efter det så blir det;
 
 
I Am Jazz
TLC idag 21:00 - 22:00
 
 
My Big Fat Fabulous Life
TLC idag 22:00 - 23:00
 
 
The Big Bang Theory
Kanal 5 idag 23:00 - 00:00
 
Sen hoppas jag att jag somnar gott o får sova lite.. Har sovit så dåligt sista veckan så jag mår illa..
 
Har ju haft lillplutten hos mig idag för han var sjuk, feber o lite förkyld så varje gång han nös sa han prosit =) Han var så gullig... Ja det sprutade atjo-spott hej vilt o han sa "ursäkta"..
 
Jag sa att han var min lille going, men han sa att jag sa fel.. Han sa att han är min lille bebis så då sa jag att han självklart var min lille bebis, han har alltid varit min lille bebis o jag får gulla med honom.
 
Jag har legat jämte honom idag o känt hans värme som brände på mig, men han har varit så mysig. Han har fått alvedon 2 ggr under dagen, ätit ett par kakor o en halv bulle sen somnade han o sov i 2 timmar sen kom mamma Nina o hämtade honom.
 
Jag fick världens goaste kram innan han åkte hem till sin storebror..
 
Jag är så lyckligt lottad som har mina små skatter, det värmer i mitt hjärta.
 
Hoppas att han blir frisk snart, lillplutt,, nej, lille bebis =)
Vi kan alla behöva få vara en liten bebis ibland o känna att någon håller om oss..
 
 
   
Vi låg o myste i sängen, bara tog det lugnt ..
 
 
Jack drack ett glas mjölk, åt två kakor o en halv bulle, gott gott.
 
 
 
Min lille bebis somnade gott o sov i 2 timmar.  
 
 
Lillskrutten är så mysig. Hoppas han blir frisk snart.
 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Love You.
 
Puss I Pannan ♥
 
  
Av Anneli Gustavsson - 23 april 2018 14:49



 



Jag har försökt hur länge som helst att få kontakt med bloggprotalen för jag har problem att länka bloggen till facebook... Jag har även skrivit till facebook men får inget svar..

 

Jag är så trött på denna nonchalans som bloggportalen har o jag vet att det är fler som är missnöjda här inne för det är fler som vänder sig till mig,, varför vet jag inte ?

 

Dom borde svara på mailen som man skickar även om dom inte kan lösa problemen just nu, dom kan skriva o säga att dom håller på med detta o att dom är medvetna om att det är strul.

 

NEJ, man får inte en endaste punkt eller något till svar.

 

Dålig Stil !!!

 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 23 april 2018 08:25




God morgon, treon brusar i mitt glas, det känns som jag kanske kan få migrän.

 

Jag har fixat med lite citronsaft till Jack som precis har kommit till mig, han har fortfarande feber.

 

Sitter i telefonkö till Cellbes för att se om dom kan hjälpa mig att ändra min order på bikinikjolen som jag beställde fel igår.. Det är 1 samtal före dig i kön...

 

 

 

Jack ropar på mig o säger att det är nåt konstigt på min padda så jag hjälper honom samtidigt som kvinnan svarar o jag förklarar mitt ärende. Hon ändrar storleken så nu kommer jag att få rätt,, ja nu gäller det bara att se om den passar mig..

 

 

 

 

Det är en liknande bikinikjol som jag beställde förra sommaren men den här är helsvart. Hoppas även att bikinin passar som jag beställde, den var rätt så läcker.

 

Jack ligger gott i sängen nu o spelar så jag ska krypa ner jämte honom o slappa lite..Hoppas han inte kräks, han kan göra det om han får för hög feber.



Ha en härlig dag där ute.. Puss I Pannan ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 22 april 2018 19:37


 


Nu njuter jag verkligen av detta underbara väder som vi har haft i några dagar. Solen skiner o värmer mig.. Igår blåste det lite mer än vad det har gjort idag. Men det är helt otroligt vilket väder vi har haft. Jag mår så mycket bättre när jag får lite färg på mig, o när jag får vara i värmen. Visst värken är densamma men den blir något mjukare, fast jag får så ont i nacke o axlar när jag sitter i min solstol, men det får jag stå ut med... Det spelar ingen roll om jag ligger ner o solar jag får ont ändå.

 

Har precis varit borta hos Rohde en stund. Jag skulle hjälpa henne o dra för fönstret som hon har på balkongen men det satt fast så när jag drog till böjde sig 2 naglar , dom vek sig på mitten o det gjorde så fruktansvärt ont. Jaja, dom är kvar i alla fall men jag fick klippa ner lite.

 

Nu åt jag upp det sista maten som jag gjorde innan idag, jag klarade inte att äta upp allt på en gång så det var gott att äta lite nu oxo..

 

Nu sitter jag med fötterna i fotbad,, jag har köpt såpa som jag har i nu.. Hoppas att det kan bli lite bättre.. Ska bli skönt att få fila till dom lite o smörja in dom i barnolja..

 

Nu ska det bli sämre väder o det tycker jag inte alls om. Jag är så  beroende av sol o värme för jag mår mycket bättre då, ja det är jag ju inte ensam om.

 

Har haft en ganska jobbig natt igen, jag har sovit men vaknar efter en liten stund o så har det varit ända tills vid 05 tiden då jag somnade o vaknade inte förrns vid strax innan 11 i morse, så jag var helt slut. Det var precis vad jag behövde,, ja att få sova lite.

 

Nu ska jag strax hoppa in i duschen o sen ska jag titta lite på tv;n.. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute, o att helgen har varit fin hos er.

 

Var rädda om er o varandra. Love You. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan ♥

 

 

OBS.... Missa inte min insamling till Barncancerfonden HÄR...

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards