Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Orkanen slog till.

Av Anneli Gustavsson - 12 december 2015 21:34


Idag kom mina små killar till mig,, orkanerna kan vi kalla dom =)

Dom kom efter Liams simskola, dom hade haft avslutning idag. Vi har fikat, busat, ätit mat, ätit lite till, skrivit brev till tomten o sen ska vi bara posta breven.. 


Det har gått i ett hela dagen, men det är så roligt att ha barnen hos mig. Jag ringde o frågade igår om jag inte kunde få ha dom hos mig så nu ligger dom o sover gott båda två. 


Jack har fått hosta, den är ganska jobbig men han kan sova i alla fall. Han har slutat med blöja på natten så jag ska väcka honom så han får kissa innan jag lägger mig sen. Han har varit så duktig o säger till när han behöver gå på toan. Han har varit utan blöja ett bra tag nu. 


Liam frågade mig innan om jag hade varit singel länge, så jag svarade att jag hade varit det ett tag. Han frågade vilka jag hade varit tillsammans med men så kom han på att jag hade varit det med hans farfar =)

Han är rolig för han vill veta så mycket. Han frågade bla hur gammal jag var på 70-talet, så han fick räkna på det. Han läser väldigt duktigt o han kan räkna bra oxo. Vi pratar lite engelska när han är här o han kan räkna till 100 på eng.   Jag blir så stolt över honom, ja det är jag över båda två dom är så duktiga o har alltid varit.


Innan när vi satt o åt så frågar Jack mig om jag var trött, men jag svarade att jag var trött i kroppen, då vänder han sig o frågar Liam om han oxo är trött i kroppen men det var han inte. Jack var lite lite trött i kroppen o sen gäspade han när han sa det =)


Dom är underbara mina små pojkar. Liam sa innan att han gärna kunde hjälpa mig om jag behövde så jag inte skulle få ont nånstans, så jag sa att jag skulle säga till om jag behövde hjälp =)


Nu ska jag släcka ner o lägga mig, har sån fruktansvärd värk o kroppen.. Hoppas ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra. Dröm Sött. 


Puss I Pannan ♥


 

Fammoo, titta vad många kritor jag har ... Ja dom är suddiga men dom finns där =)


Vem behöver hästens säng när man kan ligga gott på fammoos golv =)




   

Liam, vad målar du för nåt ?


 

Nu har dom skrivit breven till tomten så vi ska bara posta dom.


 

Det doftade väldigt gott i köket med alla doftljusen =)


Fammoo, ser du att jag har mustasch =)


   

Den här har Liam gjort i träslöjden, den är så fin. 


 

Det är lika bra att prova hjälmen så den passar när våren kommer =)


#blogg24 nr12

 
 
Veronika

Veronika

13 december 2015 07:10

De är underbara de små liven, de har sin speciella syn på tillvaron - okomplicerad och skön, inget är omöjligt.
Det är väl klart att det är rädda om sin farmor.
Jättefina killar.

Ha en fin söndag och lucia
Kram

har en fråga till dig, tycker du det är krångligt att ändra texten hela tiden när du skriver inlägg? Tycker att det blir så himla smått.


http://ordensboning.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 december 2015 11:25

Ja för dom finns bara nuet o det är så härligt ,, ibland hoppar det grodor ur munnen på dom men det är så roligt att höra dom när dom pratar o diskuterar..

Menar du att jag byter textfont eller hur menar du ?
Eller ändrar ? Jag använder samma font hela tiden, men sen kan jag ju ändra till till centrerat + att jag ändrar storleken på den..

Kram o ha en fin Lucia ♥ ♥ ♥

 
Veronika

Veronika

13 december 2015 12:15

Jag var nog en aning luddig i frågan, ber om ursäkt för det.
Tänkte mer på textstorleken när man ska skriva, man får ju välja pxl på liten stor större störst, tror det är 12 14 16 osv.
Tycker det är liten storlek när man ska skriva så jag höjer till 14 men den storleken får man ändra hela tiden..hoppas jag förklarade lite bättre nu..

Tack för titten

http://ordensboning.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 december 2015 13:46

Om jag har förstått dig rätt nu så är min inställd (Anpassa utseende) på 14 pxl hela tiden o den ändrar sig inte. Men om jag skriver ett inlägg så kan jag ändra där men då är det teckenstorlek mellan 1-7 (8-36 pxl).. Inget av dom är svårt att ändra. Men när du har skrivit ett inlägg o vill ändra så måste du markera texten innan du kan ändra.. När jag skriver ett inlägg så är det inställt på 4 om jag inte ändrar det =)

Be inte om ursäkt det är jag som har fibromyalgihjärna idag =)

 
Veronika

Veronika

13 december 2015 15:40

Det är sant det du säger att om man skriver ett inlägg så är det förinställt på 4 om man inte väljer att ändra det förstå, det är väldigt litet "ler"
Det är på inläggssidan jag menar och då kan man som du säger ändra storleken på texten.

Men jag hittar inte det du säger att det ska vara förinställt på 14 när man går på Anpassa utseendet..
Jag ser bara att det är rubriken man kan ändra storlek på.

Får kika mer på det för det stör mig så in i norden.

Sköt om dig och tack för tålamodet

Kram

http://ordensboning.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 december 2015 16:19

Det är lugnt, om jag kan hjälpa till så gör jag det gärna..
Jag la ut en print nu, hoppas att det var detta du menade.. Säg till annars så försöker vi fixa det.
Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards