Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2013

Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2013 22:21


Mamma är hos min moster o jag ringer upp henne. Jag hade pratat med henne en stund tidigare. 

Riiiing, riiiing =)


Mamma - Ja.

Jag - Var är du nånstans ?

Mamma - Va då ?

Jag - Ja var är du ?

Mamma - Det vet du väl .

Jag - Men kommer du inte ?

Mamma - Vart då ?

Jag - Jag väntar ju på dig.

Mamma - Är du dum eller ?

Jag - Ja men det sa jag ju när vi pratade innan att jag skulle möta upp dig.

Mamma - Aaaaahhhhhh, sluta nu.

Jag - Varför säger du så för ?

Mamma - Är du inte klok eller ? Vad vill du ?

Jag - Jag väntar ju på dig, kommer du nu då ?

Mamma - Det har jag inte sagt. 


Jag kunde inte hålla mig längre så jag började skratta o frågade mamma om hon blev orolig att hon började bli dement för hon blev lite tyst så jag tror att hon kanske funderade om jag hade sagt så till henne att jag skulle möta upp henne hahahaha.. Men hon sa att hon inte var rädd för att jag hade sagt nåt om att mötas upp..


Jag älskar att jävlas med mamma hahahahahahaha.......



Av Anneli Gustavsson - 13 juli 2013 09:29


Ja för tusan vilken lång #natt det har varit. Jag har knappt sovit, jag har somnat men vaknat lika fort igen. Varit uppe o lagt mig för att gå upp igen.

Sitter o väntar på mina #barnbarn, dom ska vara hos mig idag.. Det är så roligt när jag får ha dom.. Nu ska snart Liams pool fyllas, undra om han blir sur när han inte ser poolen i trädgården ? Jag har ställt in den i cykel förrådet så den inte ska stå här ute till ingen nytta.


Ni får ha en #toppen dag, var rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 12 juli 2013 21:41


I söndags var jag, mamma o en granne till oss iväg på en härlig #utflykt. Vi åkte till Basta Kvar, jag har aldrig varit där men tänker absolut åka dit igen. Det var rena himmelriket, vilket #ställe så underbart. 

Stället är noga genomtänkt o allt var så fint skött. Det finns bord lite varstans så det var bara att välja. 

Ja åk dit annars missar ni något vackert. Det är absolut värt ett #besök.

Här kommer lite bilder,, ja dom kommer huller om buller i vanlig ordning =)


   

Här finns det mycket gottigottgott =) Det är bara att beställa..  Beställ gärna lite extra för det finns hungriga fåglar =)


 

Mamma o Teddy försöker gömma sig =)

Alla #växter var så välskötta..


   

Det går sitta inne oxo o även där var det fint.


 

Vattenfallen #mullrade på, men det var inget som störde. Det var bara mysigt.


 

Det blev inte så bra kort när jag tog mot solen.


   

Ser ni borden i slänten ? Det var ett sådan lugn på detta ställe..


       

Jag hatar #broar, o jag kan lova att det #kittlade i magen när jag gick över dom här hahaha.. Fånigt =)


 

Titta så vackert, det är som ett vykort.


   

Det är vackert men fy så det skakade i benen på mig =)


     

Underbart ♥


       

Här kunde man gå ut till den lilla ö;n om man ville sitta där. Tänk att få ha en egen liten Ö =)


   

Ser ni så fint #träden speglar sig i #vattnet ?


     

Självklart fanns det gott om änder o #småfåglar.. Dom var tama o åt ur handen på mig =)


     

En sån söt liten stjärt ♥


     

Här var en annan liten #fågel.. Jag har ingen aning om vad det är för nån ? Någon som vet ?


     

Ja nu blev det kanske många likadana #bilder =)


 

Precis här satt vi,, vid #vattenfallet..


 

Min #utsikt från fikabordet.


 

Lite slitet men vackert.


 

Ja det var alla bilder från Basta Kvarn. Vi hade en härlig kväll o den tog slut alldeles för fort.


Puss I Pannan ♥




BASTA KVARN

 

Av Anneli Gustavsson - 12 juli 2013 13:16


#Himmel o pannkaka vilket underbart #väder vi har nu. 

Ut o bryna #fläsket    



Av Anneli Gustavsson - 10 juli 2013 22:28


Idag har det varit #höst ute,, riktigt kallt, blåsigt, grått o mycket regn. Inget vidare alls.

Jag har försökt ladda ner BankID men jag har inte fått till det för nu har jag windows 8 ,,, näää joo det har jag. O det är lite struligare att få till det så jag fick ringa Swedbanks #supporter så han hjälpte mig. Jag hade inte fixat det själv men nu om det skulle strula igen så skulle jag nog få till det. Inte nog med det ,, det funkar kanon =)


Sen har jag inte haft mitt #ritprogram, psp 9 på ett par år o jag har verkligen längtat efter det hur mycket som helst. Men så idag fick jag hjälp av Marie så hon fixade det o animation shop till mig. #Tack tack tack  o tack igen. Jag är så glad att jag har mina #program igen o att dom #funkar,, helt otroligt. 

Nu kan jag psp;a när jag vill.. 


Nu börjar filmen igen på tv 8 - Den perfekta stormen, det är riktigt bra så den ska jag se igen. 


Hoppas ni har haft en bra dag allesammans. 


Dröm söta drömmar, var rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥




Av Anneli Gustavsson - 9 juli 2013 22:34


En god kaka att äta själv eller bjuda på .. Den är supersmarrig =)


3 ägg

3 dl socker 

ägg & socker vispas poröst.

3 dl mjöl

2 tsk bakpulver

1 dl kokande vatten


In i ugnen på första falsen i 45 min på 175 *


Nu till det gottiga.


125 gr margarin

1 dl mjölk

4 msk vaniljsocker

Låt koka ett par minuter..


Dela kakan på mitten, slå ut vaniljkrämen på båda delarna tills krämen är slut. Lägg ihop kakan igen o strö på florsocker... 


 

Den är farligt god ♥


Lycka Till - Njut ....


Av Anneli Gustavsson - 6 juli 2013 22:55


Vilken underbar dag det har varit. Solen har gjort sitt o mer därtill, jaaaa jag har legat ute o gottat mig tills det var dags att gå in o duscha för att göra mig i ordning för sen var det dags med en liten utflykt..

Jag visste inte riktigt vart vi skulle, det var jag, mamma o en av våra grannar. Grannen är en genom mysig o generös människa så vi hade det så trevligt. 


Det var ca 5 mil dit vi skulle.. Jag var nyfiken för han säger att detta stället är hans #favorit ställe o det har blivit mitt favorit ställe oxo.. Det var himmelskt, magiskt, underbart. Vi fikade, jag tog en #kaffe, #sockebulle o en #negerboll det var mumma de... 

Jag gick in o köpte en muffins till Teddy, jag kastade en bit till en ensam and,, ja gissa vad som händer ? Joo hela klanen kommer kvackandes så Teddy fick dela med sig av sin muffins. 


Jag hade givetvis med mig mina #kameror så jag tog några bilder. Jag hade kunnat sitta där i timmar o bara njutit. Det tråkiga med #utflykten var att tiden gick så fort o det var dags att åka hem igen. Men jag hoppas att vi kommer dit en gång till innan #sommaren är slut. 


Jag har inte redigerat mina bilder för jag har inte nåt ritprogram i den här datorn mer än paint o det programmet gillar jag inte så det blir bara en bild så länge. 


 

Ja som ni ser så har solen gjort sitt, jag blev lite väl röd i ansiktet =)


 

Här är detta underbara ställe..Basta Kvarn.............. Åk dit om ni inte har varit där..


Dagen har som sagt var varit toppen,, tack min goa granne för trevligt sällskap,, ja tack mamma oxo   


I morgon är en ny dag, med nya utmaningar. Poolen ska fyllas till Kotten o Trollet kommer sen är det full rulle hela dagen. 


Dröm söta drömmar, var rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 5 juli 2013 14:58


Adam - Hej 

Jag - Hej har ni fint väder ?

Adam - nee

Jag - inet ? Inte skulle det stå.

Adam - det har pricis rengnat

Jag - Ok

Adam - men nu är det ganska fint

Jag - ja det är samma väder här,ok skönt de.

Adam - aa, är du hemma ?

Jag - ska kanske ner o filma killarna lite sen om det inte regnar,, ja

Adam - ok det är jag Adam

Jag - Hahahaha  ja jag fick för mig att det var noel hahahaha

Adam - Haha

Jag - han loggade in samtidigt som dig här det var därför hahahahaha

Adam - Ok

Jag - hahahahaha snacka om snurrig tant

Adam - Hahaha

Jag - oj oj det är inte lätt när man blir gammal =).

Adam - nee

Jag - får hoppas att det inte regnar sen då

Adam - aa

Jag - Oj nu skiner solen

Adam - aa

Jag - jag ska ta o fixa lite nu så får ni komma förbi sen.

Adam - ok hejdå

Jag - Hejdå


Här sitter jag först o tror att jag pratar med Noel som är i #Spanien o det kopplar först när Adam säger det till mig ... Jag fick skratta gott en stund i alla fall. Det roliga är att Adam bor i samma ormåde som jag så han undrade säkert om jag inte var nykter ... Självklart har vi ju samma väder o #solen sken ju samtidigt hos honom som hos mig. 


Jag ska ner o filma/fota cykelkillarna lite om en stund om det inte regnar. Dom tycker att det är roligt,, ja det tycker jag oxo. Jag blir alltid så glad när jag går ut o dom är ute,, så fort dom ser mig så ropar dom o kommer cyklandes till mig. Det är underbara #killar

Det är så roligt att känna sig behövd, ja dom behöver ju självklart inte mig men dom vill att jag ska hjälpa dom o det gör jag så gärna.. 


Ska se om jag inte kan få #kommunen att fixa till lite på Åsaplan så dom får allt utrymme som finns.. Jaja,, det blir till att sätta mig o skriva ett mail till dom o hoppas att dom hjälper till. 


Nu ska jag dricka upp mitt #kaffe o sen blir det en tur med cykelkillarna. 









Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards