Mitt Nya Liv

Alla inlägg under april 2013

Av Anneli Gustavsson - 15 april 2013 21:30


Jag sitter här o kollar efter mammas jobbnummer .. Hennes mobiler strular så hon har väl inte tänkt på att ta med sig den enda som funkar o det är hemtelefonen o den är oxo via mobilen.


Nu sitter jag o ser att jag har 


ADAM,

CARRO STAN,

DANIELLA,

DENNIS,

DENNIS SANDGREN,

ELIN HABO,

EVA SÖREN,

FARSAN,

JANNE GR PRODUKTER,

KEWIN,

KUKEN,

MARKUS EDLUND,

NORRIS,

RAGGAR MARTIN,

SANNA HALV PLAST,

SÖGAARD FELIX,

TOBBE KUSIN,

TOMAS CHEF,

TOMMY JANSSON,

VIKTORIA LEJON,

ÄLSKLING


Hmmm vem ska jag ringa först ??? Kuken kanske ? Eller älskling ? Nää jag tar nog Raggar Martin =) Nää jag ska ringa till Kuken o se vem det är ......Hoppas att det är nån som svarar... Jag måste tillägga att det är en låne telefon jag har, men dom ligger på mitt kort nu ??!!...






Av Anneli Gustavsson - 15 april 2013 18:55


Jag sitter inne hos mamma o pratar lite när hennes telefon ringer. Jag ser att det är min moster så jag tar telefonen o svarar. 


Jag - Hej Britta är det du ? ( hon heter inte britta )

Moster - Hej, nej det är det inte. Vem är det ?

Jag - Det är Ullabritt. Vad heter du min lilla vän ?

Moster - (hon blir tyst en stund ) Sonja. ( ja de är ett av hennes namn ) . Jag har nog ringt fel.

Jag - Jaha, men kan du inte prata med mig lite då ?

Moster - Vad heter du mer då ?

Jag - Ullabritt Karlsson. 

Moster - Men jag har ringt fel, vad har du för telefonnummer ?

Jag - Ja du lilla vän jag kommer inte ihåg det, men jag har det uppskrivet. Vill du att jag ska hämta det ?

Moster - Ja det kan du göra..

Jag - Då får du vänta lite för jag har så svårt att gå på mina stappliga ben, det tar en stund.

Moster - Ja det är ingen fara.

Jag - Ja då går jag då, vänta lite.


Jag låtsas att jag går iväg så jag stönar lite lätt så det ska låta som att det är svårt för mig. Mamma tar upp sitt mobilnummer så jag byter ut 2 siffror i hennes nummer.


Jag - Sådär ja, då ska vi se.. 0 ,,,, 07 ,,, jag ser lite dåligt.

( jag hör hur hon låter misstänksam)


Jag läser upp mammas mobil nummer men som sagt så byter jag ut ett par siffror.

 

Moster - Nej men det är fel, det ringde jag inte.

Jag - Ja det var ju konstigt. 

Moster - Vart bort du ?

Jag - Jag bor i Huskvarna. 

Moster - Jaha du. 


Nu kommer jag inte ihåg hur samtalet slutade för jag o mamma höll på att skratta, men jag avslöjade mig inte utan tackade min lilla vän så mycket o sa hej då.

Vi satt sen o väntade på att min moster skulle ringa tillbaka men det gjorde hon inte. Så efter en bra stund ringer mamma upp till henne medans jag är kvar där inne.

Då berättar min moster att hon hade ringt till mamma men hon hade kommit fel. Här sätter mamma på högtalartelefonen så jag hör vad hon säger. 

Min moster berättar för mamma vad som sas i samtalet o mamma började skratta så hon blev röd i ansiktet o ögonen tårades. Jag sitter jämte o försöker att inte bryta ihop. Hon frågar mamma ett par gånger om det var mamma som hade lurat henne, men hon svarade att det inte var hon.

Efter en stund när moster har berättat om samtalet o hur knasigt det var så tar jag telefonen o säger


- Hej Sonja, det är Ullabritt Karlsson o här bryter vi ihop mamma o jag. 


Jag visste det skrek min moster.. Jädrans Anneli du ska få igen !!!!


Hon hade visst pratat med sin son o berättat om samtalet o den snurriga Ullabritt hahahaha.. Jag älskar att jävlas med folk. Det är det bästa jag vet. 


Tack kära moster för dagens skratt... 


Nu är det dags att gå ut lite med Teddy, sen får det blir som det blir. Det är väl bara skit på tv;n ikväll tror jag.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 12 april 2013 22:48


Jaha jag missade slutet, fan oxo.. Jag satt o skrev inne i gruppen.. Men jag har kollat tidningen nu o det verkar som att Robban åkte ut trots allt. 

Jag fick lite rätt ändå, men jag trodde han skulle klara sig den här gången. Jaja det ska bli spännande att se hur det går nästa vecka.. 


Bye bye Robban .................



Av Anneli Gustavsson - 12 april 2013 21:27


Jag hade ju hoppats på att Kristjan o Montazami skulle få full pott men det fick dom tyvärr inte. Tony är så jädrans snål ... 


Jag tror att det står mellan ; 


Anette Norberg 


Robban Andersson


Sofia Wistam


Nu tror jag att Robban får vara kvar, jag tror att han är populärare än Sofia o Anette.. Så i slutändan står det mellan Sofia o Anette............


Rösta nu för f-n rätt.. Montazami o Kristjan SKA VINNA DETTA.



Av Anneli Gustavsson - 12 april 2013 21:15


Dans: Slow Fox.

 

Vad söt hon är. Gillade hennes gula klänning. 

 

Jag hittar inte vad jag vill skriva för det är så bra..  Att hon inte fastnar med klacken i klänningen =)

Vilka snurrar.. Hon avslutade dansen hos sin blivande man i knät.. Ohhh vad gulligt.  Det gjorde dom faktiskt jättebra.. 

 

Det var kärlek rakt igenom... Underbart ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards