Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2012

Av Anneli Gustavsson - 15 september 2012 00:04


Jag åkte ju in o hämtade Liam tidigare idag. Jag stannade en stund o gosade lite med Jack oxo.. Ja lilla Daphne ville ju vara med på ett hörn o gosa, eller rättare sagt busa..

Jack har vuxit till sig o blivit ännu sötare.. Vi pratade lite med varandra, ja de va ett givande samtal mellan fammoo o barnbarn,, fick allt reda på lite =))


Jag o Liam åkte iväg till City Gross, de va första gången jag va där. De va ju stort o bra, men de va fan inte billigt. Jag ville ha duschtvål o balsam, men de jag köper va svindyrt.. Jag sa högt för mig själv.


Jag - De va f  så dyrt de va här då, de va inget skoj.

Liam - Men fammoo,, de kanske känns bättre om du säger nåt dumt ord.

Jag - Eh jahaa, vad ska jag säga då ?

Liam - De va fan va de va dyrt..

Jag - Nä men Liam, så får man väl inte säga ?

Liam - Jo, men bara ibland.

Jag - Jaha, man kanske får säga de på lördagar,, men de är ju inte lördag idag så vi skiter i de.

Liam - Aaaa de gör vi.


Sagt o gjort, jag köpte en liten,, pyttelite flaska duschtvål ,, lite frukt, bröd, grönt, mjölk, yoggi, keso ja lite allt möjligt. Självklart fick Liam lite godis oxo.. Han ville ha lite smågodis o några klubbor. 


När vi stod i kön så tjatade han på mig om allt möjligt, han kunde inte vara stilla utan gick fram o tillbaka. Jag frågade om han va kissnödig, men de va han inte. Före oss i kön stod ett äldre par som packade upp för att betala.. Liam började packa upp vårat bakom deras o rätt va de är säger tanten att hon hade några klubbor där.. Men dom måste vara era.. OJ ,, ja de va inte meningen, dom ska jag betala. Men de behövde vi inte,, Liam fick klubborna av dom så han tackade så snällt. Vi fick oss ett gott skratt i alla fall. 


Iväg till nästa ställe, apoteket. Där skulle fammoo ha värkistablettis  o de fick jag.. När vi va färdiga där gick vi in på konsum för att köpa billiga vindruvor,, dom är så goda.. När vi stod i kön så va de en gubbe framför oss, hans kort funkade inte som de skulle, men när han va klar o hade packat ner sina varor så stod han o tittade på sitt kvitto.. Liam satt o tittade med stora ögon o frågade ;


Liam - Vad gör du ?

Liam - Vad gööör du ?

Liam - Vad görrrrr du ?

Liam - Men vad gör du ?

Liam - Vad gör duuuu ?

Gubben - Tyst med dig

Liam - Men vad gör du då ?

Gubben - Tyst jag försöker räkna !!!!

Jag - Liam bry dig inte om den sura gubben, vi skiter i honom.. 

Liam - Aaa de gör vi.


Dom som stod bakom mig skrattade först gott åt Liam när han försökte prata med gubben, men sen rullade dom bara på ögonen o tyckte väl att han va oförskämd... Fy fan, jag ville verkligen säga till honom men jag ville inte ställa till med en scen när Liam va där. 


Liam tog inte åt sig i alla fall o vi åkte vidare till Fammoos Ica.. Där beställde han 3 supertunnisar i charken av Camilla... De är 3 hg rökt skinka o dom ska vara supertunna, då är dom som godast.. När vi hade handlat där åkte vi hem o gick ut med Teddy. Efter de så ville Liam gå in till gamlamormor o prata lite, Jag plockade upp resten av varorna.. Därefter gjorde vi pankakor o han glufsade i sig.. In till gamlamormor igen o prata en stund, sen gick vi in  o de va godis mys o lite frukt mys. Ja Tilda kom in o hälsade på oss.. Liam är allt lite kär i henne  =)))


När vi hade "stökat" runt inne hos gamlamormor gick vi in o gjorde oss klara för natten. Nu ligger han o sover gott, ja de har han gjort en bra stund.. Ska snart lägga mig o sova lite, hoppas att värken ger med sig lite.


Hoppas ni har haft en bra dag,, de har jag haft. Jag är helnöjd... 

Dröm söta drömmar, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥


     

Lilla Daphne


 


Teddy,, den lilla gamlingen..

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2012 12:58


"Alla pratar om vädret och ingen gör något åt det."
Engelskt ordspråk
 
 

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2012 12:50


Vilket skitväder de är. De stormar rejält, jag som hoppades på lite fint väder i alla fall så jag o Liam kunde vara ute o busa.. Men de kanske blir bättre väder i morgon.. Hoppas de..


Ska fixa lite i köket o sen bär de iväg till the big city.. 


Teddy gillar inte detta väder, han har inte velat gå ut än. Ja, han va ute jättetidigt i morse men han hör väl hur de stormar .. 


Natten har varit ok, men min iscias är inte den roligaste idag. Nä vad gnälligt de blev. Nu skiter vi i de för nu ska jag fixa o sen ska jag hämta trollet.

Ikväll blir de tv-mys för hela slanten...


Trevlig helg


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 13 september 2012 22:13


I morgon får jag besök o de ska bli så roligt.

Först ska jag åka in till den stora stora staden en vända. Jag ska åka in o hämta Liam, ska passa på att gosa lite med mitt minsta lilla barnbarn Jack oxo. Han har nog växt o blivit jättestor o stark =)

Jisses så jag längtar efter dom. 


Idag har jag dammsugat lite, de va behövligt . Nu slipper jag borsta av fötterna innan jag ska lägga mig hahaha. Njae, riktigt så illa va de inte, bara lite =)

Har ont i ryggen, men de är inte så farligt med min ischias idag.. Härligt =)


Oj ,, nu börjar Masterchef igen, de har varit reklam..


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 13 september 2012 18:34


Efter en natt med mycket sex ser mannen ett foto på en annan man på sängbordet. Han blir orolig och frågar: 
- Är det din man?
- Nej, såklart inte, säger kvinnan och kryper närmare.
- Din pojkvän då?
- Nej, absolut inte, svarar hon och nafsar honom i örat.
- Pappa eller bror?
- Nej, nej, nej! svarar hon.
- Vem fan är det då? 
Då svarar kvinnan leende:
- Det är ju jag före operationen!!!

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 september 2012 17:02


"Kärleken är aldrig bortkastad. Besvaras den inte flödar den åter och helar och renar hjärtat."
Irving Washington
 
 

Av Anneli Gustavsson - 12 september 2012 22:05


Nu är de ännu ett avsnitt av MasterChef USA ... Jag älskar den blinda tjejen Christine, jag förstår inte hur hon kan få till sin mat på ett sånt skickligt sätt som hon får. Jag håller verkligen på henne o jag hoppas att hon tar hem allt.. 


Heja Christine .......



Av Anneli Gustavsson - 12 september 2012 18:57


Idag har jag o Teddy myst med grönpepparkyckling igen. De är så jädrans gott på ren Svenska.. 


Inatt har jag faktiskt kunnat sova ganska bra trots min ischias, visst har jag fortfarande jätteont, men jag hade mycket lättare att slappna av o kunna somna. Fast jag har ju vaknat ett par gånger , men de gör jag varje natt så de är inget nytt.


Hoppas att de är på bättringsväg nu..


Ikväll är de lite bra på tv;n.. De börjar med Djurakuten , SOS Sommar, Dallas , Masterchef Usa  o Bonde söker fru lagom när de är dags att krypa ner i sängen o sova =)


På fredag händer nåt roligt, men de ska jag berätta om då.. Ha en mysig kväll, nu ska jag fylla på lite mer kaffe i muggen. 


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards