Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2012

Av Anneli Gustavsson - 9 september 2012 22:10


"Avundas aldrig någon den lycka han ser ut att ha - du känner inte till hans hemliga sorger."
Indiskt ordspråk
 
 

Av Anneli Gustavsson - 9 september 2012 18:37


De är mumma de.. Jag har blandat ihop ca 1 dl hallon med ca 1 msk keso o knappt 1 dl citron yoghurt o till de dricker jag kaffe. 

De är ett riktigt gott mellanmål o man blir nöjd på de.. Ja till de tog jag lite värktabletter oxo, om ni bara visste vad ont jag har av min ischias.. Jag har gått snett länge nu så de blir illa i hela kroppen. Jag gör mina övningar men de är inte lätt, men de går.


Jag hade världens knasigaste dröm inatt. Jag drömde om att jag hade lånat mammas cykel o jag hade min kusin baktill.  Sandra o jag cyklade in till stan, men cykeln började dumma sig, den ville inte trampa till slut hur jag än försökte. Jag fick leda den sista biten. När vi kommer in till stan har dom ett tivoli där o de va fullt med folk. De va även gäng som hade tagit vissa delar av dom olika gatorna så där vågade man inte gå. Vi råkade komma ganska nära ett gäng o dom började skjuta men vi hann undan. Tillbaka till tivolit o alla åkdoningar, jag vågade inte åka dom Sandra ville åka. De fanns en ny rund grej som snurrade runt hela vägen. De va bara de att de va knappt nåt som höll fast människorna o jag sa de till Sandra att hennes föräldrar skulle bli så arga på mig om jag lät henne åka den. MEN hon lyssnade inte, hon sa att dom aldrig skulle få reda på de.  Hon åkte den o tyckte den va så rolig så hon ville åka flera gånger ,, jag stod o väntade. Jag försökte leta reda på vart jag hade ställt cykeln men jag hittade den inte. Vad skulle jag säga till mamma nu då ? Ja ja, jag måste ju säga sanningen helt enkelt. Jag va på väg att ringa hem till henne men hade ingen teckning.  Vi gick runt där en stund o till slut hittade jag cykeln,, någon hade lånat den o ställt ifrån sig den så jag tog den... När vi skulle cykla hemåt så gick de inte trampa, hur jag än slet så gick de inte. 

Jag träffade på en kille, jag vet vem han är i verkligheten men jag har aldrig drömt om honom tidigare.. Jag bad honom att titta på cykeln, han sa att de va fel på topplocket................ Va då topplocket ? De finns ju inte på cyklar heller. Men de gjorde de visst på mammas cykel. Han kunde inte laga cykeln förrns nästa dag så Sandra fick åka med honom på hans motorcykel o jag fick gå jämte. De fanns ingen plats till mig. 


Ja hur de gick sen vet jag inte för jag vaknade väl här nånstans =)


Tack o lov så va de ingen mardröm... Den va lite rolig faktiskt,, tänk hur man kan få till de.


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 8 september 2012 18:48


Jag vet inte hur jag kom att tänka på de just nu ?

Jag är min morfars dotterson.. Ja de sa Marcus när han va jätteliten, ca 2-3 år då han o min pappa skulle hämta mig på sjukhuset. Ni förstår vilket jubel de blev bland personalen när dom hörde Marcus säga så,, o pappa sträckte på sig o sa att de stämde..  De va morfar o dotterson som va kom =)


Jag tänker mycket på vad Liam säger, hur han säger saker o ting. Men framför allt hur mycket o många ord han kan o har kunnat sen han har gått i princip.. 


De är ofta jag känner att jag saknar tiden då Marcus va liten, jag vill ibland få om tiden då han började prata, gå o allt de där. Alla orden som ploppade ur honom. Tiden då tjejerna började "retas" med honom o komma hem till oss. Hans kompisar som sov över o vi hade mys. 


Kvällar o ibland nätter när jag o Marcus satt uppe o spelade tv-spel,, gud så roligt vi hade. Men de jag saknar mest är hans knubbiga händer o armar som kramar om mig o när han sa - Mamma jag "äschkar" dig. Han hade en glipa mellan framtänderna så de visslade lite när s-ljuden kom fram =)

Liam har samma glipa på samma tänder så jag ser Marcus även i honom, ja de är inte bara de utan allt. 


Jag har alltid tagit tillvara på tiden för den har gått så otroligt fort. Jag har följt Marcus till träningar o tävlingar o vi har haft så roligt. Vi har gjort väldigt mycket tillsammans i många år o de är jag så glad för, för de är nåt jag kan se tillbaka på. De är inte alla som kan de, o jag förstår inte dom föräldrarna.. Än mindre mor o far-föräldrar som inte vill umgås med sina barnbarn.. Jag fullkomligt älskar mina barnbarn o vill umgås med dom så mycket o ofta jag kan. 

Jag saknar verkligen Liam när han har varit här o måste åka hem till sina föräldrar. De blir så tomt o tyst. Den enda som njuter är Teddy =))

Men Liam är så snäll mot Teddy o har alltid varit. Men de blir lite mer höger volym när vi två är tillsammans =)


Nåja, jag ville bara säga att jag kom på vad Marcus hade sagt för många herrans år sen. O att jag älskar min son o mina barnbarn .............


Natten o dagen har varit jobbig ,, min ischias har jävlats med mig. Min sjukgymnast sa att de kan mycket väl hålla på ett par månader till ............ Baaaah,, jaja whats new. 


Jag satt en stund på altanen innan, fick väl lite sol på mig i drygt 30 min.. Härligt härligt.

Hoppas att de blir lite sol i morgon oxo. 


Ha en mysig lördagskväll allesammans.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 8 september 2012 17:59


"Det räcker inte med att lyckas. Andra måste misslyckas."
 Gore Vidal
 
 
 
Näää de stämmer verkligen inte.
 
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 8 september 2012 00:16


Idag har en mardröm hängt med hela dan.. Jag drömde att jag hade åkt iväg till Spanien o lämnat Teddy hemma, men jag kom inte ihåg till vem jag hade lämnat honom. De va mamma som kände den här tjejen o jag hade nästan glömt bort honom. De va först när jag va på väg hem som jag kom på att han inte va med mig..


Mamma förklarade vem som hade honom o hon sa att den här tjejen va väl kanske inget att lita på så jag fick panik innan vi va hemma i Sverige igen. När jag kom till området där jag bor mötte jag på den här tjejen o hon hade inte med sig Teddy ut... Jag frågade var han var ,, o jag fick till svar att hon hade lämnat in honom till en djurbutik för han hade dött i tisdags...................

Han hade åkt på nån parasit som hade tagit hans liv så hon ville lämna honom i djuraffären... Dom kunde ju inte rädda honom, så där fick han ligga tills jag va hemma o hämtade upp honom. Jag kommer oxo ihåg att jag måste gå in o skriva på uppfödarens fb-sida o säga vad som hade hänt.. 


Jag kommer ihåg att jag va glad att jag hade sparat lite päls från honom ,, samt att jag hade alla foton.  När jag kom till affären så frågade jag om dom kremerade djuren där eller hur jag skulle göra ? Dom gjorde de men de kostade 900 kr,, då fick jag lägga med hans filt o ett litet gosedjur så han inte skulle vara själv.


Helt plötsligt hade jag ingen hund mer, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag väntade på att jag skulle få hem urnan med Teddy i,, jag åkte till Ikea o köpte ljuslyktor för att ställa i hans fönster.. Där skulle han få stå, han älskade sitt lilla fönster.. Ja de gör han på riktigt, han sitter alltid där o tittar ut.


Jag kommer inte ihåg så mycket mer, men jag kan säga att jag va överlycklig att de va en mardröm för jag har Teddy kvar hos mig.. 


Jag vill inte ha alla dessa mardrömmar jämt o ständigt. De kan förstöra en hel dag,, som den har gjort idag.

Nu ska jag lägga mig o hoppas på en mysig dröm OM jag måste drömma.


Nighty night..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 7 september 2012 22:51


-Jag vill skilja mig från min fru!
-Jasså, varför då?
-Jo, hon är ute och ränner runt hela stan om nätterna...
-Neeej, va säger du? Är hon otrogen eller har hon problem med alkoholen???
-Neeeej....hon letar efter mig...

 

 

Av Anneli Gustavsson - 7 september 2012 20:34


"Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris du inte kan motstå."
Franklin Jones
 
 

Av Anneli Gustavsson - 6 september 2012 23:03

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards