Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2012

Av Anneli Gustavsson - 6 september 2012 15:59


"Alla världens storheter väger inte upp en vän."
 Voltaire
 
 

Av Anneli Gustavsson - 5 september 2012 21:45


Tidigare i kväll ringde jag till sonen, fast de va Liam som svarade..


Liam - Hej de är Liam

Jag - Hej Liam, de är din fammoo.

Liam - Vad gör du ?

Jag - Jag ringer till dig nu, vad gör du ?

Liam - Jag tittar på barntv.

Jag - Är de nåt roligt då ?

Liam - AAaaaa de är de.

Jag - Hur mår du då ?

Liam - Inte så bra , jag är sjuk

Jag - Har du feber ?

Liam - Naaeeee jag är förkyld.

Jag - Jaha men så tokigt, vi får hoppas att du blir frisk snart.. Har du varit på dagis ?

Liam - Nej jag är ju förkyld.

Jag - Javisst ja, så tokigt av mig.

Jag - Jag längtar jättemycket efter dig.

Liam - Men jag kan komma till dig nästa vecka.

Jag - Jaaaaa vad roligt, ska vi mysa då ?

Liam - Jaa fruktmysa.

Jag - Ja men då får du ju hjälpa mig att skära frukten.

Liam - Men var är min kniv då ?

Jag - Den har jag här, o ditt lilla skärbräde .. Men hjälper du mig då ?

Liam - Jaa de gör jag så myser vi sen.


När vi hade pratat en stund så orkade han inte prata med mig längre så sonen tog över hahaha.. 

Dom har varit/ är lite förkylda,, de är visst bara Nina som har klarat dig om jag förstod Marcus rätt.


Vi får se när Liam kommer o fruktmyser med mig, hoppas de blir snart.


Annars har dagen varit tråkig o värkande,, mindre roligt men så är de.


Dröm sött , va rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 4 september 2012 23:30


Vilken underbar dokumentär dom har visat på tv1... De handlade om en kille som va döv & blind.. När dom pratade med honom så använde dom sig av knackningar på hans fingrar,,, liknande alfabetet på ett tangentbord.. De va helt otroligt.  Han hade en söt liten fru som hjälpte honom, ja dom klarade allt tillsammans. 

Ett lysrör hade gått sönder i ena rummet, frun förklarade för honom hur de såg ut o hur han skulle göra o han gjorde de.. 


Hon visar o förklarar för honom hur de låter, hur de ser ut osv. Han tyckte om träd, att krama träden o "se" dom, ja känna på dom. Men de är ju hans sätt att se när han känner på saker o ting. 

Undra om han "ser" ,, känner de vi ser när vi tittar på saker o ting ?  Ser han barken ? Att han inte kan urskilja fäger de förstår jag ju men de  här lite större..


Hans fru "visar" honom kottarna o han luktar på dom, känner på dom. Hon säger åt honom att kasta kottarna o han har så roligt.. Han skrattade gott när han träffade fotografen i ansiktet, de va så härligt att både se o höra honom.


Frun tog med honom ut så att han skulle lära sig att ta sig fram själv, han åkte taxin själv till läkaren tror jag de var.  När hon mötte upp honom då han kom hem igen sa båda två att de va kallt o ensamt utan varandra. 


Han va med i en skrivartävling , men han vann inte o hans fru uppmuntrar honom o säger att hon är stolt över honom. Dom är jättegulliga mot varandra..  Han skrev även en pjäs o han har aldrig sett nån , han va så duktig. Jag är imponerad av hans sätt att leva, hans sätt att "se" på saker, att lära sig.


" Vi ska alltid vara tillsammans säger han till sin fru ,,, o hon svarar,, " De bästa vore om vi fick dö samtidigt ".


Vi är så snabba att döma andra ,, vi vet inte vad andra går igenom eller deras historia.. Tänk om vi kunde stanna upp o lyssna på andra, lära ifrån andra, förstå andra innan vi dömer...... 


OM ni inte såg den här dokumentären så gör de.. Den borde finnas att se på nätet. Den va helt underbar ♥



Av Anneli Gustavsson - 4 september 2012 17:56


De gick bra hos sjukgymnasten idag. Hon är jättegullig. Hon undersökte mig noga o såg att jag har ont. De är vä ben som min ischias bråkar med.. Jag har absolut inte samma reflexer som på hö benet, hon testade två ggr. Har mindre känsel på vä ben oxo .. De beror troligtvis på min ischias men de kan oxo vara ,, ja va fasen nu har jag glömt vad de heter.. Jag VET vad de heter men de vill sig inte just nu.. Jag kommer väl på se vartefter..


Jag fick några övningar som jag ska göra o de är inte lätt när musklerna har varit vilande i många många år. De gäller att få till dom nu så jag kan "bygga" upp dom rätt. De har ju som sagt va skett lite ändring då jag har gått ner 48 kg.. 

De kommer att bli lite träning på det här oxo, ja utöver dessa övningar o de ska faktiskt bli skönt för jag har ingen ork i kroppen längre. 

De blir ju så oxo när man har fibromyalgi.



 
Jag kan ju ärligt säga att de är skitsvårt att stå på alla fyra för jag får så ont i knäna o armarna, men jag tar de i min takt så ska de nog gå bra. Tänk er att jag ska låta magen hänga,, ja de är INGA problem att få den att hänga ståendes på alla fyra,, men sen ska du dra in naveln mot ryggen o de är inte lätt för magen vägar lite kan jag lova hahaha.. Jaja,, de blir som de blir =)



   


Måste ju säga att de känns skönt att även andra kan se/känna min smärta.. Ja att de märks så man inte gå o tror att man är en hypokondriker.. De syns ALDRIG utanpå,, men de känns desto mer .. 

Nu höll jag på att komma på vad de heter men de försvann lika fort igen.


Nu blir de kaffe o några pilleknarkare så värken lättar lite.


Puss I Pannan ♥




Diskbråck heter de ju för 17 =)) Kom jag på nu 30 min senare =)



Av Anneli Gustavsson - 4 september 2012 15:57


"Det är mycket lättare att vara kritisk än att vara rättvis."
 Benjamin Disraeli
 
 

Av Anneli Gustavsson - 4 september 2012 12:34


Tankar, lite snurr o ännu mer snurr va de inatt.. Jag hade så ont så jag kunde inte ligga ordentligt. De ska bli skönt att få komma till sjukgymnasten idag. De har jag nog aldrig tyckt innan.. Nåja, vi får se vad dom hittar på. Hoppas att de blir bättre nu med min ischias... O resten av kroppastollen oxo för den delen.. 


Ska strax ut med Teddy o sen ska han in till mormor,, han vill säkert ha en bulle av henne. 


Ha en bra dag allesammans.. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 3 september 2012 23:21


Varför händer vissa saker ?

Varför ska de finnas elände o en jädrans massa  S K I T  för ??


Jag har flera gånger undrat vad som har hänt med vissa människor som har funnits i mitt liv..

Hur mår dom ?

Vad gör dom ? 

Har de gått bra för dom ?


En som har kommit in i mitt liv några gånger har jag tänkt på lite oftare än andra som har funnits där. Den här personen har alltid varit snäll mot mig o min familj. Han älskade min mamma =)) 

Men de har många av mina vänner gjort/gör o de är jag så stolt över. 


Den här killen har dåliga odds mot sig, de har han haft i många år o de är så tråkigt. Jag har verkligen velat att de ska gå bra för honom. Har skällt x-antal gånger att han ska skärpa till sig, o han har pratat o lyssnat. DÅ ville han skärpa till sig, men de va nåt "starkare" som drog honom åt fel håll.  Vi kunde prata med varandra, ja vi hade faktiskt roligt när de va bra mellan oss.. Vi har aldrig varit ovänner tack o lov. 


Idag är den här personen illa ute. Han måste skärpa till sig annars kommer de att gå käpprätt åt skogen. Tänk om jag kunde ta alla som behövde under mina vingar o säga att allt kommer att bli bra........ 


Tänk om jag kunde påverka honom så pass så att de gick att få honom på rätt köl igen ( ja alla andra som oxo behöver hjälp ). MEN jag vet att de INTE går.. De är bara han själv som kan göra jobbet, tyvärr gav han upp för många år sen. 


Jag har skickat en hälsning till honom. Hoppas att han kommer ihåg mig trots att de är många år sen o mycket skit som har kommit i hans väg. 

Jag vill bara att han ska må bra o få ett bra liv som många av oss har. 


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 3 september 2012 20:00


"Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg."
Franskt ordspråk
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards