Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2011 23:19


Nu har Tilda varit här inne en stund, hon ska sova hos mormor inatt så dom har haft lite mys.


Vi pratade bla om hur hon o jag gick till Tomtens hus o spanade då hon va liten. 


Tilda - Jag trodde på din berättelse jättelänge..

Jag - Ja de gjorde du,, o de va helt underbart att ha den tillsammans.. 


Jag sa att nu kommer jag att ha den med Liam oxo o de kommer att bli så mysigt att gå där o spana efter Tomten o hans små nissar.


Innan ikväll bakade jag mina knäckebröd som jag älskar.. De är mitt godis,, ja jag vet att jag har tjatat om de innan men så är de ☺

Plåten stod inne i ugnen medans jag cyklade, plättlätt... För att inte tala om gott. 


Tidigare ikväll när jag pratade med sonen så sa han nåt till mig som jag har funderat på ett par dagar nu..  De gäller lite träning. 

Igår pratade jag med en kompis om att gå ut o gå lite,, då tänkte jag för mig själv sen att man skulle kunna ta rundan upp till berget.. 

Precis så sa Marcus oxo,, o de blir en helt annorlunda träning mot bara cyklingen.. 


Jag ska försöka mäta hur långt det är fram o tillbaka.. 

Nåt som jag behöver oxo är gympaskor, träningskläder av något slag o gärna en stegräknare som räknar lite olika viktiga saker.


Nu ska jag "svulla" med lite go vattenmelon, några jordgubbar o ett par knäckebröd ☺



Learn all the rules... and then break some.

Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2011 20:56


Jag kämpar o sliter som ett jävla djur med vikten, träninge o maten. Jag Vill verkligen gå ner ca 20 kg till o jag SKA kämpa oxo... Jag vill inte ge upp, jag SKA inte ge upp...........


Men varför måste en del människor Alltid tala om vad Jag stoppar i Min mun ?

Jag vet vad jag äter, jag vet hur mycket jag tränar o jag ta mig fan att de kostar i kalorier det Jag sätter i Mig...............


Det gör bara så ont att Jag inte kan få smaka nåt som Jag Inte brukar äta,,, bara en liten bit,, jag vet att det kostar oxo den lilla biten.. MEN låt Mig får ta den !!!


Jag blir bara så lessen o vill slippa alla kontrollanter.............


Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2011 20:11


Heliga makaroner ,, svetten sprutar om mig.. 

Jag säger hela tiden att de är så jobbigt så jag vill ge upp, men jag har inte gjort de hittills... Hela första kvarten va skitjobbig,, jag hade mjölksyra i benen så jag höll på att börja tjuta för jag ville verkligen cykla klart...


Jag Klarade ju de idag oxo yeees


De blev som vanligt   10, 1 km   på  30 min     369,3 försvann den här gången



BloggRegistret.se

Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2011 18:52


Har precis pratat med sonen o mitt lilla barnbarn.. Liam va inte så pigg på att prata, han lät sjuk så Marcus tog febern på honom.. 

Den korta stund han tillät kom tempen upp till 38,7 tror jag de va.


Stackars liten knott.. Han är precis som Marcus,, sjuk Ofta. Jämt hög feber o förkyld.. Men Marcus va även ett öron/hals barn o de är inte Liam tack o lov..

De räcker med det som är.


Vi pratade i alla fall om att när han kommer till mig nästa gång ska han bada i poolen ,, vi ska äta glass o mysa. 

Sen ska han hjälpa fammoo att gå ut med Teddy, han ska hålla i kopplet o då ska vi gå bort till Tomtens hus.. 

Jaaaa, Tomten bor faktiskt här jämte fammoo ,,, inte illa va ☺


Nä, nu blev de mörkt igen.. Måste skynda mig ut med Teddy innan det börjar ösregna igen. Förbanade väder.


Ha en mysig kväll allesammans.


Puss I Pannan  ♥ 


     



(bilderna har inget med tomten att göra)


BloggRegistret.se

Av Anneli Gustavsson - 17 juni 2011 14:36


Ja då sitter jag här inne i min lgh med gott samvete.. Jag behöver inte känna att jag ska vara ute när de är fint väder..Nä då.. 

Varför inte de ?  JO för att de ÖSregnar,,, här i Småland har vi inget fint väder. Vi tar de som blir över så att Ni andra ska få njuta o ha de riktigt gott ☺


Allvarligt, nu är de för jävla tråkigt väder. Visst de va uppehåll o solen tittade fram lite igår, men hallå lite mer tjusfullare väder kan vi väl oxo få ???


De är så trist nu för jag känner att jag vill vara ute, gå ut o gå, röra på mig. Inte sitta inne o önska mig fint väder. 


Ska snart in till mamma o äta lite middag,  Linus , Tilda o svågern Peter kommer dit oxo.. 

I morgon kommer syrran o Sanna hem från Turklandet. Dom har haft fint väder hela tiden tack o lov.. De hade varit tråkigt om dom hade haft samma väder som oss här ( i småland )


Vi får hoppas att dom tar med sig lite av de fina vädret. 


Jag vaknade tidigt i morse av att jag råkade sparka till Teddy (hunden) så han blev lite lessen på mig. De är väldigt sällan som sånt händer som tur är. Jag älskar när han sover i sängen med mig ☺


Nu ska jag fylla på muggen med lite gott kaffe. Ha en bra o regnfri dag.. 


Puss I Pannan  ♥


 

Modellerna är grannarna Milton o mamma Jennie ♥



BloggRegistret.se

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards