Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2011

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 00:39


Ja nu tar jag natt.. Ska lägga mig o titta på Lovligt byte med Mel Gibson o Goldie Hawn.. Jag gillar den filmen, även att jag har sett den x-antal gånger..


Hoppas ni snarkar gott nu, så ses vi någon gång under dagen =)


Puss I Pannan ♥



 

Liten sover gott.....


Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 16 september 2011 23:32


 Igår eftermiddag tog jag med mig kameran ut. De finns inget nytt att se men jag älskar ju att fota alla moln... Dom är så fina, så tjusliga så..

Titta på molnen så ser ni skillnaden på färgerna, hur det bryter av i kontrasterna.


Jag skulle kunna gå ute hur länge som helst o bara titta,, ja om de inte vore för att jag blir så förbenat yr i huvet av att gå o titta rakt upp hela tiden =)

   

         

Av Anneli Gustavsson - 16 september 2011 20:30


När jag va på väg in till stan,, ja jag va vid Norrahammar så hade jag en bil framför mig. Den här bilen kör i ca 35 km på en 50 väg.. Jag ligger bakom o försöker hålla avståndet, men bilen framför mig kör så ojämt så jag börjar bli lite smått förbaskad men jag gör inget utan saktar snällt ner. 

Jag ökar farten o saktar ner, ökar o saktar ner. Så håller den bilen på. När jag äntligen blir av med den bilen så kör de ut en annan dåre framför mig o den kör bara i ca 50 på en 70 väg. 


Jag håller mig lugn o håller avståndet. Även den här bilen kör väldigt ojämt, han saktar in, ökar upp till 50 o saktar in o så håller han på .. Då tröttnar jag o svänger av till höger vid Råslätt, där har jag hela vägen för mig själv.. Ja inte riktigt men dom som kör där håller hastigheten o allt flyter på. 


När jag kommer vid Ljungarum så får jag en bil bakom mig o på den bilen står de Topiro ,, en silverfärgad bil. Han kör lite vingligt så jag kollar lite i backspegeln för jag vill ha lite koll på den.


Rätt som de är så svänger Topiro bilen ut över andra körfältet så de nästan blev en riktig jädrans smäll. De va såååå nära. De va precis som att den som körde bilen somnade till eller nåt för när han upptäckte att han va över på andra sidan så sneddade han över på rätt sida igen. 

Detta va då när jag åkte in vid halv 3-tiden. 


När jag åker hem så tar jag vägen över Råslätt, ja jag tar alltid den vägen. Jag hade kört en liten stund när en silverfärgad bil dyker upp bakom mig. Jag såg att de va en ganska ung kvinna som körde. Hon va ensam i bilen som tur va.


Hon körde upp i häcken på min bil, ja ok mammas bil. Jag höll min hastighet på 70 km... Höll mig rakt o på min sida, så de va inga konstigheter alls.. Inte mer än att hon kunde Inte hålla avståndet o sånt blir jag riktigt förbannad på för de räcker med 1 sekund sen är de kört.


Jag bromsade in så hon blev hysteriskt o började hytta med näven i bilen,, jag bara loooog o körde som jag gjort innan.

Hon gasade på som en dåre  o körde om mig. Hade hon mött en bil så hade dom smällt. 

Bara några sekunder längre fram så åker en moppe på vägen, de va en ung tjej o hon körde intill kanten.. 


Men den här kvinnan gasade på o dundrade om moppen,, ja hon va så nära moppen så tjejen blev rädd.

Tjejen på moppen hade tur att inget hände. Jag hade oxo tur att inget djur dök upp framför min bil så jag slapp tvärbromsa för då hade jag fått besök i skuffen. De hade inte varit trevligt alls.


Ofta så säger man när andra ska ut o åka att DOM ska köra försiktigt.. Men de gäller inte bara en själv, utan de är andra som är farliga i trafiken..


MAO ,,, Håll alltid ögonen öppna o håll framför allt avståndet.


Av Anneli Gustavsson - 16 september 2011 19:46


Då har jag varit på A6 idag. Jag stressade runt som en galning för jag behöver verkligen få tag i lite kläder, skor, födelsedags present till Liam o lite annat smått o gott. 


Jag lämnade tillbaka 2 jumprar som mamma hade köpt o provade en storlek mindre, men dom är så konstiga i formen.. Nästan fyrkantiga o de är inte snyggt, annars va jumprarna fina. 


Fyndat ?? NÄÄ inte jag.. Jag hittar Aldrig något som är billigt. 

Om vi börjar med skorna så va jag ute efter lite finare, stilrena svarta pumps.. Då ska jag inte behöva gå på styltor för de klarar jag inte av vare sig de gäller balansen eller värken...

Till slut hittade jag ett par svarta Utan klack, jag provade dom o dom va sköna.. Däremot va de inget skönt pris på dom. 500 kr............. Sådär, plättlätthittatsommanbara döööör när man ser prislappen.. Men jag behövde ett par så nu har jag ett par fina..

(klicka på bilden för att få dom större)


 


Jumprar, byxor allt jag såg,, ok de va inte mycket snyggt jag hittade. 

Tex på KappAhl så fanns de bara en väldigt ung oerfaren tjej som för övrigt stank armsvett så jag höll på att börja hulka som kunde hjälpa mig, o hon kunde inget tyvärr. 

Jag gick där ifrån till nästa butik o nästa o nästa. Jag gick tillbaka till KappAhl igen o pratade med en annan kvinna som stod i kassan. Hon har jobbat där länge så jag förklarade när hon frågade vad jag hade för storlek att jag inte riktigt vet de för jag har gått ner i vikt. 

Hon frågade hur mycket  o jag berättade lite kort om op osv. Hon va så gullig, hon tyckte de va så roligt för min skull o hon sa flera gånger att jag va så fin i ansiktet. Hon sa att många gånger när man går ner i vikt o har varit jättestor så kan de vara svårt att få ansiktet att "hänga" med o det stämmer.. Ja hon berömde mig flera gånger, men vi hittade inga kläder som passade,, eller rättare sagt jag ville ha.


Jag gick till apoteket o fixade lite sen gick jag till H&M o kollade på ett läppstift.. De är ju en hel djungel med allt jämt o ständigt. 

Men jag sa att jag ville ha ett som sitter kvar o inte smetar ut så tjejen visade mig ett o de slog jag till på.  119 kr............ Haaaa de drabbar ju INGEN fattig .....



När jag provade läppstiftet innan o slickade på de så smakade de typ som en våtservett , som en spritpenna luktar.. Ja de är som att måla läpparna med en spritpenna.. Men de smetade inte så de va absolut ok.


   

Här har jag försökt att vara lite fin =))) Första bilden är bara med läppstiftet, andra bilden så har jag tagit på lite läppglans över. 


Undra om de är nåt bra på tv;n ikväll ? 

Det blev inget med Liam tyvärr, jag såg fram emot de.. Men de får vi ta en annan gång. 


Ha en mysig kväll, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan  ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 16 september 2011 13:16


Telefonen ringde innan o jag svarar.


Jag - Hallå

Liam - Får jag sova hos dig i dag fammoo ?

Jag - Vill du sova hos mig ?

Liam - Jaaa

Jag - Ja de får du gärna. 

Liam - Jaa

Jag - Men jag måste in till A6 först så de får bli lite senare.


Jag hör Nina i bakrunden , hon frågar om de går bra o de gör de bara de funkar för henne om han kommer lite senare tex 17-18 tiden. O de gjorde de ju.


Så ikväll ska jag bli med barnbarn igen. Kuvl kuvl... 


Jag måste bara in o byta ett par jumprar som mamma handlade hem till mig igår som va lite stora =))))


De har blivit lite sent idag bara för att jag har legat o försökt bli av med värken, så jag sitter nu o dricker mitt kaffe o har precis ätit en banan. 


Så jag ska strax åka iväg. Sen lovade jag Liam att handla hem lite glass o lakrits så de får jag inte glömma för vi ska ha myyyys... 


Nä nu har jag inte tid att sitta här för jag måste skynda mig hem till trollet ska komma...

Näää jag måste inte,, jag vill skynda mig hem de är stor skillnad...


Trevlig helg go vänner, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥


Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 15 september 2011 23:10

Jag fick till några bilder till på flugan igår kväll. Han låg på rygg o snurrade sen traskade han på en gammal byrå..

Jag hade fått in en smäll med flugsmällaren men han dödde inte, utan han blev lite groggy istället en stund innan han flög iväg igen.

Den va så äcklig så äcklig.  O den flög o krockade med taket hela tiden,, korkade fan =))


       

Av Anneli Gustavsson - 15 september 2011 20:10


Ja då va de dags för Robinson.  Kvällen går ganska sakta dubbelgääääsp.. 

De är inget mer bra på tv;n sen.. Får se om de blir en till film, om jag orkar sitta eller så kanske jag lägger mig. 


Filmen jag såg innan va ok men inte mer..  De va skönt att ha nåt att se på i alla fall. 


Herregud, nu pillade jag så jag har fått jättestor text.. De går alltid lätt att ställa till med oreda o lite svårare att fixa till de =))


Nu ska jag kolla på Robinson.. 


Måsta Paolo skriiika så förbannat hela tiden ??


Toodles ♥

Av Anneli Gustavsson - 15 september 2011 17:52


Nu sitter jag i soffan med en kudde o försöker slappna av från min jävulska värk. Jag tänkte att om jag ser en film så får jag lite annat att tänka på så jag ska se  En sommar med Göran tror jag den heter ? Jag orkar inte resa på mig o kolla om den heter så. Den har bara hållit på en liten stund.


Har pratat med svärdottern o trollet oxo. Dom mår bra, så de är skönt. De är roligt att prata med Liam i telefonen även att de hörs ganska dåligt för han lägger mig på olika ställen o går en bit ifrån telefonen. Innan skulle han stoppa ner fammoo i pappas strumpa som han hade på sig =)

Vi bestämde i alla fall innan vi la på att nästa gång han kommer hit ska vi titta på Musse, då ska han få äta glass o fammoo ska köpa hem laktrits.. Så de får jag inte glömma ,, de är jätteviktigt.


De har busringt på min dörr oxo.. De finns bara en rackarunge som gör sånt.. Jag hörde dom så fort dom öppnade dörren i trapphuset, dom smyger inte utan dom dundrar på som de gällde livet.

Pling pling,,,, sen hör man hur dom springer iväg. Jag väntade ut dom en gång till,, precis när dom skulle ringa på dörren så öppnade jag o dom försökte springa ifrån mig. Men de kunde dom inte... Lukas han skrattar så gott så man blir bara så glad i hela kroppen..

Hans kompis frågade om jag hade kvar några snöbollar, så dom fick dom sista. Nu har jag inga kvar. 

Dom trodde att jag kunde göra nya,, nu alltså men jag förklarade att jag måste spara från vintern så dom kan inte få förrns nästa sommar. 


Jag looooovade dom att spara snöbollar så de får jag inte glömma =)


Nu ska jag slappna av lite, för nån medicin fick jag inte när jag ringde vc . suck.

(värktabletter har jag, men jag behöver för muskelavslappandet)


Puss I Pannan  ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards