Mitt Nya Liv

Alla inlägg under september 2011

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2011 21:00


Jag ska äta lite sen ska jag lägga ut några bilder på min besökare som jag hade för en liten stund sen.. 


Jag lovar att besökaren gav mig rysningar  =)


Don´t miss it !!!



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2011 17:30


De har jag glömt att säga,, ja jag har sagt innan att jag har någon som besöker mig titt som tätt. 

Men härom kvällen så smällde de i mina köksluckor, inte hårt utan sådär lite som när man tappar taget om handtaget precis innan du hinner stänga luckan.

Så lät de flera gånger. 


Har ni märkt att ni har nån som besöker er ?



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 18 september 2011 15:30


         


Nu skulle man kunna ta med sig dusch cremen ut o duscha av sig så som det regnar. De är inget roligt väder, jag vill kunna gå ut.


Härom dan så kände jag en sån smärta i min häl, som när man drar i en dragkedja snabbt ziiiiiip så kändes de i mitten på hälen upp mot vaden  i ett par centimeter. 


Nu gör de ont till o från när jag går på foten. 


2 gånger har jag gått sönder min fot, man kan göra de om de vill sig illa  o de gör riktigt ont. Första gången visste jag inte om att jag hade fått en liten spricka förrns en rtg visade detta, o då va de dags för andra gången.. 


Nu är de snart dags att berätta det som ska hända.. De är nåt som jag längtar efter jättemycket. 

De är inte ens 2 veckor kvar. Jag återkommer mer om de när det börjar närma sig =)))


Men först så är de ju trollets födelsedag den 24 sept, men vi ska dit på söndagen o fira honom så de längtar jag oxo efter.


Nu ska jag ta mig nåt att äta så jag inte magrar av alltför mycket =)

De är ingen risk, här får jag kämpa.


Ha en bra söndag, simma lugnt.


Puss I Pannan ♥



( dessa hjärtan gjorde jag en dag när jag hade tråkigt )


          




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se


Av Anneli Gustavsson - 18 september 2011 00:04


Sitter o tittar på Tequila sunrise,, jag gillar den filmen. Den har jag oxo sett ganska många gånger.


Till detta så gottar jag mig med mina nybakta knäckebröd, äppel/päron skivor med pressad citron över. 


Mmmm de är livet de.. 

Slå de om ni kan =)


Puss I Pannan  ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se


Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 22:09


Har suttit o tittat på filmen som gick på trean, jag har sett den innan men jag tycker att den är helt ok. 

De blir allt lite tårar på slutet när dom säger att bruden ska dansa med sin far, o tjejens egna pappa kommer dit o dansar med dottern. Suck =)


Jag har ju tittat på lite foton som jag har o de är helt otroligt vad jag har ändrat mig. Ja de är ju givetvis pga åldern, men jag tänker först o främst på min fet-vikt.

De är ju värken som har ställt till de så att jag har gått upp i vikt. Sen är de självförvållat dom sista åren o de är inte klokt hur illa de kan bli/gå.


Jag har aldrig tyckt om att vara med på bild även på min smala tid. Jag har försökt att komma undan in i de sista. 

Men nu sen jag har gått ner så mycket i vikt (48 kg) så har jag sagt att jag själv måste vara med på bild om jag ska fortsätta att lägga ut andra ,, punkt slut.


Detta va sommaren -90, då jag o en jobbarkompis åkte till Palma Nova i en vecka. De va den värsta veckan jag har varit med om. De va första gången som jag lämnade Marcus så länge, han va då bara 5 år. 

När jag ringde hem varje kväll så grät jag innan jag skulle prata med honom. De va hemskt o jag sa att jag aldrig mer skulle resa utan honom o de har jag inte gjort heller.   Nu skulle jag inte bry mig för nu är han ju vuxen =)


Hur som helst så va den resan hemsk på många sätt som jag inte kan gå in på här, så de va tur att de fanns lite snygga killar att prata med o hålla om ... 


Nu kommer lite foton från den veckan, jag hade inte så många. O jag har fått fota dom för min scanner funkar inte.. 


 

Ja då börjar vi väl med en dagenefter bild =)


   

Här satt vi på balkongen o drack lite gott innan vi skulle ut på natten.. Om ni tittar ordentligt på fotona så ser ni att jag hade skrattgropar som idag börjar träda fram lite lätt igen =)  Dom hade jag helt glömt bort hahaha


   

Här va vi inte på ett disco.. Ser ni min tjusiga väska ?  Ja på den tiden va den modern...  Som ni ser så hade jag permanentat hår,, det har jag Inte idag. Jag lovar... De är mina egna krullor... Jag kommer även ihåg det läppstiftet jag har på mig, jag älskade de.


   

Bild nr 1, han va helt galen.. Ja inte bara i mig utan alla andra. Han skulle ha mig men jag sa nej tack. 

Bild nr 2.... Han va så snygg,,,, sexig oh lala.. Jag kommer inte ihåg vad dom heter. Men han så kramig o gosig =)


 

Tvätta händerna är viktigt efter ett toabesök.. Detta är nog den enda bilden som jag är nöjd med.. Jag gillar den här bilden. 

På den tiden tyckte jag att jag va tjock o jag bantade för fullt.. De va här som jag började jojo-banta... 

Gör Inte De !!!


Jaha nu har jag bjudit lite på mig själv igen. Hahaha man kan ju tro att jag har börjat älska de jag ser =)


Nä så illa är de inte, jag har börjat accepterat de jag ser. 


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 20:18


Nu har jag bakat knäckebröd, de va faktiskt längesen som jag gjorde de. Jag är inte lika hysteriskt sugen på dom längre, men dom är så supergoda.


Jag vet att jag har visat bilder o lagt ut recept innan men jag gör de igen ifall de är nån som blir sugen ..

De är så smidigt, inget svårt alls. Jag loooovar.


Knäckebröd   150 grader i mitten på ugnen i ca 30 min. De är olika från ugn till ugn men det lär ni er direkt.


2 dl majsmjöl

1 dl solrosfrö

1 dl sesamfrö

½ dl linfrö

½ dl rapsolja

2 dl kokhett vatten

Flingsalt både i smeten men även på den utkavalde smeten.


Blanda först dom torra varorna, sen är de bara att ta i resten. Flingsalt tar ni en nypa eller två av.


 

Alla torrvaror blandas.




I med oljan


 

Det kokheta vattnet..

Va förstikta när ni rör om , tänk på att vattnet har kokat.


  

Har ni en vanlig ugn så delar ni upp smeten i 2 delar. Har ni värmelufts eller större ugn så får ni plats med hela smeten.


 

Kavla ut mellan två smörgåspapper.. 


 

De är inte alltid lätt att få smeten jämn utan att "hjälpa" till lite. Vik in kanterna o fortsätt...


 

Jag jobbar hellre med händerna för de är mycket lättare att få ut smeten till kanterna, sen blir smeten mycket tunnare... O du får jobba som f-n så du slipper träna överkroppen =)


 

Ibland vill pappret "knyckla" ihop sig. Då är de bara att "lyfta" upp de försiktigt från smeten o lägga tillbaka de igen o fortsätta att jobba ut den mot kanterna som innan.

Av en sats blir de 2 plåtar, hur många bitar de blir är beroende på hur små / stora du gör dom.


 

Voila ,,,, nu är dom klara att äta.. Njut o må gott mina vänner..

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 17:30


Inatt har jag varit i Ukraina ( jag har aldrig varit där ) ,, fråga mig inte hur jag hamnade där för de vet jag inte.. Inte mer än att jag skulle hjälpa några familjer att få de lite bättre. De va bara de att när jag va i Ukraina o gick utanför dörren så hamnade jag i Japan ett kvarter bort.  De va fullt med folk överallt. De va så jobbigt o stressande att bara gå utanför dörren, de snurrade i huvet o jag fick ångest.


De räckte att gå in igen så va jag tillbaka i Ukraina.. De fanns ingen som helst trygghet. Landet utsattes för attacker , dom blev beskjutna o jag höll på att stryka med.

Mamma va orolig för mig så hon flög till mig så när vi sitter o pratar i ett litet rum så kommer stridsflygen o bombaderar oss. Jag satt några meter från mamma o dom andra. De va bara där jag satt som  de bombaderades o jag kände "dragen"  o hur jag blev träffad, som små köttsår..


Jag skulle försöka skydda alla barn som fanns där. Dom födde barn som andra föder upp katter o bara slänger iväg dom. Ingen tog hand om dessa barn så jag kände att jag inte kunde låta bli. Alla kom springandes till mig o sökte skydd o tröst.

Jag gjorde allt jag kunde för dessa barn. Jag hade fått i uppdrag att se ut några av barnen som skulle få följa med hem till Sverige för att få ett bättre liv. 

Jag lovar, att de va fruktansvärt att JAG måste bestämma nåt sånt. Jag vet inte hur jag valde ut några, men jag gjorde de i alla fall.


När vi sitter i detta lilla rum o pratar så hör jag hur rösterna ökar i rummet jämte oss. Jag smyger mig in dit o ser hur folk sitter o gestikulerar ( vet inte hur de stavas) o pratar väldigt högt. Jag ser nån jag känner igen o blir lite glad, jag tar mig till honom o vi börjar prata. 


Helt plötsligt så börjar han flirta med mig,, ja detta är en kille från skoltiden. R H o jag hade varit förälskad i honom jättelänga, men han dissade mig pga att jag va så fet.

Han försökte förklara att de inte berodde på mig utan på honom. Nu frågade han mig om jag va sjuk eftersom jag hade gått ner så mycket i vikt ? Jag förklarade för honom att jag hade gjort en operation o att jag hade gått ner 48 kg.. 

Han blev helt till sig o började kramas o ville pussas. Men jag nåt i stil med att jag har hela tiden varit samma människa, jag är bara lite mindre nu. Varför är de så viktigt med utseendet ?


Jag hann inte få nåt svar på de för dom började bomba igen o givetvis så gjorde dom de precis där jag var. Jag fick nya sår o de gjorde fruktansvärt ont. Jag känner hur hur de exploderar inom mig. Ja de känns precis likadant som dom nätterna jag har drömt om att jag har blivit skjuten. Jag VET hur jädrans ont de gör.. 


Allt detta snurrar på på bombaderande plan, barn som behöver hjälp o R som vill fortsätta träffa mig när vi är hemma i Sverige. 


Tillslut kan vi smyga iväg o komma till en säker plats så vi kan ta oss ombord på planet som ska ta oss hem.. 

Väl hemma så hade jag gjort iordning lite leksaker, kläder mm som barnen skulle ha. Dom hade även fått egna rum hos mig som jag hade gjort så mysiga.

Jag hade tagit fram mina egna gamla dockor som jag hade som liten ( dom har jag inte var ) så dom fick klä på mm. 

Den ena dockans huvud passade inte till den kroppen som hon hade fått o det barnet blev förtvivlat o trodde att dockan hade fått en slags förbannelse över sig.

Försök att förklara detta på "Ukrainska" om ni kan ,, jag kunde inte de =)


Jag vet inte mer av den här drömmen.. Jag har varken varit i Ukraina eller Japan, jag har inte blivit beskjuten av några stridsplan. 


Ja de kanske inte är så konstigt att jag är så trött när jag vaknar på morgonen, eller framåt förmiddagen. 

Jag lägger mig oftast en stund till när jag har varit uppe o ätit frukost.


Har ni drömt nåt inatt ?  Slår ni mina sjuka drömmar ? 

Man kan nästan tycka att jag borde spärras in, att nåt är helt galet =)


Puss I Pannan ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 14:12


Sitter här o gäspar o njuter av mitt kaffe. Funderar på vad jag ska göra med den här dagen ?!....


Jag vet vad jag Behöver göra i alla fall o de är att fixa till köket, lägga in alla foton som jag har tittat på om o om igen. Bädda sängen som jag inte har orkat göra än =)


Frågan är vad jag vill göra ?

Jag vill fixa till köket, plocka undan mina foton o bädda sängen. 


Sen tänkte jag baka lite knäckebröd, se en film o ligga i soffan o bara ha de gott.


Ska även gå ut med Rohdes hund Eddie o en annan liten pudel Sabina. Men de är bara för en liten kiss så de är inga problem.


Vad ska ni hitta på idag ?  Har ni några måsten ?

Eller ni kanske bara ska "vara" o ha de riktigt gott ?...


Ska skriva om min hemska natt sen.


Ha en bra dag allesammans.


Puss I Pannan ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards