Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Mardröm / Dröm

Av Anneli Gustavsson - 17 september 2011 17:30


Inatt har jag varit i Ukraina ( jag har aldrig varit där ) ,, fråga mig inte hur jag hamnade där för de vet jag inte.. Inte mer än att jag skulle hjälpa några familjer att få de lite bättre. De va bara de att när jag va i Ukraina o gick utanför dörren så hamnade jag i Japan ett kvarter bort.  De va fullt med folk överallt. De va så jobbigt o stressande att bara gå utanför dörren, de snurrade i huvet o jag fick ångest.


De räckte att gå in igen så va jag tillbaka i Ukraina.. De fanns ingen som helst trygghet. Landet utsattes för attacker , dom blev beskjutna o jag höll på att stryka med.

Mamma va orolig för mig så hon flög till mig så när vi sitter o pratar i ett litet rum så kommer stridsflygen o bombaderar oss. Jag satt några meter från mamma o dom andra. De va bara där jag satt som  de bombaderades o jag kände "dragen"  o hur jag blev träffad, som små köttsår..


Jag skulle försöka skydda alla barn som fanns där. Dom födde barn som andra föder upp katter o bara slänger iväg dom. Ingen tog hand om dessa barn så jag kände att jag inte kunde låta bli. Alla kom springandes till mig o sökte skydd o tröst.

Jag gjorde allt jag kunde för dessa barn. Jag hade fått i uppdrag att se ut några av barnen som skulle få följa med hem till Sverige för att få ett bättre liv. 

Jag lovar, att de va fruktansvärt att JAG måste bestämma nåt sånt. Jag vet inte hur jag valde ut några, men jag gjorde de i alla fall.


När vi sitter i detta lilla rum o pratar så hör jag hur rösterna ökar i rummet jämte oss. Jag smyger mig in dit o ser hur folk sitter o gestikulerar ( vet inte hur de stavas) o pratar väldigt högt. Jag ser nån jag känner igen o blir lite glad, jag tar mig till honom o vi börjar prata. 


Helt plötsligt så börjar han flirta med mig,, ja detta är en kille från skoltiden. R H o jag hade varit förälskad i honom jättelänga, men han dissade mig pga att jag va så fet.

Han försökte förklara att de inte berodde på mig utan på honom. Nu frågade han mig om jag va sjuk eftersom jag hade gått ner så mycket i vikt ? Jag förklarade för honom att jag hade gjort en operation o att jag hade gått ner 48 kg.. 

Han blev helt till sig o började kramas o ville pussas. Men jag nåt i stil med att jag har hela tiden varit samma människa, jag är bara lite mindre nu. Varför är de så viktigt med utseendet ?


Jag hann inte få nåt svar på de för dom började bomba igen o givetvis så gjorde dom de precis där jag var. Jag fick nya sår o de gjorde fruktansvärt ont. Jag känner hur hur de exploderar inom mig. Ja de känns precis likadant som dom nätterna jag har drömt om att jag har blivit skjuten. Jag VET hur jädrans ont de gör.. 


Allt detta snurrar på på bombaderande plan, barn som behöver hjälp o R som vill fortsätta träffa mig när vi är hemma i Sverige. 


Tillslut kan vi smyga iväg o komma till en säker plats så vi kan ta oss ombord på planet som ska ta oss hem.. 

Väl hemma så hade jag gjort iordning lite leksaker, kläder mm som barnen skulle ha. Dom hade även fått egna rum hos mig som jag hade gjort så mysiga.

Jag hade tagit fram mina egna gamla dockor som jag hade som liten ( dom har jag inte var ) så dom fick klä på mm. 

Den ena dockans huvud passade inte till den kroppen som hon hade fått o det barnet blev förtvivlat o trodde att dockan hade fått en slags förbannelse över sig.

Försök att förklara detta på "Ukrainska" om ni kan ,, jag kunde inte de =)


Jag vet inte mer av den här drömmen.. Jag har varken varit i Ukraina eller Japan, jag har inte blivit beskjuten av några stridsplan. 


Ja de kanske inte är så konstigt att jag är så trött när jag vaknar på morgonen, eller framåt förmiddagen. 

Jag lägger mig oftast en stund till när jag har varit uppe o ätit frukost.


Har ni drömt nåt inatt ?  Slår ni mina sjuka drömmar ? 

Man kan nästan tycka att jag borde spärras in, att nåt är helt galet =)


Puss I Pannan ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

 
 
Andersonskan

Andersonskan

17 september 2011 21:06

Undrar...läser du nyheterna i tidningar och ser på tv....då förstår jag att du kan drömma sånt...
Den kanske betyder att du ska hjälpa några flyktingbarn ...eller nåt? Du har kanske en uppgift som väntar på dej...nånstans :):)
Hoppas du drömmer vackra drömmar i natt. kram


http://andersonskan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 september 2011 21:23

Nä jag har slutat med alla nyheter både i tidningen o på tv;n.. Visst råkar man väl se nåt ibland men jag klarar inte av de. De räcker som de är.

Ja du,, jag hjälper gärna till om jag kan . De är så skönt att kunna hjälpa andra.

Ja inatt vill jag ha mysiga drömmar eller inte komma ihåg dom =)

Dröm sött Puss I Pannan o kramen ♥♥♥

 
Helena

Helena

17 september 2011 22:05

Vilka konstiga drömmar du utsätts för..Jätte konstigt,men ibland blir allt knasigt och man vet inte varför..
Jag brukar komma ihåg vad jag drömmer men inte nu på ett tag faktiskt,kanske för jag sovit så dåligt på slutet så jag inte hunnit ner i drömmarna värld,,haha
Ändring på det nästa vecka..då ska här sovas:)!!
Hoppas du får drömma sött i natt
sänder över lite kramar

http://hea71.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 september 2011 22:51

Ja dom är hemska, de gör inget att jag kommer ihåg dom så men när de är så läskiga detaljerade mardrömmar så blir jag helt slut.

Jag sover ju oxo dåligt, men jag hinner i alla fall att drömma. Jag är uppe o går pga värken flera ggr/natt..

Nä inatt får de vara goa drömmar annars kan de kvitta..
Hoppas vi får drömma sött båda två..
Kram kram ♥

 
Tjocka Tanten

Tjocka Tanten

18 september 2011 08:08

Vilka drömar du har, jag kommer knappt ihåg några. Jag köpte en drömfångare för många årsen, när Currgömma (Hur det nu stavas) butiken fanns i stan... den bränner alla mina drömmar. Jag har bara haft en ända mardrömsliknande dröm sen jag skaffade den... om det är drömfångaren eller om jag inte är den typen som har mardrömmar kan jag inte svara på. Men Nordamerikas indianer kan inte ha fel :0)
Krameli kram

http://tjockatanten.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

18 september 2011 16:17

Drömfångare är fina, jag har alltid velat ha en men det har inte blivit av att jag har köpt nån. Får se om de blir av =)

Va glad för att du inte har såna mardrömmar för de är så jobbigt.

Hoppas du är piggare idag. Ha en bra dag kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 8 maj 12:30

  Den 4e april kl; 12;30 prejade en buss upp mig på en trottoar. Det var 2 bilar efter bussen o jag såg hur bilen precis efter bussen tog sig för huvudet o undrade hur det skulle sluta ? Han tryckte upp mig på trottoaren o det var uppskottat snö ...

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 7 maj 20:15

  Natten till 6e april blev jag så sjuk. Jag vaknade vid 4-5 tiden av att jag frös så jag skakade, jag trodde att jag hade mitt fönster öppet i sovrummet men det hade jag inte. Jag hade ju precis haft lillknas hos mig o vi hade varit inne i stan o ...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 3 maj 19:45


      "Hustrun tittade sig själv i spegeln och frågade sin man:   Älskar du mig fortfarande.? Mannen svarade: Jodå!     Men är inte min kropp densamma som när vi först träffades? Nej, det märkte jag inte, mannen svarade. Hon la...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 2 maj 18:00

    En präst, en lärare, en hockeyspelare, en student och den nuvarande statsministern Ulf Kristersson befann sig i ett flygplan som höll på att störta och det fanns bara fyra fallskärmar för dem att dela på.   Läraren slet snabbt åt sig...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 2 maj 15:15

  Hur ända in i helsike tänker dom ?    Det är inte polisen som godkänner detta för man har yttrandefrihet så det behövs en lag som gör att detta inte får hända.    Men att inte dom kan gå in ändå o säga NEJ när det är som det är i världe...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards