Mitt Nya Liv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 18:25


Innan när jag o Teddy va ute på en lull-lull promenad så fick jag kämpa på . Ja nu har jag ju inte gått på flera dagar igen pga värken..

Teddy han trippade iväg som bara den o jag försökte hänga på,, i normala fall så har jag inga problem att hänga med ....


Jag träffade först på Sanna,, hon sa att de va bra att jag hade hunden annars hade hon inte känt igen mig =)

Hon tyckte att de va bra kämpat av mig, o hon tappade nästan hakan när hon fick reda på att jag Inte hade permanentat håret,, utan att de hade blivit så efter min gastric bypass operation.


Lite längre fram på promenaden så träffade jag på Eva o Lovisa med deras hundar. Dom va så söta o Teddy blev kär direkt.

Blev stående där o pratade bort en stund oxo. Eva sa att de är bra jobbat av mig,, o jag blir ju såååå vansinnigt glad så fort nåt säger nåt sånt till mig.


Jag vågar nu ta åt mig av alla goa snälla underbara ord som sägs. Jag vågar se folk i ögonen utan att behöva känna mig som en skit. Jag vet att jag har rätt till att både synas o höras nu.

Jag vet att jag oxo har rätt till att få ett bra liv. 


Bara de att jag vågar,, vill ge mig ut bland folk o ta kontakt nu är otroligt. De va inte ens att tänka på för 1 år sen. Ja de är mindre än så... 

De är så roligt,, jag mår så bra,, livet är underbart...


MEN ni ska veta att jag kämpar för allt vad jag orkar..


Inget av detta är Gratis, No Way !


Men det är ju oxo så att Inget är gratis om man tänker efter =)


Puss I Pannan ♥




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs


Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 16:55


Nu har jag i alla fall kunnat äta upp omeletten, men salladen lämnade jag de gör ju inget iofs....


Måste ur o röra på mig lite,, de har inte blivit mycket dom sista dagarna. Men jag får ta de lugnt..


Så de blir en liten lull-lull med Teddy ..



Puss I Pannan  ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs


Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 15:44



Nää de här går inte. Jag är ju hungrig men jag kan Inte äta. De tar stopp.. Känns som nån har tryckt in en stor byrå i magen på mig. 


De bli sängen en stund så får jag hoppas att jag kan äta om en stund. 



Toodles ♥


Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 15:32


Jag gjorde mig en omelett på 2 ägg, 100 gr crabsticks, lite solrosfrön som jag brynte.. Sallad o dressing.. 

De låter kanske inte gott men det är de. 


Lätt o smidigt för den late ( mig själv )


Lite vatten på de om en stund..




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs

Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 14:35


När jag gick ut med Teddy nyss så fick jag så konstigt ont i övre delen av magen.. Ja precis där som man känner av magkatarr.. Men det är inte de.. 

De känns som en båge av smärta, ja jag står ju ut så de är heller ingen större fara.


Det kan ju oxo vara så att de är fibron som ger mig magsmärtor,, de är Inte första gången i såna fall. Men jag blir ändå lite orolig nu efter min GBP-operation..

Nog om de.


När jag va ute innan så hörde jag mitt namn ropas. Anneliiiiiiii...

Så jag svarade ; Jaaaaaaaaaaa  =)

De va 3 killar , två av dom hade börjat klass 1 idag o den tredje hade börjat 3;an. 

Dom är så roliga för dom berättar hela tiden att de är dom som gör bus med mig,, dom skrattar nästan på sig av busighet..


Sist la dom vattenballonger utanför på altanen, men jag hade ju inte sett dom så jag drog en liten vit lögn om att jag blev jätterädd att dom skulle gå sönder så jag inte vågade gå ut, o de slutar med att dom skrattar nästan hysteriskt.

Samma dag så busringde dom på dörren o jag sprang efter,, dom fick nästan panik men dom hann över på andra sidan gatan o stod där o skrattade.


Sist jag träffade dom så berättade jag att jag ska kasta snöbollar på dom, men dom försöker tala om för mig att jag inte kan de nu för de är sommar.


JAG KAN o de sa jag till dom. Vänta får ni se,, nu får ni se till att springa o gömma er om jag kommer hehehehehe...

Det slutade med att dom ville att jag skulle kasta på dom NU, men de får vänta till en dag då de inte regnar ute... 


Nää fasen jag får nog lägga mig en stund. Lite roligt hade jag nu i alla fall =)


Puss I Pannan  ♥


Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs

Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 12:49


God förmiddag. Hoppas att ni har sovit gott inatt.  Min natt har väl varit sisådär.. När jag väl somnade så sov jag ganska gott,,, men jag har ju vaknat till o från.

Drömt elakheter har jag oxo gjort så de vill jag inte skriva om.


Idag är värken nog på sin topp,, ja de hoppas jag i alla fall så de vänder snart. De bultar i musklerna.


Det regnar o är som en helt vanlig dag idag. De gör inget för min del för jag klarar ändå inte gå nån längre sträcka. 

Nä de blir sängen en stund till så kanske de känns lite bättre sen.


Jag har ingen aning om vad jag ska äta idag ? De kanske blir nån omelett ,, de är gott. 


Ha en bra dag, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥


Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Av Anneli Gustavsson - 22 augusti 2011 00:47


När mamma jobba natt så är de jag som tar in Snobben för natten. Han är egentligen min katt men eftersom jag har allergi så har mamma fått ta över honom. Ja han kommer o går här hos mig oxo, men han får inte sova i samma rum som mig.


Hur som helst så nu när jag skulle gå in med honom till mamma så glömde mamma att lämna nyckeln för vaktmästaren har bytt ut hennes kolv nu för att kolla upp hennes..

Så Snobben har fått lite hundmat med skinka o mår riktigt gott nu. Han vill säkert ut snart o de får han för jag hör om han vill in igen.

Nu så säger vi god natt o sov gott. 

Ha en bra vecka. 


Puss I Pannan  ♥

( filmen är mörk o eländig )



 


 

Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 22:53


En herre ringde på dörren hos 2 gamla damer.
- Jag kommer från Svenska Hem och vill visa ett recept på salt sill i lake.
- Du får prata högre, sa damen som öppnade, jag hör illa!
Mannen upprepade sig, men nu med högre röst.
- Högre! sa damen. Jag hörde inte!
Nu höjde mannen rösten så han skrek. Damen vände sig om och ropade på Elsa.
- Elsa, skynda dig!! Det är en man här och han kallar sig hemska Sven och han vill visa sin stake.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Mamman har slut på ob och ber Per gå till butiken.
- Använd inte fula ord. Säg snällt vad du ska ha säger hon.
Per går men kommer inte hem.
Mor ringer till butiken: Jo Per är här men vi förstår inte vad han ska ha.
- Vad sa han då?
- Jo han ber att få invändig isolering till pappas hobbyrum....



Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards