Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Vaknade av att jag skrek / MARDRÖM

Av Anneli Gustavsson - 23 juni 2011 14:35


I många många år har jag haft hemska mardrömmar. Jag förstår inte va allt kommer ifrån ?

Visst får man intryck från olika saker under dagen/kvällen, men i alla fall.


Inatt va jag barnvakt åt 2 barn, en pojk o en flicka.. Flickan va ca 5-6 år o pojken va bara några månader....


Jag o barnen skulle gå på en liten fest som grannarna hade. Här hände de mycket som jag inte vill berätta, men på den  här festen så va de nåt som hände o jag ville ta med mig barnen o gå hem till dom.


Jag kände inte till området så bra, men jag visste att flickan gjorde de. Jag följde efter henne för hon sprang i väg o va jättelessen för något.

Istället för att ta av till vänster hem till dom sprang hon åt höger till en stor damm.. Den här dammen klarar man knappt att ta sig över på andra sidan, men hon stannade inte..

Hon bara rusade rakt mot kalla o fuktiga stenväggen,, saktade inte ner eller tittade sig om. Hon hade hunnit halvvägs när hon slinter o åker i dammen. Jag visste inte vad jag skulle göra för jag bar den lille killen. Jag la försiktigt ner honom på asfalten för att hoppa i. Men han va så pass stor så han kunde krypa lite o jag blev rädd för att han oxo skulle trilla i. 

Jag såg hur hon försvann o jag försökte ropa på hjälp. Jag fick inte fram ett ljud, inte ens ett ynka pip.. Jag visslade o försökte få uppmärksamhet för de gick folk lite längre bort... 

Jag vände mig om ,, jag såg inte flickan mer... Jag tog i allt vad jag orkade o skrek  N E E E E E E J ....

Här vaknar jag o skrämmer både mig själv o Teddy som blir jätterädd o börjar skälla. Han fattade inget. ( mamma frågade innan varför teddy hade skällt på morgonen )

Jag somnade om igen, o drömmen fortsatte... 


Pojken som va liten hade blivit 15 år o dom hade fått en till flicka som nu var ca 12 år.... 

Jag mådde fortfarande dåligt för det som hände för många år sen. Dom hade inte hittat flickan än....


Dom senaste åren hade dom gjort om dammen till en "fiske" damm ,, dom odlade fisk där  + att de va några barn som älskade att bada där nu vilket inte gick förr.


De va en vuxen som hoppade i o "badade" av sig arbetsdagen, han simmade runt o kom längst bort där man oftast inte badade. 

Han simmade på nåt, så han dök ner för att kolla vad det va för nåt. 

Ja ni kan ju gissa att de va flickan som va där, hon va hel o fin. Men hon hade åldrats, men dom kände igen henne i alla fall.


Allt revs upp igen o de blev ännu jobbigare.. Men dom fick äntligen en begravning, så nu visste dom vart flickan var nånstans.


Visst är de väl underbar med mardrömmar. Jag är helt slut när jag vaknar efter en sån här natt. 

Den försvinner ju inte från huvet heller,, de känns nästan som jag har varit med om allt som har hänt.........


Jädrans skitnätter !!!

Nog om de.


Här duggar de lite till o från, är grått o mycket trist väder. Känner inte för att göra nåt idag, men något måste jag göra...


Ha en bra dag / kväll.


Puss I Pannan ♥


BloggRegistret.se



 
 
Gerd

Gerd

23 juni 2011 16:32

Du skulle ju kunna skriva en hel roman, med dina drömmar *ler*.... otroligt!
Hoppas du sover lugnt i natt!
Kramkram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Anneli Gustavsson

23 juni 2011 17:56

Javisst skulle jag kunna de.. Frågan är bara om nån vill läsa skiten...
Vill snart inte sova längre..
Kramrkam

 
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte

24 juni 2011 21:10

Hatar med mardrömmar, det är drf jag får sömnmediciner 3 olika, har dock bara två av dem hemma! Tar jag inte dem så sover jag bara i ett tag sedan vaknar jag o är vaken ett himla bra tag, sen om jag har tur så somnar jag igen... Annars så somnar jag på dagen utan mardrömmar... Skriver en kommentar till med min mail i som jag inte vill att du godkänner!! Vill inte att min mailadress ska komma ut nämligen

http://ann-charlottesjogren.bloggplatsen.se/

Anneli Gustavsson

24 juni 2011 22:52

Oj, har du 3 olika sömnmediciner ? Jag har en, ja jag har alltid haft en medicin till natten.
Däremot har jag provat på ganska många, som jag inte får ha kvar pga att dom är beroendeframkallande osv.

Jag har heller inga mardrömmar om jag somnar på dagen, vilket är väldigt sällan att jag gör nu ..
Det tar emot att lägga sig o sova, samtidigt som jag längtar till att få krypa ner för jag har kunnat somna mycket tidigare på nätterna nu så de är bra.

Jag kastade ditt ena inlägg här men sparade din mail.
Om du vill kan du skriva till mig på;
anneliprivat@hotmail.com

Att jag har svårt att sova beror på min muskelvärk som jag har haft i många år o de i sin tur gör att man vänder på dygnet o sover när man kan.
Men jag har lyckats vända tillbaka de ganska bra nu..

Kram kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards