Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Anneli Gustavsson - 10 januari 2022 17:49


 

 

Ja, Mayaindianerna förutspådde ju jordens undergång 21 december 2012 men inget hände tack o lov.. Vi lever ju kvar o vi blir fler o fler på denna jord. 

 

 

Kommer det att bli nån undergång nån gång ? 

 

Ja, det kan det ju göra ,,, om det fortsätter så här som det gör nu med coronan. Det blir bara värre o värre. Fler mutationer hit o dit. 

 

Ska det bli flera sprutor ? Hur många måste vi ta för att vara någorlunda säkra ?

 

Vi utsätts dagligen för denna hemska dödliga smitta. Nu har jag blivit utsatt så nu håller jag mig hemma i 1 vecka för att vara på den säkra sidan. Det är inte jag som är sjuk men jag har varit nära någon som har blivit smittad o det är hemskt. 

 

Jag skrev i ett annat inlägg att jag är fången i min egen rädsla o det stämmer. När jag fick höra detta i dag så blev jag så rädd o fick ångest för jag har hela tiden varit rädd att jag ska bli så sjuk så att jag inte kan andas själv. Jag får panik bara jag har ett täcke över ansiktet eller när dom ska söva mig med en mask.

 

Någon sa att vi är för många på denna jord så dom kanske menar som så att det är bra att coronan kommer o utrota oss ? Var jag har hört detta kommer jag inte ihåg men det är klart att det inte är så. 

 

Men det finns ju alltid en mening med allt så vad är det för mening med detta ? Det vill jag veta. Jag vill veta hur allt kommer till ? Varför det blir så här ? 

 

Dom säger ju att man får inte mer än man orkar bära. Stämmer det ? Ja kanske det, men man måste ju kunna överleva det oxo. Oftast är det - Mycket får mer. Det räcker oftast inte med en sjukdom, det kommer fler på köpet. 

 

 

Många har blivit kaxiga nu när dom har fått sina sprutor, börjar leva som vanligt. Ja det har dom gjort länge nu för många har tröttnat på detta o vill leva som dom gjorde innan.

 

Jag har varit försiktig. Men nu har jag vågat träffa mina barnbarn i Jul, o sen hade jag dom här några nätter o det var så mysigt. Jag har knappt haft dom på 3 år. Ja ena året var det pga min operation av gallblåsa som höll på att sluta illa. Men dom andra 2 åren är det enbart pga coronan. Jag har inte vågat men nu gjorde jag det o jag njöt. Men nu får det nog dröja lite innan jag träffar dom igen. Jag får se hur det utvecklar sig med alla mutationer. Jag måste vara rädd om mig själv men även om andra runt omkring mig. 

 

 

 

Snälla,, ta era sprutor. Gå inte där o tro att ni är odödliga för det är ni inte. Tänk på er omgivning som verkligen tar sitt ansvar. 

 

Tänk på vårdpersonalen som har gått på knäna i över 2 år nu för att göra allt för att rädda våra liv. Tänk vad många patienter dom har förlorat pga coronan. Dom går till sina jobb även att dom är rädda för att själva bli smittade. 

 

Ni som inte tar sprutorna skrattar andra rakt i ansiktet, det är ett hån. Ja jag vet att jag är tuff nu men så är det, jag är inte ensam om att tänka så. Men, sen är det så att det finns dom som faktiskt inte kan eller få ta sprutan pga sjukdom mm o det måste man respektera.

 

Var rädda om er o varandra. Håll avstånd. Tvätta o sprita händerna ofta. 

 

 

Av Anneli Gustavsson - 10 januari 2022 16:47


Tänk vad många vi är som håller på med internet.. Visst finns det dom som aldrig har suttit vid en dator eller har en smartphone.. Vi som har det i dag skulle nog inte klara oss utan det. Mobilen har vi ju alltid med oss så vi kan alltid se vad som händer i världen. 

 

Vi håller koll på fb, insta mm.. Ja nu har ju Tik Tok oxo kommit o där älskar jag att se på när dom lägger upp sina filmer. Jag får mig goa skratt o sen kan man ju även skicka dom vidare..

 

Många sparar ju sina foton på molnet, ja det är något jag inte har gjort så jag kan egentligen inte säga så mycket om det mer än att många tycker att det är så bra för dom kan spara sina bilder o filmer där, då tar det ingen plats i mobilen för vi tar ju väldigt mycket kort o filmar med våra mobiler i dag. 

 

Men vi måste ju vara säkra,,, säkra så att ingen kan hacka ditt eller dina konton. Det är viktigt med bra lösenord, men då gäller det ju att komma ihåg dom oxo.. För det hjälper inte om jag skriver upp det på en lapp,, jag måste ju hitta lappen oxo o det är inte alltid så lätt =) 

 

Men på datacenter från Netnordic kan du se lite vad som finns, det finns lite allt möjligt. Det är ju inte lätt att hålla reda på allt. Visst finns det så du kan låsa upp med ditt ansikte, dina fingeravtryck men det är inte alltid det vill i alla fall =) Här får jag försöka förbrilt för att låsa upp mobilen, men det går tillslut =) 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards