Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 april 2020

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2020 20:10


 

Det har varit ett riktigt skitväder idag men jag kände ändå att jag ville gå ut, men jag gick lite senare.. 


 

Det var mycket tunga moln, man såg hur solen försökte titta fram..


     

Solen tittade fram när jag precis hade gått klart min runda så det var ju skönt de.


 

Ja det finns hopp,, solen kanske kan ta sig fram där =)


 

Jag bestämde mig för att gå den långa rundan även att det var sånt skitväder. Det blåste så så att det gjorde ont ända in i musklerna på mig, det var omkring 7*.. Jag får alltid ont i mitt högra ben i början, men när det har gått ca 4 km så blir det mycket bättre.. Tänk om jag kunde byta det,, så att jag tar dom 4 sista km i början o ta dom första sist så kanske det känns lättare =) Jaja,, det gick bra i alla fall.


 


Jag kämpade på från 13,47 till 11,56 km/h så det var rätt bra gjort ändå trots att jag hade motvind så gott som hela tiden. 

 

Idag gick jag inte in o drack vatten utan gick hela rundan på en gång för hade jag gått in så hade jag nog inte gått ut igen o jag ville verkligen gå mina 8 km idag oxo.. Så nu har jag gjort de o jag är nöjd som tusan även att jag har fått 2 blåsor .. När jag kom hem så såg jag ut som Boris Jonson i håret =)

 

Ha en fin kväll där ute ♥

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2020 15:15


Ja du kanske är på väg att flytta från en liten lgh o ska flytta ihop med din kärlek till ett större hus ... Man samlar ju alltid på sig en massa saker, allt från husgeråd till motorcyklar i garaget =)

 

Det blir ju mycket när man ska slå ihop två hem för man har säkert ett fullt hem där båda har allt man kan tänka sig idag.. 

 

Eller så kanske du har ett stort hus o känner att du vill flytta till något mindre,, en lägenhet inne i stan ? Du kanske har blivit lite äldre o vill inte hålla på att sköta trädgården utan ta det lugnt. Att kunna sitta på en balkong utan att behöva se gräsmattan växa, träden som måste trimmas osv...

 

 

 

Att flytta själv är fruktansvärt jobbigt o man behöver inte göra det. Flyttfirma Stockholm kan man anlita så behöver man inte göra det själv, hur smidigt som helst..

 

När jag anlitade en flyttfirma så var det så skönt, allt gick fort o det var smidigt, jag behövde inte göra något..

 

 

Av Anneli Gustavsson - 13 april 2020 10:15


Det är roligt att prova att göra sånt som jag aldrig har gjort innan, men jag har smakat den här äppelmarängen o den är supergod. Det är Rohde som har gjort den, den smälter i munnen..

 

Det ska ju alltid strula när jag gör nåt så istället för att det skulle gå 5 äggvitor för mig gick det hela 11 ägg.. 5 åt skogen tillsammans med gulan, 1 i golvet o 5 som gick dom det skulle =)

 

När jag hade haft i 4 vitor o skulle ha i den sista så får jag med äggulan så jag blev sur.. Det var ju bara att spara det o göra om det på nytt.

 

Jag tog lite mer än vad receptet säger för det blir så lite så ta dubbelt för det går åt. Men hur som helst så tog jag fram skålar, en till vitan o en till gulan o när jag hade haft i 2 st så tappar jag det 3;de i golvet.. Satan i gatan vad arg jag blev..

 

Men nu har jag massor med ägg i kylen som jag inte vet vad jag ska göra med ?? Jaja,, marängen blev supergod i alla fall så prova den. Gör ni det får ni gärna berätta vad ni tyckte.


   

Det ser mycket ut men det krymper ihop.


 

Ja så här såg det ut med alla äggen =)


 

Jag blir så arg på mig själv när jag tappar saker, men jag kan ju inte hjälpa det.


 

Saftigt o gott som bara den =)


 

Det är bara att lägga den i en form o sen vispar du äggvitan.


Det tog en stund innan det blev fluff fluff men jag lyckades =)


   

Det är ju så enkelt när man inte klantar sig =)


 


Se så gott det ser ut.. Det är smarrigt.


 

Jag la upp det på en fin tallrik som min farmor målade -70.. Jag hade på blåbär, hallon o jorgdubbar,, inte den vackraste uppläggningen men smarrigt värre..




Äppelmaräng. 4 portioner. Sätt ugnen på 175 * Nästa gång ska jag göra dubbel sats.
 
5 skalade äpplen som du klyftar. Jag hade 7 st
 
1 msk smör . Jag hade 2 - 3 msk smör.
 
½ dl råsocker eller rörsocker. Jag hade ca 1 dl rörsocker.
 
Skal & saft av ½ citron. Jag hade 1 citron.
 
3 äggvitor. Jag hade 5 äggvitor.
 
1 ½ dl strösocker. Jag hade knappt 2 dl strösocker.
 
Lägg äpplena i en kastrull med smöret, sockret, skal & saft av citron.
Låt fräsa ca 5 - 10 min. Dom ska inte vara mosiga utan lite tuggmotstånd.
Lägg dom sedan i en ugnsfast form. Ta med all saft för det är den som är supergod.
 
Vispa äggvitorna till hårt skum.
 
Vänd ner sockret med en slickepott. Ta lite i taget.
 
Klicka ut det över äpplena o in i ugnen,, mitten i ca 15 min eller tills det har fått lite färg.
 
Servera äppelmarängen ljummen eller kall, den är lika god vilket som.
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards