Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 25 februari 2020

Av Anneli Gustavsson - 25 februari 2020 15:30


Har haft lite svårt att sova några nätter nu o även att jag vaknar ganska tidigt. Vaknde halv 9 i morse o sen kl 9 ringde sköterskan från hudmottagningen o sa att min läkare O ska ringa till mig den 4;e mars.. Jag ska be om nya recept o även ta upp biverkningarna som jag har fått av den nya medicinen, så jag får se om jag ens får fortsätta med den ?

 

Sen halv 10 ringde min läkare A för jag har väntat på att få lite svar när det gäller min röntgen om matstrupe & svalg... 

 

Jag känner ju att det är nåt eftersom jag har svårare att svälja även när jag dricker vatten plus att jag ofta sätter i halsen..

 

Så när han ringde i morse sa han att det fanns en dysfunktion högt uppe i svalget, muskeln är inte "delaktig" i sväljandet o att matstrupen inte är "viljestyrd",,, dysmotorik sa han.. Sen fanns det "membran" förträngning som kan täcka en del av matstrupen..

 

Ja mao så samarbetar det inte som det ska i halsen på mig så nu skulle jag få komma till en logoped,, ja jag tror att det var det han sa,, han sa så mycket o jag blev så snurrig även att jag skrev upp lite.. 

 

Sen ska jag få en remiss till öronmottagningen eftersom jag ofta är hes o kraxar o jag får i vissa fall ta i när jag ska prata, han visste inte om det hade nåt samband så därför får jag komma till öron, o det är jag bara tacksam för..

 

Vad jag glömde fråga honom var,,, om detta kan vara ALS ?? Jo,, jag vet att jag är fånig men det är så mycket med min kropp som har förändrats sista tiden. Jag tappar saker o ting lättare än förr, mina armar vill inte som jag vill o det blir värre när jag är trött.. Jag kan inte hjälpa att jag har dom här funderingarna för jag är rädd.. 

 

Det har varit så mycket med mig sista tiden så det är inte konstigt att jag oroar mig. 

 

Jag skrev upp innan vad det är jag har, vilka sjukdomar o vad jag har gått igenom;

 

*Migrän

*Torra ögon, rinner mycket. Ännu mera nu när jag har min nya medicin Toctino. Ser suddigt.

*Eksem i hörselgångarna, har haft länge men det blir bättre när jag smörjer lite.

*Hål i skiljeväggen i näsan pga missbruk av nässpray i många, alltför många år.

*3 diskbråck i nacken

*2 nerver i nacken som är i kläm

*Astma

*Torr i munnen, ingen saliv får bidrag till tandläkaren

*Fibromyalgi

*Eksem under fötterna o i händerna

*Problem med att svälja pga det jag skrev ovan.

*Vikten - Gastric bypass

*Gallblåsan är borttagen, höll på att sluta illa, hög feber 40,6 sänka 561 o blodförgiftning

*Nedsatt immunförsvar o har haft sen tidigare oxo.

* Brutit knölen på insidan av foten 90 men det har jag fortfarande ont av.

 

 

Det är inte konstigt att man inte orkar vissa dagar. Tänk er själva att ha ständig värk, dygnet runt.. Det är svårt när man aldrig hinner återhämta sig. 

 

Allt det som jag skrev nu har inte hänt i dag,,, men det är saker som jag har o får stå ut med dagligen förutom att jag hämtar mig från det där med gallblåsan o det är jag så tacksam för.

Jag vet att många har det värre än mig, men det hjälper ju inte mig att må bättre.. Jag har ju det jag har o det får jag försöka tackla. 

 

Vissa dagar går det jättebra men sen har jag dagar så jag bara vill dra täcket över huvudet o gråta en skvätt.. Såna dagar vill jag bara att någon ska hålla om mig o säga att allt kommer att bli bättre snart. Det gör inget om det inte blir bra,, bara det blir lite bättre.

 

Ja, så nu väntar jag på att få komma till nästa ställe,, öron.. Hoppas det blir snart. Javisst ja jag skulle ju till logopeden eller vem det nu var.. 

 

JO,, sen var det en sak till men det tar jag upp sen, men det dröjer ett tag tills dess.. Lite måste jag ju hålla hemligt =)

 

Ha en fin dag o snöa inte bort.. Här snöar det för fullt,, det är vackert men ,, ja det får väl vara så =)

 

     

Jaaaa, jag fick ju svar på mammografin oxo ,,, inga tecken på bröstcancer......... 

 

DET ÄR  UNDERBART ♥

 

 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards